AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Jeg sa til min mor at jeg tror hun har et alkohol problem. Mamma ble rasende og sier at nei, det har hun ikke og om hun så hadde hatt det så hadde det vært min skyld. Tror dere hun mente dette, og så lurer jeg på hvis hun mente det, hvordan kan det være min skyld? Jeg lurer veldig på dette. Det er ikke lett for meg å spør hun om dette selv da det bare blir et stort drama. Hun sa at jeg var en dårlig datter. Føler meg ganske trist. Er det sant at sannheten kommer fra fulle mennesker, eller er det sant at folk lyver når de drikker? hva mner dere? Anonymkode: 8efa8...696
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Det at hun blir sint, og legger skylden på deg, vil vel ofte si at du traff spikeren på hodet og at hun faktisk har et alkoholproblem. Ganske råttent å skylde på deg, for hun er selv ansvarlig for det hun puttter i seg. Det er uansett ikke noen andre sin skyld. Har du noen du kan snakke med om dette? Anonymkode: bfc21...115 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det at hun blir sint, og legger skylden på deg, vil vel ofte si at du traff spikeren på hodet og at hun faktisk har et alkoholproblem. Ganske råttent å skylde på deg, for hun er selv ansvarlig for det hun puttter i seg. Det er uansett ikke noen andre sin skyld. Har du noen du kan snakke med om dette? Anonymkode: bfc21...115 Tusen takk💖💖 Jeg vil ikke snakke med noen andre om familien, så jeg kan ikke snakke med noen om dette. Ts Anonymkode: 8efa8...696
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sa til min mor at jeg tror hun har et alkohol problem. Mamma ble rasende og sier at nei, det har hun ikke og om hun så hadde hatt det så hadde det vært min skyld. Tror dere hun mente dette, og så lurer jeg på hvis hun mente det, hvordan kan det være min skyld? Jeg lurer veldig på dette. Det er ikke lett for meg å spør hun om dette selv da det bare blir et stort drama. Hun sa at jeg var en dårlig datter. Føler meg ganske trist. Er det sant at sannheten kommer fra fulle mennesker, eller er det sant at folk lyver når de drikker? hva mner dere? Anonymkode: 8efa8...696 Umulig å si noe om. Kan være at du har slitt ut din mor og at hun har økt inntaket av alkohol pga det. Hvor er du i livet, er det slik at du har en tung belastning for dine foreldre? Anonymkode: fcf7a...1c6
Gjest lurven Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Umulig å si noe om. Kan være at du har slitt ut din mor og at hun har økt inntaket av alkohol pga det. Hvor er du i livet, er det slik at du har en tung belastning for dine foreldre? Anonymkode: fcf7a...1c6 man begynner vel ikke drikke fordi man har slitsomme barn....
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Det er ganske vanlig reaksjon dersom personen faktisk har et alkoholproblem. Anbefaler deg å ta kontakt med resten av familien og få hjelp til å hjelpe henne. Det er kjempe krevende med syke foreldre, og enda mer krevende når sykdommen er avhengighet. Samle alle ressurser du kan, og vis henne at dere er mange som ønsker at hun skal bli bedre💕 Så at du ikke ønsker å snakke med andre om dette må du bare legge fra deg, for dette handler faktisk ikke om deg - men om avhengighetssykdommen din mor lider av. Anonymkode: b9716...d3b 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Typisk alkoholikere å finne unnskyldninger for hvorfor de drikker. Det er alltid pga andre, ting som har skjedd, får ikke hjelp av psykiskiatrien så selv medisinerer, den hjelpen de evt får av psykiatrien hjelper ikke, fæl barndom osv osv i det uendelige. Det er virkelig ikke din skyld, det er helt og holdent hennes ansvar. Enkelte alkoholikere blir slik, selvmedlidende til tusen der de sitter og supper seg inn i hvor fæle alt og alle er/var. Kjenner et par slike selv, jeg er dritt lei og har bestemt meg for å styre unna. De elsker offer rollen så de slipper å ta ansvar for eget alkoholmisbruk! Anonymkode: b1ee5...df7 1
-lykke- Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 13.51): Umulig å si noe om. Kan være at du har slitt ut din mor og at hun har økt inntaket av alkohol pga det. Hvor er du i livet, er det slik at du har en tung belastning for dine foreldre? Anonymkode: fcf7a...1c6 Nei, nå må du gi deg. Ingen barn er skyldige i at foreldre får et rusproblem. Foreldre derimot kan være en årsak til at barn utvikler rusproblemer (omsorgssvikt, overgrep osv). Ts, skjønner at du ikke vil snakke med andre om dette. Men be om en time til fastlegen og få henvisning til psykolog, det kan hjelpe deg mye. Eventuelt snakk med helsesykepleier på skolen hvis du går på skole. Og nei, det er absolutt ikke din feil hvis moren din har et alkoholproblem ❤️ 4
Sydvesta Orkana Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/18/2022 den 13.51): Umulig å si noe om. Kan være at du har slitt ut din mor og at hun har økt inntaket av alkohol pga det. Hvor er du i livet, er det slik at du har en tung belastning for dine foreldre? Anonymkode: fcf7a...1c6 😑😑😑 Jeg vet ikke alderen på TS, men det er aldri andres ansvar for noens evt alkoholproblemer! Enig med noens tidligere svar- TS traff muligens spikeren på hodet. Ellers hadde hun vel ikke blitt så sint og i tillegg gi TS ansvaret? TS jeg håper du finner noen å snakke med, eller benytter deg av hjelpetelefon for pårørende til alkohol- og rusmisbrukere (gratis og anonymt). Da kan du i det minste få lufta dine tanker og få veiledning om hvordan du kan takle situasjonen ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 13.51): Umulig å si noe om. Kan være at du har slitt ut din mor og at hun har økt inntaket av alkohol pga det. Hvor er du i livet, er det slik at du har en tung belastning for dine foreldre? Anonymkode: fcf7a...1c6 For noe tull! Anonymkode: 40039...ae7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå