AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Det er en mann her i byggefeltet jeg bor som det går en del rykter om. De sier han er pedo, og han ser sånn ut og. Han snakker aldri til meg hvis jeg ser han tilfeldigvis ute MEN han skriver til meg på messenger. Jeg har blokket han, så kan det gå kanskje 3-4 dager så har han laget ny facebook profil og skriver til meg igjen. Jeg har blokket han 3 ganger. Det eneste han skriver er "Hei". Jeg vil ikke svare han, jeg blir direkte kvalm av denne mannen! Jeg er voksen, 22, men likevel så er det plagsomt. Han er vel i 40 årene. Herregud, synes det er ekkelt rett og slett. Hva gjør jeg? Får vel bare fortsette å ignorere? Men skal han ikke gi seg snart er det jeg tenker på. Synes han er jævlig spesiell. Hva tror dere meningen hans med dette er? Og nei, jeg vil ikke snakke med han. Anonymkode: 0f9d8...99c 2
trafikkdirigenten Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Hvis du er sikker på at det er han ville jeg anmeldt han for personforfølgelse spesielt om han er pedofil, slike må stoppes! 9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Lager han nye profiler under samme navn? Hør med andre som bor i området, spesielt de som kaller han alle disse tingene. Sjekk om andre også har opplevd å bli kontaktet slik. Ville tatt skjermbilde av bevisene du har så kan du eventuelt gå til politiet, da spesielt hvis det er flere som kan fortelle det samme. Han virker jo ikke helt god hvis det virkelig er han som kontakter deg. Anonymkode: 8e4b9...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Han er pedofil og stalker 22-åringer..? Anonymkode: c6346...945 13
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en mann her i byggefeltet jeg bor som det går en del rykter om. De sier han er pedo, og han ser sånn ut og. Han snakker aldri til meg hvis jeg ser han tilfeldigvis ute MEN han skriver til meg på messenger. Jeg har blokket han, så kan det gå kanskje 3-4 dager så har han laget ny facebook profil og skriver til meg igjen. Jeg har blokket han 3 ganger. Det eneste han skriver er "Hei". Jeg vil ikke svare han, jeg blir direkte kvalm av denne mannen! Jeg er voksen, 22, men likevel så er det plagsomt. Han er vel i 40 årene. Herregud, synes det er ekkelt rett og slett. Hva gjør jeg? Får vel bare fortsette å ignorere? Men skal han ikke gi seg snart er det jeg tenker på. Synes han er jævlig spesiell. Hva tror dere meningen hans med dette er? Og nei, jeg vil ikke snakke med han. Anonymkode: 0f9d8...99c Kan du beskrive dette litt nærmere? Slik at vi andre også kan skygge unna pedoer 🙃 Anonymkode: 8828e...934 17
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Her holder det ikke å bare TRO han er pedofil... Og hva er greia med å SE ut som en pedofil..? Skjerp deg! Anonymkode: 7aff6...3b8 10
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Hva skal han med deg som er voksen, hvis han angivelig er pedofil? Du skjønner vel at de to "interessene" ikke passer sammen? Send svar til han i klartekst, der du skriver at han skal gi faen i å sende deg meldinger. Ja, bli gjerne litt skarp i språket så han skjønner. Anonymkode: 9f208...321 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 Hvordan ser en pedofil ut siden du sier han ser ut som en? Anonymkode: 8a49f...6f3 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er en mann her i byggefeltet jeg bor som det går en del rykter om. De sier han er pedo, og han ser sånn ut og. Han snakker aldri til meg hvis jeg ser han tilfeldigvis ute MEN han skriver til meg på messenger. Jeg har blokket han, så kan det gå kanskje 3-4 dager så har han laget ny facebook profil og skriver til meg igjen. Jeg har blokket han 3 ganger. Det eneste han skriver er "Hei". Jeg vil ikke svare han, jeg blir direkte kvalm av denne mannen! Jeg er voksen, 22, men likevel så er det plagsomt. Han er vel i 40 årene. Herregud, synes det er ekkelt rett og slett. Hva gjør jeg? Får vel bare fortsette å ignorere? Men skal han ikke gi seg snart er det jeg tenker på. Synes han er jævlig spesiell. Hva tror dere meningen hans med dette er? Og nei, jeg vil ikke snakke med han. Anonymkode: 0f9d8...99c Pedofile ser ikke ut som pedofile, de ser helt vanlige ut. Anonymkode: 9c17c...b97 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pedofile ser ikke ut som pedofile, de ser helt vanlige ut. Anonymkode: 9c17c...b97 Når man ser på han her så ser man med en gang at han er en kvalm og ekkel fyr. Ts Anonymkode: 0f9d8...99c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan ser en pedofil ut siden du sier han ser ut som en? Anonymkode: 8a49f...6f3 Bedre forklart: Det er noe med blikket hans, og væremåten hans, du får bare en ekkel følelse på at noe ikke stemmer med mannen. Ts Anonymkode: 0f9d8...99c 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva skal han med deg som er voksen, hvis han angivelig er pedofil? Du skjønner vel at de to "interessene" ikke passer sammen? Send svar til han i klartekst, der du skriver at han skal gi faen i å sende deg meldinger. Ja, bli gjerne litt skarp i språket så han skjønner. Anonymkode: 9f208...321 Jeg vet ikke, og jeg vil ikke vite. Vil bare ikke snakke med eklingen. Jeg har blokket han igjen for 4 gang. Håper han ikke skriver til meg på nytt. Ts Anonymkode: 0f9d8...99c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan ser en pedofil ut siden du sier han ser ut som en? Anonymkode: 8a49f...6f3 Det skulle vi visst, så vi kunne låst dem inne alle sammen, og kasta nøkkelen. Anonymkode: 02235...bdc 2
Frk Midnattsol Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 Huff, slike holdninger blir jeg litt skremt av... Jeg har jobbet med overgripere, også pedofile, og vet du, jeg kan ikke peke ut en eneste fellesnevner utseendemessig!. Når man vet at pedofile finnes overalt, og de kan være en nabo, kjærest, sønn, bror, onkel, sjef, far, bestefar, svigerbror osv. så skjønner man at det ikke er noen sammenheng mellom tenningsmønster og utseende. Når det gjelder hans forsøk på å få kontakt med deg, så kan det jo være at han rett og slett er veldig betatt av deg, og ikke helt skjønner og vet de sosialt aksepterte normene for å oppnå kontakt. Jeg tenker at det beste er at du verbalt gir beskjed om at dette ikke er en ok tilnærmingsmåte, og at du ikke finner han noe interessant overhode. Be han rett og slett om å slutte å forsøke å kontakte deg. Hvis du føler deg veldig utrygg på han, kan du ha med deg noen, sette telefonen på opptak osv. Gi beskjed om at hvis dette ikke opphører, så vil du kontakte politiet og be om bistand derfra. At du sliter med blikket og væremåtens hans, sier noe om ditt parameter ift hva du finner ubehagelig eller ikke. Jeg har truffet mange som jeg ikke har likt noe særlig, men det betyr ikke at det er noe galt med dem, men heller hva slags erfaringer og opplevelser jeg har hatt tidligere. Dette kan være både bevisste og ubevisste erfaringer. Mitt råd er rett og slett å unngå personen, eventuelt konfrontere han, og hvis det skulle eskalere, ta kontakt med politiet. Ikke la dette ta over for mye av din hverdag, rett og slett. 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 Selv om det er plagsomt at han tar kontakt igjen og igjen, og at han tydeligvis ikke tar et hint. Har du faktisk skrevet til han at du ikke ønsker kontakt før du blokker han? Noen må ha ting inn med laboartorie-teskje Anonymkode: a8fae...b97 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om det er plagsomt at han tar kontakt igjen og igjen, og at han tydeligvis ikke tar et hint. Har du faktisk skrevet til han at du ikke ønsker kontakt før du blokker han? Noen må ha ting inn med laboartorie-teskje Anonymkode: a8fae...b97 Nei, har ikke skrevet noe til han. Han er blokkert igjen. Men om han faktisk kontakter meg på nytt DENNE gangen også så skal jeg skrive til han at han ikke skal kontakte meg. Ts Anonymkode: 0f9d8...99c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #17 Skrevet 18. januar 2022 Frk Midnattsol skrev (7 minutter siden): Huff, slike holdninger blir jeg litt skremt av... Jeg har jobbet med overgripere, også pedofile, og vet du, jeg kan ikke peke ut en eneste fellesnevner utseendemessig!. Når man vet at pedofile finnes overalt, og de kan være en nabo, kjærest, sønn, bror, onkel, sjef, far, bestefar, svigerbror osv. så skjønner man at det ikke er noen sammenheng mellom tenningsmønster og utseende. Når det gjelder hans forsøk på å få kontakt med deg, så kan det jo være at han rett og slett er veldig betatt av deg, og ikke helt skjønner og vet de sosialt aksepterte normene for å oppnå kontakt. Jeg tenker at det beste er at du verbalt gir beskjed om at dette ikke er en ok tilnærmingsmåte, og at du ikke finner han noe interessant overhode. Be han rett og slett om å slutte å forsøke å kontakte deg. Hvis du føler deg veldig utrygg på han, kan du ha med deg noen, sette telefonen på opptak osv. Gi beskjed om at hvis dette ikke opphører, så vil du kontakte politiet og be om bistand derfra. At du sliter med blikket og væremåtens hans, sier noe om ditt parameter ift hva du finner ubehagelig eller ikke. Jeg har truffet mange som jeg ikke har likt noe særlig, men det betyr ikke at det er noe galt med dem, men heller hva slags erfaringer og opplevelser jeg har hatt tidligere. Dette kan være både bevisste og ubevisste erfaringer. Mitt råd er rett og slett å unngå personen, eventuelt konfrontere han, og hvis det skulle eskalere, ta kontakt med politiet. Ikke la dette ta over for mye av din hverdag, rett og slett. Det var feil formulert av meg da jeg skrev "han ser sånn ut og" det jeg egentlig mente var at det er noe med han som gjør at du får en slik følelse at han er en ekling. Du har vel merket det selv med noen mennesker så kan du bare merke det at noe er galt, uten at du får forklart det? Ja, jeg unngår denne mannen. Vet det er noen her i byggefeltet som følger med på han. Ts Anonymkode: 0f9d8...99c
Maleficenta Skrevet 18. januar 2022 #18 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her holder det ikke å bare TRO han er pedofil... Og hva er greia med å SE ut som en pedofil..? Skjerp deg! Anonymkode: 7aff6...3b8 haha lurer på hvordan han liksom ser ut da? 2
Frk Midnattsol Skrevet 18. januar 2022 #19 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var feil formulert av meg da jeg skrev "han ser sånn ut og" det jeg egentlig mente var at det er noe med han som gjør at du får en slik følelse at han er en ekling. Du har vel merket det selv med noen mennesker så kan du bare merke det at noe er galt, uten at du får forklart det? Ja, jeg unngår denne mannen. Vet det er noen her i byggefeltet som følger med på han. Ts Anonymkode: 0f9d8...99c Abolutt, og mennesker man ikke har en grei følelser rundt, skal man rett og slett holde seg unna. Det trenger som sagt ikke være at det er noe galt med vedkommende, men personen "trigger" noe i den andre, og blir dermed oppfattet ubehagelig. Andre personer derimot, kan like dette vedkommende, det vet man aldri. 1
Gjest Warrior Skrevet 18. januar 2022 #20 Skrevet 18. januar 2022 (endret) Ignorer han. Enkelt og greit. Hvis han begynner å plage mer enn å skrive hei til deg på Messenger så kontakt politiet. Du må heller ikke høre på rykter. Det mange som driver med falske rykter og hvis det ikke er sant at han er pedofil så er de like ille folk som driver med å spre sånne rykter om folk. Selv om noen er spesiell så betyr ikke det at de er pedofil. Man kan heller ikke se på utseendet til folk om de er det eller ikke. Så mitt råd. Ikke tenk på fyren og bare fortsett å ignorer. Endret 18. januar 2022 av Warrior
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå