Gå til innhold

Fjerne sot fra ovnsdør


smil

Anbefalte innlegg

Koselig å ha vedovn nå om høsten (og vinteren). Enda bedre hadde det vært hvis vi kunne sett gjennom ovnsdøra ;). Hvordan fjerner vi soten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta litt vant på et papir, ta sot på papiret og vask glaset.. tørk over med et tørt papir etterpå.. reinare får du det ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sprayflasker der jeg kjøpte ovnen. De heter ceram-tar cleanser, et spesial middel til dette bruk. Virker fantastisk. Spray på, vent noen minutter og tørk av med tørkepapir. Skinnende blanke! Som nye faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta litt vant på et papir, ta sot på  papiret og vask glaset.. tørk over med et tørt papir etterpå.. reinare får du det ikkje

Enig! Har aldri hatt renere glass på ovndøra etter at jeg begynte med dette. Ikke trenger man å skrubbe å slite. Er det ekstra tykt med sot så stikker jeg papiret gått ned i sotet, slik at det kommer med masse sot også tørker jeg lett over vinduet, og da er det like rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta litt vant på et papir, ta sot på  papiret og vask glaset.. tørk over med et tørt papir etterpå.. reinare får du det ikkje

Ja det stemmer at det funker! Jeg krøller bare sammen en side fra avisa, tar på litt vann, dypper i aska og gnir! Bortevekk! :klappe:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å ha vedovn nå om høsten (og vinteren). Enda bedre hadde det vært hvis vi kunne sett gjennom ovnsdøra ;). Hvordan fjerner vi soten?

Vi har stor glassdør,men den er alltid ren. Har du antydning til fuktighet i veden, så legger den seg på ruten. Min ved er helt tørr.

Fikk noe ved for to år siden, de sa den var tørr,men det vistes på ruten...sot!

Husk ha trekken til glasset oppe.

jeg brukte papir og glassrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...