Bolla Piggsvin Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Er inne i en periode nå hvor jeg er utrolig deprimert... Lei av allt egentlig... Noen få gleder har jeg enda, men den ene store gleden min føler jeg at er tatt i fra meg på en måte... (se http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=154880&hl= ) Utrolig urettferdig at noen skal føle seg slik... Se seg selv som en dritt hele tiden og som ikke verdig i denne verden. Og at andre folk alltid må rakke ned på folk som har det vondt, og gjøre så de føler seg enda mindre værdt. Jeg sliter utrolig mye om dagen, lever fullt og helt på typen min.. Har så dårlig samvittighet at det er til å spy av. Veier ca 20-25kg for mye så det er jo også noe som ikke gjør livet lettere for meg, og folk må jo gjerne kommentere det også. Og mobbe. Folk sier at jeg skal ikke ta ting til meg, men jeg klarer ikke bite tennene sammen og overhøre... Det går rett til hjertet. Veldig lyst til å begynne å trene men er ikke noe energi til det om dagen. Går på en slankekur nå, og håper den kan hjelpe meg med mine ekstra kilo, men jeg har aldri klart det før så jeg er jo seff veldig skeptisk til denne også. Omgås en del med mennesker jeg ikke kommer overens med som gjør at hverdagen blir 10 ganger surer enn den er fra før... Mennesker er fæle!! Heldigvis finnes det noen som har et hjerte av gull her i verden enda.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 Vil bare si at jeg kjenner meg veldig mye igjen... Klem til deg!
Heisan Skrevet 19. oktober 2005 #3 Skrevet 19. oktober 2005 Heisan Kjenner følelsen ja, og den blir ikke særlig bedre av at mørket og høsten kommer.. Prøv å fokusere på de positive tingene, de er der!! Er det ting du skulle ha gjort så gjør dem med en gang. Jeg har en tendens til å utsette selv de minste ting, og så ligger de som en mørk skygge der hele tiden, ikke bra. Lykke til med slankingen, men husk å gjøre det for din egen skyld, og ikke mist troen da er det nesten umulig. Ikke straff deg selv hvis du sprekker. Begynn igjen med en gang og prøv glem utskeielsen. Been there.. Prøv å unngå de du ikke går overens med, hvis det er mulig.. Ikke gå med dårlig samvittighet, bare bortkasta tid og energi. Jeg har to livsmotto: Ingenting er verdens undergang! og Alt ordner seg. Det vil alltid komme nye problemer, men husk på dem som faktisk er ordnet.. Sender deg noen
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2005 #4 Skrevet 19. oktober 2005 Som du så i tråden min; jeg vet hvordan det føles. Ikke helt det samme for meg da, for det er svært få ytre årsaker til min depresjon. For meg (og mange andre) er det utrolig frustrerende å ikke forstå hvorfor man er deppa. Mange deprimerte nærmest ønsker at noe trist skal skje fordi de skal ha grunn til å være triste.. Og det er jo forferdelig. Men det virker som du vet iallefall noen av grunnene til din depresjon, og da kan du iallefall prøve å endre på ting. Jeg har falt litt i selvmedlidenhets-fella, og det tror jeg ødelegger endel. Så lenge man prøver så godt man kan å ha et rasjonelt syn på seg selv og prøver sitt beste for å bli bedre, så blir man automatisk det. Selv om jeg forstår veldig godt at det er det siste man ønsker å gjøre de dagene det er ekstra tungt. Tiltaksløsheten lurer i bølgedalene mine iallefall. Men da hjelper det å få det ut. Snakk, skriv, hva som helst. Bearbeid det på en eller annen måte. Og så er det på tide å skifte fokus, som du så noen foreslo for meg. Det er faktisk så enkelt. Innimellom er det vanskelig å holde på det, men prøv! Håper du får det bedre snart!
Gjest Ananas Skrevet 19. oktober 2005 #5 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har erfaring med å være deprimert og har lyst til å gi noen råd. 1. Jeg tror det er lurt av deg å gå til legen og snakke med han eller ho om hvordan du har det. Det er ikke godt å vite hva legen kan hjelpe deg med, før du har gitt han eller ho anledning til å gjøre nettopp det. Depresjon er en ytterst vanlig diagnose hos allmennleger. 2. Jeg tror ikke du kommer til å bli noe bedre før du kommer deg ut av situasjonen som er årsaken til at du sliter. Jeg tror de fleste som blir deprimerte trenger å gjøre reelle endringer i livet sitt for å bli friske. En teori er at depresjon er et følelsesmessig signal "fra steinalderen" om at det nettopp er på tide å gi opp, skifte om og prøve noe annet. 3. Fysisk aktivitet hjelper utrolig mye mot depresjon, men det som ikke nødvendigvis hjelper er regulære intensive treningsøkter. Da jeg var sjuk gikk jeg turer på 20-30 minutt og det hjalp veldig mye. Det som er viktig er at man beveger på kroppen og ikke sitter iro hele tiden, det er ikke om å gjøre at man nødvendigvis skal trene så utrolig hardt.
Bolla Piggsvin Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har erfaring med å være deprimert og har lyst til å gi noen råd. 1. Jeg tror det er lurt av deg å gå til legen og snakke med han eller ho om hvordan du har det. Det er ikke godt å vite hva legen kan hjelpe deg med, før du har gitt han eller ho anledning til å gjøre nettopp det. Depresjon er en ytterst vanlig diagnose hos allmennleger. 2. Jeg tror ikke du kommer til å bli noe bedre før du kommer deg ut av situasjonen som er årsaken til at du sliter. Jeg tror de fleste som blir deprimerte trenger å gjøre reelle endringer i livet sitt for å bli friske. En teori er at depresjon er et følelsesmessig signal "fra steinalderen" om at det nettopp er på tide å gi opp, skifte om og prøve noe annet. 3. Fysisk aktivitet hjelper utrolig mye mot depresjon, men det som ikke nødvendigvis hjelper er regulære intensive treningsøkter. Da jeg var sjuk gikk jeg turer på 20-30 minutt og det hjalp veldig mye. Det som er viktig er at man beveger på kroppen og ikke sitter iro hele tiden, det er ikke om å gjøre at man nødvendigvis skal trene så utrolig hardt. ← 1. Jeg har vært hos lege og skal tilbake igjen snart.. Regner med at jeg må snakke med noen sykepleiere en eller flere ganger i uken. 2. Ja er det jeg føler også.. Men vet ikke helt hvordan jeg skal får det til å komme bort herifra. Får man hjelp noe sted med å flytte når pengene ikke strekker til? Når man sliter så mye med hverdagen der man er som jeg gjør? 3. Ja det prøver jeg så godt jeg kan, merker veldig godt at det hjelper å gå en tur utendørs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå