Gå til innhold

Få baby når førstemann starter i 1. klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å bli gravide igjen i løpet av året, og alt ettersom når den sitter, risikerer vi å bli gravide slike at babyen kommer i samme periode som førstemann begynner på skole.

Er dette dumt? Burde vi da heller planlegge (så langt det lar seg gjøre) termin noen måneder før eller etter skolestart?

Tenker i forhold til om det blir for mye for han som skal begynne på skole å skulle bli storebror samtidig, om jeg må ta med baby på hans første skoledag osv. 

Sikkert jeg som overtenker, og kanskje er det ikke av betydning. Jeg bare kom til å tenke på dette..

Anonymkode: 188fd...bb0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heregud! Slutt å planlegge, og bli glad om du blir gravid. Det får da være måte på kontrollbehov!

Anonymkode: 0135f...71a

• Liker 26
Skrevet

Du overtenker. Slutt med det.

Anonymkode: 2aa28...609

• Liker 9
Skrevet

Det går kjempebra. Min datter er 6 år, hennes brødre er 3 år og 7 mnd nå. Babyen var da ca 2 mnd når hun begynte på skolen. Ingen problem 😀😀 bare kjør på 👍👍

Anonymkode: 320ac...890

• Liker 4
Skrevet

Fikk nr 3, 1.5 måneder før nr 2 begynte på skolen. Gikk strålende! 

Anonymkode: e7a2e...b4f

Skrevet

Har fått barn to ganger samtidig som en annen har begynt på skole. Og babyene kom rett etter skolestart. Det gikk helt fint, men skal sies at de var vant med småsøsken da de allerede hadde minsre søsken. Så det ble ikke så «brå» overgang fra enebarntilværelsen.

Anonymkode: ec882...d61

Skrevet

Fødte dagen før første skoledag. Null problem. Far fikk være med på første skoledag. Nydelig å være i permisjon, siden barn ofte trenger mye hjelp til lekser og lesing i starten. 

Anonymkode: fb0ca...12c

• Liker 2
Skrevet

Må være lett å leve i en verden hvor man tror man kan planlegge sånt. Aldri hatt problem med å bli gravid eller beholde barnet du iallefall. 

Anonymkode: c79f1...a74

• Liker 1
Skrevet

Det spiller da ingen rolle?

Kjør på og ta en graviditet som en kommer. 
Her var eldste hjemme med vannkopper første skoledag (og hele uka) men det gikk veldig fint likevel. 

Livet kan ikke detaljplanlegges

Anonymkode: f1132...cd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må være lett å leve i en verden hvor man tror man kan planlegge sånt. Aldri hatt problem med å bli gravid eller beholde barnet du iallefall. 

Nei, det har du rett i. Men skjønner selvfølgelig at det ikke nødvendigvis kan planlegges.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kunne planlegge og fikk det til begge gangene. 

Anonymkode: 505fa...311

Skrevet

Fikk barn på sommeren før skolestart. Det var helt topp. Da var jeg hjemme hele det året og kunne da følge til og fra skolen, ha kort tid i sfo, og god tid til å hjelpe med lekser. Kanskje den mest perfekte tiden å få nytt barn. (Men vi hadde et barn til imellom der). 

Anonymkode: 80982...0c5

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle det vært et problem? 🤣 Herregud! Tafatte folk!

Anonymkode: 67269...6da

• Liker 1
Skrevet

Er hjemme med baby mens mellomste går i 1 klasse, babyen var et par mnd da han startet. Jeg syntes det er deilig å være hjemme, jeg føler at jeg har bedre tid til p hjelpe mellomste, vi koser oss på morningen sammen, jeg har tid til å ha middag klar tidlig så vi har god tid på leselekse, mattelekse, koding osv alt som hører med for en 1 klassing. Deilig å slippe den jobb/skole klemmen første året 😁 

Så kjør på, sier jeg! 

Anonymkode: 30866...fdc

Skrevet

Det går fint. Og selv om du planlegger graviditeten, er det ikke sikkert du blir gravid på det tidspunktet. Senk skuldrene og start prøvinga.

Anonymkode: cb7cc...230

Skrevet

Jeg har termin I begynnelsen av august, så litt før storesøster begynner på skolen. Blir nok en overgang (for alle) med mye som skjer på en gang, men jeg tenker det først og fremst bare er veldig fint å være hjemme i permisjon første året hun går på skolen ❤ 

Anonymkode: 92420...3b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg fødte fredag kveld, fikk kranglet meg til å dra hjem søndag ettermiddag, og fulgte eldste til første skoledag på mandag. Det var helt nydelig å kunne ta første skoleåret rolig. 😊 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi planlegger å bli gravide igjen i løpet av året, og alt ettersom når den sitter, risikerer vi å bli gravide slike at babyen kommer i samme periode som førstemann begynner på skole.

Er dette dumt? Burde vi da heller planlegge (så langt det lar seg gjøre) termin noen måneder før eller etter skolestart?

Tenker i forhold til om det blir for mye for han som skal begynne på skole å skulle bli storebror samtidig, om jeg må ta med baby på hans første skoledag osv. 

Sikkert jeg som overtenker, og kanskje er det ikke av betydning. Jeg bare kom til å tenke på dette..

Nei passer veldig fint, våre var 6,13 og 16, når lillebror kom

Anonymkode: 27d47...f27

Skrevet

Det går da helt fint! Vi er i samme situasjon. Dersom det klaffer i nåværende prøveperiode blir termin i begynnelsen av oktober😅 Tenker at skolestart og å få lillebror/søster må være riktig bra, uavhengig av måneder før/etter.

Anonymkode: 1afeb...f7e

Skrevet

Syns det var fint å være i permisjon første tiden eldste rart Da begynte på skolen. Hun hadde da korte dager, kunne møte henne på vei hjem f4a skolen, god tid til lekser ol. Får det samme denne permisjon også, skolegutt til høsten. Syns det er helt topp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...