Gå til innhold

Hvordan forholde seg til (eks)svigers etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært i et forhold over lengre tid, 5 år pluss, og uten barn. Eller lenge generelt og har hatt et ok forhold til svigerfamilien. Forholdet ender så. Hvordan forholder dere dere til (eks)vigerfamilien etter bruddet? Sier dere hadet, snakkes aldri, gir en forklaring på hvorfor det gikk som det gikk, osv osv.....? 

Anonymkode: 20553...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forholder deg helt normalt, men oppsøker dem ikke. Hvis du tilfeldigvis møter på de så hilser du, spør hvordan det går, hyggelig å se dere, hils hjem. Er det noen du har ett bedre forhold til å sender du en hilsen på bursdagen, men stopper der hvis ikke de tar initiativ til noe. Du trenger ikke å fjerne på sosiale media, du lar det bare naturlig gli ut i bekjentskap. Det er kjæresten det er slutt med, ikke familien. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg pratet på telefon med svigermor, fortalte litt om min side av hva som hadde skjedd. Ellers noen sms fra andre familiemedlemmer type «Det var hyggelig å bli kjent med deg og lykke til videre». Samme fra min familie til han.

Tenker det er naturlig. 

Anonymkode: 13fed...835

• Liker 2
Skrevet

Ekssvigerfar, møter jeg på han så gir jeg et kort hei for han hadde jeg litt respekt for. Møter jeg på ekssvigermor så drar jeg frem langefingeren enten jeg møter henne i bil eller på butikken. 

Anonymkode: 5c98a...1fe

• Liker 1
Skrevet

Har ikke selv svigerforeldre men broren min har. Som andre sier, så har han og vi andre ikke mer enn et bekjentskap med svigerforeldre. Men tross alt er ekskona og ekssvigerforeldrene hans familien til barna. Det er viktig for barna at det beholdes et "modent" og godt (om enn nøytralt) forhold til dem.

Flere år i ettertid har ekskona vært på familiemiddag hos farmor til barna i forbindelse med barnas bursdag sammen med min bror, hans nye samboer og ekskona's nye partner. Vi har et godt forhold til ekskona og hennes foreldre når vi møtes i bryllup og dåp. Ekskona var med og feiret bryllup til min bror og hans nye kone. Synes det er flott at de har kommet seg videre i livet og kan ha en godt forhold til hverandre.

Anonymkode: 914a8...289

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 0.03):

Dere som har vært i et forhold over lengre tid, 5 år pluss, og uten barn. Eller lenge generelt og har hatt et ok forhold til svigerfamilien. Forholdet ender så. Hvordan forholder dere dere til (eks)vigerfamilien etter bruddet? Sier dere hadet, snakkes aldri, gir en forklaring på hvorfor det gikk som det gikk, osv osv.....? 

Mine eks svigers er litt slitsomme, eks svigermor sliter med en del tvangstanker og sinne og irritabilitet. Hun er kjølig og ofte avvisende, både mot barn og voksne. Hun har sagt til meg at jeg er nå alene, feks. Noe jeg er, men etter ti år kan man kanskje si at "det er bare å ringe om det er noe" feks. Jaja. 

Jeg holder de litt på avstand. er ikke alltid jeg svarer. Men de er jo besteforeldre til mitt barn, så vi har jo litt kontakt. 

Anonymkode: e74d2...4ec

Skrevet

En skiller seg fra familien også. 
Dessverre er det mange som tror de kan beholde familien, men skille seg fra partner. 
Treffes dere tilfeldig slå av en liten prat, men syntes ikke det er riktig å besøke de, ringe de osv. Spesielt ikke om eksen får ny partner.

Anonymkode: d19c2...0c4

• Liker 2
Skrevet

Det må jo være lov å prate med dem hvis man møtes tilfeldig og hvis man hadde et godt forhold til dem.

Anonymkode: 7bc72...b3b

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 16.09):

Har ikke selv svigerforeldre men broren min har. Som andre sier, så har han og vi andre ikke mer enn et bekjentskap med svigerforeldre. Men tross alt er ekskona og ekssvigerforeldrene hans familien til barna. Det er viktig for barna at det beholdes et "modent" og godt (om enn nøytralt) forhold til dem.

Flere år i ettertid har ekskona vært på familiemiddag hos farmor til barna i forbindelse med barnas bursdag sammen med min bror, hans nye samboer og ekskona's nye partner. Vi har et godt forhold til ekskona og hennes foreldre når vi møtes i bryllup og dåp. Ekskona var med og feiret bryllup til min bror og hans nye kone. Synes det er flott at de har kommet seg videre i livet og kan ha en godt forhold til hverandre.

Anonymkode: 914a8...289

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine eks svigers er litt slitsomme, eks svigermor sliter med en del tvangstanker og sinne og irritabilitet. Hun er kjølig og ofte avvisende, både mot barn og voksne. Hun har sagt til meg at jeg er nå alene, feks. Noe jeg er, men etter ti år kan man kanskje si at "det er bare å ringe om det er noe" feks. Jaja. 

Jeg holder de litt på avstand. er ikke alltid jeg svarer. Men de er jo besteforeldre til mitt barn, så vi har jo litt kontakt. 

🤷‍♀️

Anonymkode: 63150...d8e

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En skiller seg fra familien også. 
Dessverre er det mange som tror de kan beholde familien, men skille seg fra partner. 
Treffes dere tilfeldig slå av en liten prat, men syntes ikke det er riktig å besøke de, ringe de osv. Spesielt ikke om eksen får ny partner.

Anonymkode: d19c2...0c4

Min eks er stadig vekk hos min mor. Hun er også barnevakt for barna til eksen min og den nye dama. De er nesten naboer, og min mor elsker å få besøk av barna. De kaller henne bestemor også ❤️ 

Alle synes det er superkoselig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

🤷‍♀️

Ja, hva lurer du på? De er ikke mine foreldre. Eks svigers.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, hva lurer du på? De er ikke mine foreldre. Eks svigers.

TS ba om råd fra folk UTEN barn.

• Liker 3
Skrevet

Eksen får gi sin side av saken og jeg sier ingenting. Syns det er litt lavmål å måtte forklare sånt til eks svigerforeldre. Møter vi hverandre slår vi av en prat eller bare hilser. Oppfører oss helt normalt.q

Anonymkode: 6f21e...ce9

Skrevet

Var med eks i 5 år uten barn. Snakker aldri med de igjen. 

Var sammen med en fyr i 1 år og har fremdeles noe kontakt med hans mor. 

Eks gjennom 3 år og felles barn, snakker aldri med svigers. 

Anonymkode: 02ff0...3a0

Skrevet

Eks-svigers er som død for meg. Høres kanskje dramatisk ut, men siste minne med dem er et godt minne. En liten stund etter dette ble det slutt, og jeg har hverken kontaktet dem eller de kontaktet meg siden. Har heller ikke sett dem tilfeldig, og kommer aldri til å gjøre det på grunn av geografisk avstand. Deilig 😊 Hadde vært stress å først måtte slå opp med kjæresten, og så slå opp med (evt. forklare seg ovenfor) svigers.

Anonymkode: 85d31...3fc

Skrevet

Det kommer nok helt an på. Jeg var i et forhold i 5 år+, uten barn. Foreldrene hans er glade og klemmer meg hvis vi tilfeldigvis møtes (vi bor nå noen timer fra hverandre). Jeg får fortsatt hilsen på bursdagen min og julekort. Det er nå 16 år siden det ble slutt 😊

Anonymkode: ff08a...c72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...