Gå til innhold

8 åring ønsker seg iPhone til 8.000-,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ærlig talt dersom det er så uviktig for dere så holder det vel med Nokia 3210 for deres behov. 

Anonymkode: 83d15...b85

Poenget er mer at dei rimeligere modellene er veldig tett på hva som var toppmodeller for 1-2 år siden i praktisk bruk. Største drawback med dei rimelige er stort sett noe dårligere kamera og selvsagt målbart lavere ytelse. Men som med pc'er så er ytelsen god nok på det meste uavhengig av modell (med enkelte unntak).

Anonymkode: ef195...eff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 23.46):

Og mener selvfølgelig at alle andre har. Noen som har kjøpt så dyr gave? 

Nei, selvfølgelig ikke. At én har det, betyr ikke at alle har det. 

Anonymkode: 7a55e...3c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere mye lære og skrivevansker da  hos dere? For det er i ikke standarden i de store byene. Så vidt meg bekjent er det et hjelpemiddel for de som sliter med læring. Men for all del kjempe kult. 

Vet ikke noe om lese- og skrivevansker hos andre barn. Mine har det ikke. Vi bor i en mellomstor by. Visste ikke at det var så uvanlig.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 0.16):

Jøss det er uvanlig. Det er ikke engang pensum i skolen når de er 8 år. 

Noe kan vel foreldrene lære ungene sine selv!!😅 Mi lærte klokka da hu var 5!

Anonymkode: 7ee0f...2c0

• Liker 1
Skrevet

Noe kan vel foreldrene lære ungene sine selv!!😅 Mi lærte klokka da hu var 5!

Anonymkode: 7ee0f...2c0

Jøss ikke alle er like begavet. 

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Vet ikke noe om lese- og skrivevansker hos andre barn. Mine har det ikke. Vi bor i en mellomstor by. Visste ikke at det var så uvanlig.  

Det er veldig uvanlig så da er dere heldig. Her får man det ikke mindre man må ha, og selv da er det vanskelig. 

Skrevet

Det var da råflott. Hadde ikke latt en 8-åring eie en så dyr telefon, min 14-åring kjøpte seg så dyr telefon nå for oppsparte penger, jeg synes det er helt på grensen å la en tenåring eie en så dyr tlf. 

Anonymkode: c46e7...3d9

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har dere mye lære og skrivevansker da  hos dere? For det er i ikke standarden i de store byene. Så vidt meg bekjent er det et hjelpemiddel for de som sliter med læring. Men for all del kjempe kult. 

2 hours ago, solmåneogstjerner said:

Ipad har vært standard for alle på Oslo øst og Nedre Romerike i lang tid, var det ikke når vi var små (90 tallet) at det var de med lærevansker som fikk bruke pc?

Anonymkode: 60234...fa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ipad har vært standard for alle på Oslo øst og Nedre Romerike i lang tid, var det ikke når vi var små (90 tallet) at det var de med lærevansker som fikk bruke pc?

Ikke i Oslo vest. De bruker bærbar på skolen i undervisning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var da råflott. Hadde ikke latt en 8-åring eie en så dyr telefon, min 14-åring kjøpte seg så dyr telefon nå for oppsparte penger, jeg synes det er helt på grensen å la en tenåring eie en så dyr tlf. 

Anonymkode: c46e7...3d9

Sant det. 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Folk er forskjellig, noen vil ha dyr telefon, andre vesker eller ski, sykler, sko, jakker, hifi anlegg, etc

Det er selvsagt helt ok det, men her snakker vi jo om hva man trenger, enten man er voksen eller barn, og hva som er et greit valg for en åtteåring. Hadde han mast om en jakke til en månedslønn eller ville ha et par Sonus faber Olympica på gutterommet, hadde det også vært helt innafor å påpeke at langt billigere greier også gjør jobben relativt bra.  

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ærlig talt dersom det er så uviktig for dere så holder det vel med Nokia 3210 for deres behov. 

Det er dette nivået du vil legge diskusjonen på altså? Toppmodell eller gammel dumfon? Du har jo fått et helt konkret spørsmål som burde være kjempelett å svare på, men du velger altså heller å komme med stråmenn.

Skrevet

Min datter kjøpte iPhone 11 da hun var 12. Betalte halve selv. 

Det synes jeg var greit, hun trengte telefon og hadde spart penger fra jul og bursdag over noen år. 

Anonymkode: 2e833...c83

• Liker 1
Skrevet
Okapi skrev (2 timer siden):

Det er selvsagt helt ok det, men her snakker vi jo om hva man trenger, enten man er voksen eller barn, og hva som er et greit valg for en åtteåring. Hadde han mast om en jakke til en månedslønn eller ville ha et par Sonus faber Olympica på gutterommet, hadde det også vært helt innafor å påpeke at langt billigere greier også gjør jobben relativt bra.  

Det er dette nivået du vil legge diskusjonen på altså? Toppmodell eller gammel dumfon? Du har jo fått et helt konkret spørsmål som burde være kjempelett å svare på, men du velger altså heller å komme med stråmenn.

Nei men det er veldig sterke meninger i denne tråden om hva som er fasiten. Da blir man lettere oppgitt. Det er menneskelig. Det var et ønske og ønske seg en så dyr tlf. 

Skrevet

Jeg har nå tenkt å kjøpe IPhone 13 pro til meg selv!😎 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 12.33):

Jeg har nå tenkt å kjøpe IPhone 13 pro til meg selv!😎 

hvorfor det?       

Anonymkode: e2fc8...f4a

Skrevet

hvorfor det?       

Noe galt i det? 

Skrevet
On 1/17/2022 at 11:46 PM, AnonymBruker said:

Og mener selvfølgelig at alle andre har. Noen som har kjøpt så dyr gave? 

Haha! Det ønsker min seg også. Og det får han selvsagt ikke.

Anonymkode: a5835...319

Skrevet

Hva med brukt tlf? De er like fine og garanti på

Anonymkode: 59bdb...eac

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hvorfor det?       

Fordi jg fortjener det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...