Gå til innhold

8 åring ønsker seg iPhone til 8.000-,

Anbefalte innlegg

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (8 minutter siden):

De ønsker seg mye. Men kan ikke få alt. 

De kan selvsagt prøve å spare men tror nok de mister tålmodigheten ganske kjapt. (Når lommepengene er en hundrelapp og julegaven er en 500 lapp, det er åtteåringer vi snakker om her).

Synes det er helt absurd om en åtteåring skal gå rundt (og klatre i trær og herje rundt) med noe så dyrt. Kjøper ikke så dyrt til meg selv engang. 

Min åtteåring har en telefon til under 2000. Det er mer enn godt nok. 

De klatrer ikke i klær eller herjer rundt … det er det svært få som gjør men jeg tar poenget ditt. Det er nok en annen tid vi lever i enn for 20 år siden. 

Anonymkode: 83d15...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De klatrer ikke i klær eller herjer rundt … det er det svært få som gjør men jeg tar poenget ditt. Det er nok en annen tid vi lever i enn for 20 år siden. 

Mitt barn gjør det. Samme med vennene hennes. Med å herje rundt så mener jeg sykling, løping, lekeplass osv. 

Uansett så trenger de ikke så dyr telefon. 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (5 minutter siden):

Mitt barn gjør det. Samme med vennene hennes. Med å herje rundt så mener jeg sykling, løping, lekeplass osv. 

Hm ok. Jeg skulle ønske det var mer av det her, men majoriteten er mer opptatt av andre ting. 

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (6 minutter siden):

Lekeplass sluttet de med i barnehagen. Så det er nok forskjellig. De oppsøker ikke lekeplass frivillig i allefall. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lekeplass sluttet de med i barnehagen. Så det er nok forskjellig. De oppsøker ikke lekeplass frivillig i allefall. 

Litt tidlig å slutte med lekeplass? Hvis den ikke er vanvittig kjedelig da. Til og med 15 åringen befinner seg av og til på lekeplassen (men det er nok mest for å skravle med venninner og flørte med naboguttene, mens de slenger seg på huskene 😂😉). 

3. og 4. klassinger leker mye på lekeplassen utenfor meg. 

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (5 minutter siden):

Litt tidlig å slutte med lekeplass? Hvis den ikke er vanvittig kjedelig da. Til og med 15 åringen befinner seg av og til på lekeplassen (men det er nok mest for å skravle med venninner og flørte med naboguttene, mens de slenger seg på huskene 😂😉). 

3. og 4. klassinger leker mye på lekeplassen utenfor meg. 

Ja jo det er tidlig altså. Helt enig i det men det er ikke det de er opptatt av.  Jeg forstår det ikke. Det er ikke slik det var før derfor er denne mobilen veldig viktig tema. For det er på den det skjer som gaming osv osv osv. også igjen så er det nok forskjellig fra sted til sted og miljø til miljø. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jo det er tidlig altså. Helt enig i det men det er ikke det de er opptatt av.  Jeg forstår det ikke. Det er ikke slik det var før derfor er denne mobilen veldig viktig tema. For det er på den det skjer som gaming osv osv osv. også igjen så er det nok forskjellig fra sted til sted og miljø til miljø. 

Men de trenger jo uansett ikke telefon til 8000 kroner. Det er bortimot helt sinnsykt (etter min mening). De kan fint klare seg med noe som er mye billigere. Mine barn (8-15) har også spurt om å få iphone 10/12 - og et eller annet. Det har jeg bare avvist hver eneste gang. Synes det er helt uaktuelt å i det hele tatt vurdere det for noen av dem. Minste har en enkel telefon (husker ikke hva den heter), tenåringene har iphone 6 (tror jeg). Mer enn bra nok.  

De har pc og (skole-)ipad i tillegg. Det er nok. 

• Liker 1
Skrevet

Bare si at du vil kjøpe en dyr mobil, men problemet er at Iphone er utenlandsk. Si at du vil kjøpe kun en flott norskprodusert  mobiltelefon!...uansett hvor mange det koster! Det som er elegant i denne løsningen, at du ikke nekter å kjøpe, likevel kan han vente flere år til for å få mobilen!😃 

Skrevet
Ukjentkjendis skrev (19 minutter siden):

Bare si at du vil kjøpe en dyr mobil, men problemet er at Iphone er utenlandsk. Si at du vil kjøpe kun en flott norskprodusert  mobiltelefon!...uansett hvor mange det koster! Det som er elegant i denne løsningen, at du ikke nekter å kjøpe, likevel kan han vente flere år til for å få mobilen!😃 

Den har en iPhone fra før en 6 er eller noe, så hen vet godt hva iPhone er. Haha. Den som enda kan trykkes på i hjem knappen, usikker men gammel type. 

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (25 minutter siden):

Men de trenger jo uansett ikke telefon til 8000 kroner. Det er bortimot helt sinnsykt (etter min mening). De kan fint klare seg med noe som er mye billigere. Mine barn (8-15) har også spurt om å få iphone 10/12 - og et eller annet. Det har jeg bare avvist hver eneste gang. Synes det er helt uaktuelt å i det hele tatt vurdere det for noen av dem. Minste har en enkel telefon (husker ikke hva den heter), tenåringene har iphone 6 (tror jeg). Mer enn bra nok.  

De har pc og (skole-)ipad i tillegg. Det er nok. 

Igjen der har dere (skole) i pad, det er det ingen her som har men ja helt hårreisende, men faktisk mange foreldre som har kjøpt til barna sine. Så presset er stort.😅😅

Skrevet

Min sønn har i alle år arvet sin fars avlagte iphones. Faren hans var i mange år sånn at han skulle absolutt ha siste modell hele tiden, så han byttet årlig omtrent. Da endte det opp med at sønnen vår gikk rundt med ganske nye iphone og stadig fikk "ny". De ble ikke kjøpt spesifikt til han, men han arvet dem altså.

Anonymkode: 5238e...d85

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor stusser du over det siste? Hvorfor skulle ikke gi det mening? 

Fordi det er helt motsatt av virkeligheten. Å bruke det man allerede har, eller kjøpe brukt, er selvsagt bedre for miljøet enn å kjøpe nytt.

Hvorfor svarer du ikke på det andre?

Anonymkode: 72f16...0d2

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at det er mobbing på gang på snap for de som ikke har iPhone. Da kommer en annen farge på snakkeboblene. 

Gladjeg ikke er ung i dag. For noe idiotskap. 

Anonymkode: f12ef...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Igjen der har dere (skole) i pad, det er det ingen her som har men ja helt hårreisende, men faktisk mange foreldre som har kjøpt til barna sine. Så presset er stort.😅😅

Her får alle ipad fra skolen, fra første klasse. Den skal være hjemme når de ikke er på skolen. De kan bruke den noenlunde fritt, men det er noen begrensninger. De får ikke lov til å laste ned spill. Men f eks minecraft har skolen allerede lagt inn. 

Men uansett: jeg gjentar meg selv, men småbarn trenger ikke dyre telefoner. 

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor voksne trenger det heller. Måtte nylig ha ny telefon selv, og landet på en OnePlus Nord 2 til 3-4000. Så jo litt på dyrere modeller også, til både to og tre ganger prisen, men slet ærlig talt med å finne noe de kunne gjøre, som min ikke kan.

• Liker 1
Skrevet
Okapi skrev (1 minutt siden):

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor voksne trenger det heller. Måtte nylig ha ny telefon selv, og landet på en OnePlus Nord 2 til 3-4000. Så jo litt på dyrere modeller også, til både to og tre ganger prisen, men slet ærlig talt med å finne noe de kunne gjøre, som min ikke kan.

Helt enig. Har aldri kjøpt en telefon til meg selv som kostet mer enn 4000. Begriper ikke hvorfor det er nødvendig med noe mer. Min nåværende kostet 2900 for flere år siden. Jeg ser på videoer og tar bra bilder. 

Skrevet
1 hour ago, Okapi said:

Folk er forskjellig, noen vil ha dyr telefon, andre vesker eller ski, sykler, sko, jakker, hifi anlegg, etc

Anonymkode: 60234...fa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er helt motsatt av virkeligheten. Å bruke det man allerede har, eller kjøpe brukt, er selvsagt bedre for miljøet enn å kjøpe nytt.

Hvorfor svarer du ikke på det andre?

Anonymkode: 72f16...0d2

Hva var det andre? 

Skrevet
Okapi skrev (1 time siden):

Ærlig talt dersom det er så uviktig for dere så holder det vel med Nokia 3210 for deres behov. 

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Her får alle ipad fra skolen, fra første klasse. Den skal være hjemme når de ikke er på skolen. De kan bruke den noenlunde fritt, men det er noen begrensninger. De får ikke lov til å laste ned spill. Men f eks minecraft har skolen allerede lagt inn. 

Har dere mye lære og skrivevansker da  hos dere? For det er i ikke standarden i de store byene. Så vidt meg bekjent er det et hjelpemiddel for de som sliter med læring. Men for all del kjempe kult. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...