Gå til innhold

8 åring ønsker seg iPhone til 8.000-,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og mener selvfølgelig at alle andre har. Noen som har kjøpt så dyr gave? 

Anonymkode: 83d15...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til bursdag? Han kan ønske seg penger, så lærer han å spare. 

• Liker 22
Skrevet

Ypperlig mulighet til å lære å spare. En jul, en bursdag og oppgaver hjemme hver uke, så har han telefonen om 11 måneder. 

Anonymkode: d828f...9f1

• Liker 12
Skrevet

Nei. Min 8 åring har ikke mobil.

Anonymkode: 9cfc7...f6c

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ypperlig mulighet til å lære å spare. En jul, en bursdag og oppgaver hjemme hver uke, så har han telefonen om 11 måneder. 

Men 11 måneder er jo ganske lenge for hun og forstå?

Skrevet

Wow. 😆 11 måneder er lenge å forstå for en 4-åring. En normalt oppegående åtteåring er fult kapabel til å læres opp i konseptet sparing. 

Anonymkode: c516d...2e8

• Liker 41
Skrevet

Wow. 😆 11 måneder er lenge å forstå for en 4-åring. En normalt oppegående åtteåring er fult kapabel til å læres opp i konseptet sparing. 

Anonymkode: c516d...2e8

De kan ikke engang klokken når de er 8 år..

• Liker 2
Skrevet

Kjøp en brukt 

Anonymkode: 60234...fa0

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp en brukt 

En brukt? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

En brukt? 

Kjøp den modellen ungen ønsker seg brukt, så er den ikke så dyr

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finn fram en kalender og pek og vis, så ser hun det. Telle ned måneder og uker og dager. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om de aldri får mulighet til å prøve å spare over tid, trene en idrett over tid, eller øve på et håndtverk over tid er det selvsagt lenge. 

Last ned spare app, eller lag skjema. Dette er god motivasjon.  

Om man sparer 30 kr hver dag i 260 dager, så har hen telefonen. Hver gang hun kan spare mer (ved bursdag, eller når hun har målet snø hos naboer) kan man krysse av datoene nederst. Da blir det kortere tid og man ser at tidsspennet blir mindre, raskt. 

Dessuten vil gleden over telefon være MYE STØRRE Om den er spart til selv. Sannsynligheten for at hun ødelegger den eller mister den synker også drastisk. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan ikke engang klokken når de er 8 år..

De fleste 6 åringene jeg kjenner kan klokka, enten digital eller analog. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg mener det er en alt for dyr telefon for en 8 åring. Forsåvidt et det ingen som trenger en så dyr telefon. Tror overhode ikke det er vanlig pris på telefonene til 8 åringer nå til dags. Nå har ikke jeg så små barn lenger, mine er 15 og 16 og hadde ikke begynt med telefon enda da de var 8 år. Nå har de dog dyrere telefoner enn meg, men det er ikke jeg som har finansiert dem, det har de gjort selv med konfirmasjonspenger og diverse oppsparte midler. 

Anonymkode: 8611f...7e6

• Liker 5
Skrevet

Det kunne ikke falt meg inn. Min telefon kosta under halvparten, og da får man en telefon som på papiret et litt dårligere på det meste. Ved normal bruk er det for de aller, aller fleste praktisk talt ingen forskjell på en telefon til under 4-5000 og en over. Det er nesten utelukkende patetisk jåleri at folk har så dyre telefoner.

Anonymkode: 167bc...8b1

• Liker 8
Skrevet

Har du spurt de andre foreldrene?

Om man skal la ønskene til åtteåringer styre alle innkjøp så får man et ekstremt kjøpepress blant alle foreldre.

Om vi overser spørsmålet om en åtteåring trenger en telefon så ville jeg uansett kjøpt brukt. Gå for en iPhone 7 eller 8. Kanskje en X om økonomien tillater det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt en så dyr mobil selv. Kunne ikke falt meg inn å gitt det til en 8-åring. 

• Liker 11
Skrevet

Da min var 8, fikk hen en telefon til 12.000. Da måtte hen betale 3000 selv av sparepenger og vente i ca 8 måneder på å spare, og jobbe for de pengene. Den mobilen skal vare i mange år. Da er det lurt med en god og solid mobil, som de også lærer å ta vare på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...