AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Del Skrevet 17. januar 2022 Sa opp jobben før nyttår. Den nye jobben ønsker at jeg starter så raskt som mulig. Jeg har 3 måneders oppsigelse i nåværende jobb (har hatt jobben i 6 år). Spurte avdelingsleder om jeg kunne ta ut ferien nå, slik at jeg kan slutte en måned tidligere, men hun sa da at hun mente det i så fall ble ulønnet... Det er vel ikke ulønnet om jeg tar ut ferien, da får jeg jo feriepengene nå, eller? Er det ikke slik at hvis jeg jobber ut de 3 månedene jeg har oppsigelse så skal jeg ha lønn ut perioden og i tillegg da få utbetalt feriepengene når jeg har sluttet, mens hvis jeg tar ut ferien, og dermed slutter en måned tidligere, så får jeg da isteden utbetalt de feriepengene da jeg tar ut ferie (istedenfor lønn)? Eller hvordan funker dette hvis jeg nå tar ut ferie og jobber ut februar istedenfor ut mars? Anonymkode: b7cf4...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Del Skrevet 18. januar 2022 ? Anonymkode: b7cf4...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Del Skrevet 18. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det ikke slik at hvis jeg jobber ut de 3 månedene jeg har oppsigelse så skal jeg ha lønn ut perioden og i tillegg da få utbetalt feriepengene når jeg har sluttet, mens hvis jeg tar ut ferien, og dermed slutter en måned tidligere, så får jeg da isteden utbetalt de feriepengene da jeg tar ut ferie (istedenfor lønn)? Dette er riktig Anonymkode: f1ed3...c6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er riktig Anonymkode: f1ed3...c6b Takk for svar! 😃 Anonymkode: b7cf4...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Del Skrevet 18. januar 2022 Arbeidsgiver kan si nei til at du tar ut ferien i oppsigelsestiden din, her ar arbeidsgiver full rett til å si nei om de ønsker det. Det er flere faktorer som spiller inn for at de skal si ja, erstatter etter deg, type arbeid etc Anonymkode: 5c872...6be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Del Skrevet 18. januar 2022 Arbeidsgiver kan styre dette, men dersom du tar ut ferie skal du ha feriepenger ja. Husk at uansett hvordan det blir, så vil du verken få lønn eller feriepenger i ferie som eventuelt blir avviklet hos ny arbeidsgiver så da må du spare feriepengene/ ta høyde for det. Anonymkode: 67369...cab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 18. januar 2022 #7 Del Skrevet 18. januar 2022 Du kan ta ut ferie nå, og få utbetalt feriepenger, dersom arbeidsgiver godkjenner ferie. Eventuelt kan du be om å få gå en måned tidligere. Om ny arbeidsgiver vil ha deg inn tidligere så får du jo lønn fra den nye uansett. En ting som er viktig huske på er at om du tar ut fire uker ferie nå, så har du ikke rett på mer enn eventuelt en uke ferie hos ny arbeidsgiver resten av året, avhengig av tariffavtale. Du har ikke rett til å avvikle full ferie hos både ny og gammel arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Del Skrevet 18. januar 2022 Ferie er som hovedregel ulønnet. Du får feriepenger som erstatning for lønn. Anonymkode: 464c6...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå