AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Dette er spesielt to forskjellige personer som jeg tenker på. Hver gang jeg er på besøk hos dem og hvis jeg skal på do og når jeg da har vasket hendene mine og skal tørke meg, så merker jeg at håndkleet dems lukter surt. Mine håndkleer gjør ikke det og har heller ikke merket noe til det hos noen andre. Men hva tror dere grunnen til det er? Er noen spesiell grunn til det, og er det bakterier i det håndkleet som lukter surt? Dette er to forskjellige personer jeg ikke er så ofte hos, men hver gang jeg har vært det så opplever jeg dette. Meninger? Anonymkode: 4260a...030
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Min mening er at en som skriver «dems» skal ikke kritisere andre. Anonymkode: 08b19...1d9 18
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mening er at en som skriver «dems» skal ikke kritisere andre. Anonymkode: 08b19...1d9 Anonymkode: 5f69c...7be 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Tipper vaska har ligget litt lenge i vaskemaskinen før det er blitt hengt opp/slengt i trommel. Da blir det sur lukt. Anonymkode: d87d7...414 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mening er at en som skriver «dems» skal ikke kritisere andre. Anonymkode: 08b19...1d9 Ingen avsporinger her, takk. Ts Anonymkode: 4260a...030 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er spesielt to forskjellige personer som jeg tenker på. Hver gang jeg er på besøk hos dem og hvis jeg skal på do og når jeg da har vasket hendene mine og skal tørke meg, så merker jeg at håndkleet dems lukter surt. Mine håndkleer gjør ikke det og har heller ikke merket noe til det hos noen andre. Men hva tror dere grunnen til det er? Er noen spesiell grunn til det, og er det bakterier i det håndkleet som lukter surt? Dette er to forskjellige personer jeg ikke er så ofte hos, men hver gang jeg har vært det så opplever jeg dette. Meninger? Anonymkode: 4260a...030 Årsaken er som regel at håndkleet har vært fuktig i for lang tid (feks ved klesvask så har det blitt liggende for lenge i maskinen før det ble hengt til tørk). Anonymkode: 5f69c...7be 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: 5f69c...7be Oh, takk! 😁 Anonymkode: 08b19...1d9 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oh, takk! 😁 Anonymkode: 08b19...1d9 Vel bekomme Se også her Anonymkode: 5f69c...7be 1
Daria Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Jeg tenker at det mest spesielle her er at dette er noe du legger merke til og husker fra gang til gang hos folk du ikke er hos ofte, og føler deg kallet til å ta en åpen diskusjon om... 3
colargoal Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er spesielt to forskjellige personer som jeg tenker på. Hver gang jeg er på besøk hos dem og hvis jeg skal på do og når jeg da har vasket hendene mine og skal tørke meg, så merker jeg at håndkleet dems lukter surt. Mine håndkleer gjør ikke det og har heller ikke merket noe til det hos noen andre. Men hva tror dere grunnen til det er? Er noen spesiell grunn til det, og er det bakterier i det håndkleet som lukter surt? Dette er to forskjellige personer jeg ikke er så ofte hos, men hver gang jeg har vært det så opplever jeg dette. Meninger? Anonymkode: 4260a...030 De vasker sikkert håndkleet på for lav temperatur. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Det er bakterier, ja. Jeg synes også det er ekkelt, for det lukter jo surt av hendene mine etterpå. Den vanligste grunnen er at håndkleet enten har ligget for lenge før det ble hengt opp etter vask, men også at det er brukt for lenge før vask og da uten å tørke skikkelig i mellomtiden. Det siste er det jeg mistenker mest, og det er jo ganske ekkelt. Broen min har ikke gjestehåndkle på badet, så hver gang jeg skal tørke hendene mine der må jeg bruke hans eller konas dusjhåndkler som tydelig aldri er rene eller nyvasket før jeg kommer. Det synes jeg også er ekkelt, selv om jeg ikke har opplevd at de er sure. Anonymkode: 2add0...271 3
Djungelvrål Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Det har ligget i maskinen lenge eller de bytter dem sjeldent. Hater slik lukt, lukter det samme som oppvaskluter gjør etter noen dager. Bytter dusjhåndkle hver 3-4 dusj og det til håndvask 1-2 g i uka. Har jeg hatt mye gjester byttes det dagen etter. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Jeg har et vennepar som pleide ha samme problemet, uten å merke det selv. Håndklærne var så nyvaskede at de fremdeles hadde brett fra skapet, men stinket likevel så surt at lukten satt igjen på hendene mine. Dopapir er ikke det mest praktiske å tørke hendene på, men må man så må man. Anonymkode: c67d5...95c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 De vasker kanskje all vask på 40 grader slik at maskinen er full av bakterier og gjør at klærne blir sure. Anonymkode: 1b64d...0f1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De vasker kanskje all vask på 40 grader slik at maskinen er full av bakterier og gjør at klærne blir sure. Anonymkode: 1b64d...0f1 Akkurat som en jeg kjenner....Vasker absolutt alt sammen på 40 grader og påstår at det blir rent. Anonymkode: 08b19...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå