AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Jeg har for tiden en jobb, men har funnet en ny jobb jeg vil søke på. Nåværende jobb fikk jeg gjennom en sommerjobb jeg hadde hatt først i bedriften så da trengte jeg ikke referanser, da de kjente meg fra før gjennom sommeren. Jeg har ikke noen kontakter som jeg har jobbet sammen med utenfor nåværende arbeidssted der jeg har jobbet i 3,5 år. Kan jeg søke og ikke oppgi referanser, synes det er veldig kleint å spørre noen om dette. Mest fordi jeg ikke er sikker på om jeg får jobben og opptar andre sin tid med å svare på spørsmål om meg. Tror heller jeg bare vil fortsette der jeg er om jeg må gjennom det der referanse greiene. Jobbintervju og søknad synes jeg er veldig fint å holde på med, men det der referanse greiene off så kleint. Er det mulig å søke uten Anonymkode: 50e63...37c
Gjest Hottentått Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Du kan søke uten men du kommer til å måtte svare på hvorfor du ikke har noen og mest sannsynlig vil de velge noen som har referanse. Jeg skjønner ikke hvorfor det er kleint å be om en referanse???? Send en mail til lederen din og spør om det er greit at du oppgir h*n som referanse når du søker nye jobber? Ærlig talt😂
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Sjefen din kan være referanse for deg, det er helt vanlig ikke noe stress for vedkommende. Bare husk å spørre først! Anonymkode: c3a90...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Skriv en god CV. (Søknaden bør være kortfattet i forhold). Det er hekt vanlig å skrive i CV at referanser oppgis på forespørsel, så tar du det derifra. Anonymkode: 736d8...101 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Og når de spør, så bør du avtale dette med nåværende tillitsvalgt/leder evt. men siden det er så kleint antar jeg du er veldig ung. Anonymkode: 736d8...101
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Jeg har opplevd å få jobb uten at mine referanser ble ringt opp. Er du nyutdannet? Forklar at det var din første jobb, at du trivdes der veldig godt at du ble igjen, men at du har lyst på nye utfordringer. Og at du av åpenbare grunner ikke ønsker at din arbeidsgiver får vite at du har søkt nye jobber. Anonymkode: cdbed...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå