AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Datteren min går i 5. klasse. Og nå i det siste har en jente i klassen, en hun ikke har vært så mye med før, blitt veldig opptatt av henne. Hun inviterer henne på besøk og inviterer seg selv på besøk minst én gang i uka. Hun er også som et klistremerke på datteren min på skolen. Datteren min har ingenting i mot henne, men de er nok veldig ulike, og hun føler seg nok litt kvalt. Det blir litt mye. Hvordan kan man løse dette uten at denne jenta føler seg avvist og at min datter slipper å bli «kvalt» av denne jenta? Anonymkode: 55f77...5d1
Milky Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Si at det ikke passer med besøk.. ang skolen har jeg ikke så mange forslag 4
AprilLudgate Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Sier hun selv at hun blir «kvalt»? 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Det er lov å avvise på en høflig måte. Vi pleier å samtale om hvordan man gjør det på skolen. Ta gjerne en prat om det hjemme også. Dersom datteren din føler seg kvalt er det lov å si "Det passer ikke denne uken, men vi kan prates neste uke" E.L. Bare pass på at det ikke er dine egne følelser du legger over på barnet. Anonymkode: 2c106...4c2 9
Fru Uperfekt Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Datteren min går i 5. klasse. Og nå i det siste har en jente i klassen, en hun ikke har vært så mye med før, blitt veldig opptatt av henne. Hun inviterer henne på besøk og inviterer seg selv på besøk minst én gang i uka. Hun er også som et klistremerke på datteren min på skolen. Datteren min har ingenting i mot henne, men de er nok veldig ulike, og hun føler seg nok litt kvalt. Det blir litt mye. Hvordan kan man løse dette uten at denne jenta føler seg avvist og at min datter slipper å bli «kvalt» av denne jenta? Anonymkode: 55f77...5d1 Snakk med kontaktlærer
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Jeg tenker at dette er noe datteren din bør løse selv. Hun må lære seg disse tingene - du kan ikke alltid være der for å ordne opp i alt for henne (curling..) Anonymkode: 19e91...e91 32
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Er det du som føler at "hun nok blir litt kvalt" eller hva har jenta selv ytret om saken? For hvis det bare er noe du føler på, er du nødt til å snakke med datteren din om hva hun føler, og hva hun ønsker med dette vennskapet. SÅ kan du evt. ta det videre hvis jenta selv ikke er komfortabel. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at dette er noe datteren din bør løse selv. Hun må lære seg disse tingene - du kan ikke alltid være der for å ordne opp i alt for henne (curling..) Anonymkode: 19e91...e91 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: ade15...851 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Snakk med kontaktlærer Nei og nei. Dette er ikke et problem som skal overlates til kontaktlærer, som om vi pedagoger ikke har nok arbeid 🙄 Hvordan skal barn og unge lære seg å løse venneproblemer på egenhånd? Hvordan skal de lære seg å si ifra til hverandre? Anonymkode: f1933...fc4 32
Fru Uperfekt Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei og nei. Dette er ikke et problem som skal overlates til kontaktlærer, som om vi pedagoger ikke har nok arbeid 🙄 Hvordan skal barn og unge lære seg å løse venneproblemer på egenhånd? Hvordan skal de lære seg å si ifra til hverandre? Anonymkode: f1933...fc4 Ikke at kontaktlærer skal løse det, men etter evt tips i saken siden hun kjenner begge barna. Har hatt et lignende problem og det hjalp når kontaktlærer forklarte hvorfor det andre barnet var som det var og ga meg tips til hvordan møte det 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Ikke at kontaktlærer skal løse det, men etter evt tips i saken siden hun kjenner begge barna. Har hatt et lignende problem og det hjalp når kontaktlærer forklarte hvorfor det andre barnet var som det var og ga meg tips til hvordan møte det Synes du det er hjelpsomt med en kontaktlærer som bryter taushetsplikten? Håper du er like glad når det er ditt barn som utleveres 😉 Anonymkode: 09663...598 21
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 Neste gang jenta inviterer, si at dere ikke kan. Kanskje det holder med annenhver uke. Høres mye ut med hver uke. Anonymkode: c4b1a...56d 2
Fru Uperfekt Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Synes du det er hjelpsomt med en kontaktlærer som bryter taushetsplikten? Håper du er like glad når det er ditt barn som utleveres 😉 Anonymkode: 09663...598 Det går an å si ting uten å bryte noen taushetsplikt. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Det går an å si ting uten å bryte noen taushetsplikt. Istedenfor å komme med platte selvfølgeligheter kan du utdype hva du mente med at læreren «forklarte hvorfor det andre barnet var som det var». Anonymkode: 09663...598 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 Fru Uperfekt skrev (6 timer siden): Snakk med kontaktlærer Inntil dette blir et problem på skolen, please prøv å løse dette selv. Snakk med jentas foreldre og jenta selv på en fin måte. Hilsen lærer Anonymkode: 36fe0...795 4
Fru Uperfekt Skrevet 18. januar 2022 #16 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Inntil dette blir et problem på skolen, please prøv å løse dette selv. Snakk med jentas foreldre og jenta selv på en fin måte. Hilsen lærer Anonymkode: 36fe0...795 Ikke alltid en har kontakt info til alle foreldre i en klasse, samt andre ting som gjør at en kanskje ikke har den infoen en trenger til det. Snakket selvfølgelig med barnet før jeg spurte kontaklærer om videre råd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #17 Skrevet 18. januar 2022 5 minutter siden, Fru Uperfekt said: Ikke alltid en har kontakt info til alle foreldre i en klasse, samt andre ting som gjør at en kanskje ikke har den infoen en trenger til det. Snakket selvfølgelig med barnet før jeg spurte kontaklærer om videre råd Neida, men det går an å være litt løsningsorientert, og skaffe den manglende informasjonen. Anonymkode: 586b3...d9d 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #18 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Datteren min går i 5. klasse. Og nå i det siste har en jente i klassen, en hun ikke har vært så mye med før, blitt veldig opptatt av henne. Hun inviterer henne på besøk og inviterer seg selv på besøk minst én gang i uka. Hun er også som et klistremerke på datteren min på skolen. Datteren min har ingenting i mot henne, men de er nok veldig ulike, og hun føler seg nok litt kvalt. Det blir litt mye. Hvordan kan man løse dette uten at denne jenta føler seg avvist og at min datter slipper å bli «kvalt» av denne jenta? Anonymkode: 55f77...5d1 Nei, dette her er for voldsomt ja. Helt enig med bekymringene dine. I gamle dager besøkte vi venner annethvert år, og selv det var i meste laget. Anonymkode: 98aac...10b 24
Fru Uperfekt Skrevet 18. januar 2022 #19 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, men det går an å være litt løsningsorientert, og skaffe den manglende informasjonen. Anonymkode: 586b3...d9d Prøvde mye før jeg pratet med kontaktlærer, men er glad jeg gjorde det
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #20 Skrevet 18. januar 2022 Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Ikke at kontaktlærer skal løse det, men etter evt tips i saken siden hun kjenner begge barna. Har hatt et lignende problem og det hjalp når kontaktlærer forklarte hvorfor det andre barnet var som det var og ga meg tips til hvordan møte det Til neste år er datteren til TS den som er utenfor og vennekøs, fordi hun ikke har lært spillereglene rundt vennskap og mor maser om at vennskapet hun hadde er kvelende for henne. Og så er det ny runde med kontaktlærer som om han skal kunne ordne opp og trylle. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå