AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Er i uke 14. Er det greit å sove på ryggen? Vet man ikke skal gjøre det på slutten, men når må man slutte med det? Utsetter jeg baby i magen for risiko? Anonymkode: 5765e...421
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Ingen problem så tidlig. Du merker når det ikke går lenger fordi du blir svimmel. Men det er senere når vekten presser på den store venen som fører blod tilbake til hjertet. Bar sov på ryggen helt frem til kroppen sier at du skal stoppe. Anonymkode: 903e8...6dc 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen problem så tidlig. Du merker når det ikke går lenger fordi du blir svimmel. Men det er senere når vekten presser på den store venen som fører blod tilbake til hjertet. Bar sov på ryggen helt frem til kroppen sier at du skal stoppe. Anonymkode: 903e8...6dc Jeg er i uke 34 og blir fremdeles ikke svimmel eller kvalm eller noe sånt av å ligge på ryggen. Ikke alle får den følelsen. Men lest artikler som sier at forskning likevel tror det øker risiko for dødfødsel noe så jeg har unngått det for det meste. De artiklene sa det gjaldt fra ca. uke 25 (men om man kjenner ubehag før så bør man slutte med det før). 100% stadfestet at det også er farlig om man ikke selv merker noe virker det ikke som det var da men siden de så tendensen så blir det vel litt føre-var-prinsipp også for de som ikke merker svimmelhet osv.. Anonymkode: 6daa6...748 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er i uke 34 og blir fremdeles ikke svimmel eller kvalm eller noe sånt av å ligge på ryggen. Ikke alle får den følelsen. Men lest artikler som sier at forskning likevel tror det øker risiko for dødfødsel noe så jeg har unngått det for det meste. De artiklene sa det gjaldt fra ca. uke 25 (men om man kjenner ubehag før så bør man slutte med det før). 100% stadfestet at det også er farlig om man ikke selv merker noe virker det ikke som det var da men siden de så tendensen så blir det vel litt føre-var-prinsipp også for de som ikke merker svimmelhet osv.. Anonymkode: 6daa6...748 Ok, skjønner! Jeg har ikke noe særlig med babymage enda, men den tyngdefølelsen en får etterhvert gjør jo og til at det blir ubehagelig. Da tillater jeg meg selv å sove på ryggen til magen begynner å komme/ uke 18-19? Anonymkode: 5765e...421
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, skjønner! Jeg har ikke noe særlig med babymage enda, men den tyngdefølelsen en får etterhvert gjør jo og til at det blir ubehagelig. Da tillater jeg meg selv å sove på ryggen til magen begynner å komme/ uke 18-19? Anonymkode: 5765e...421 Trenger ikke tenke på det før uke 25+, med mindre du merker noe ubehag før det😊 Anonymkode: 280dd...350 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Jordmødre sier at man som regel besvimer /føler skikkelig ubehag før det eeeventuelt blir farlig for barnet. Kroppen sier ifra, eller så snur man seg automatisk ila natten 😊 Anonymkode: f4d47...f52 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 Uke 26 her og sover fortsatt på ryggen. Merker ikke noe ubehag og våkner på ryggen selv om jeg legger meg på siden når jeg sovner. Så stoler på at jeg merker det når det er ubehagelig. Anonymkode: 91836...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå