AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Jeg trodde det var noe man fikk på helsestasjonen, men jordmor sa man må betale for det selv ved sykehuset. Hvordan var det for dere? Anonymkode: 6d732...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Jeg meldte meg på det på sykehuset. Kostet vel 5-800kr for et par. Det var fantastisk og vi fikk også omvisning på avdelingene sånn at vi hadde sett stedet før ungen kom. Det var veeeeeeldig betryggende og absolutt verdt kronene. Anonymkode: cb686...ced 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trodde det var noe man fikk på helsestasjonen, men jordmor sa man må betale for det selv ved sykehuset. Hvordan var det for dere? Anonymkode: 6d732...ec3 Uten det hadde jeg følt meg mye mer uttrygg i situasjonen, med det i bakhånd så var jeg litt tryggere på hva som foregikk, Anonymkode: cb686...ced
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg trodde det var noe man fikk på helsestasjonen, men jordmor sa man må betale for det selv ved sykehuset. Hvordan var det for dere? Anonymkode: 6d732...ec3 Gratis på helsestasjonen. Totalt bortkastet. De brukte ikke to minutter engang på haste keisersnitt. Det er liksom ikke nødvendig å forbedrede folk på det… Anonymkode: 86d0a...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gratis på helsestasjonen. Totalt bortkastet. De brukte ikke to minutter engang på haste keisersnitt. Det er liksom ikke nødvendig å forbedrede folk på det… Anonymkode: 86d0a...dd9 Jeg lå 30 timer i fødsel jeg, så for min del føltes det veldig trygt. Ingen vet hva situasjon dem havner i når dem skal føde og hvis du skal føde et nytt barn vaginalt så kan du bruke denne kunnskapen likevel. Nå var du jo bare maks uheldig da. Anonymkode: cb686...ced 1
minister-mio Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Betalte på helsestasjonen, men det var en liten sum. Mulig det var maten det ble tatt penger for. Fikk noen sånne baguetter fra et cateringfirma.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Fikk på helsestasjonen. Egentlig bortkastet for min del, fødte prematur med akutt keisersnitt. Det ble ikke tatt opp på kurset. Var forøvrig gratis. Skulle få omvisning på lokal sykehuset. Hadde fått innkallelse og hele pakka. Men fødte dagen før på region sykehuset.. Anonymkode: d806b...22b 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gratis på helsestasjonen. Totalt bortkastet. De brukte ikke to minutter engang på haste keisersnitt. Det er liksom ikke nødvendig å forbedrede folk på det… Anonymkode: 86d0a...dd9 Jepp, det var jo mest fokus på den ideelle fødselen, der alt går rolig og fint for seg, ingenting revner, osv. Anonymkode: 26a88...4d2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Høres ut som bortkastet tull Anonymkode: 90d0b...415
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg lå 30 timer i fødsel jeg, så for min del føltes det veldig trygt. Ingen vet hva situasjon dem havner i når dem skal føde og hvis du skal føde et nytt barn vaginalt så kan du bruke denne kunnskapen likevel. Nå var du jo bare maks uheldig da. Anonymkode: cb686...ced Det er totalt useriøst at keisersnitt ikke tas med på disse kursene. Jeg ante virkelig ikke hva som skulle skje, hadde ikke forberedt meg mentalt på at det var en reell mulighet. Det var egentlig ganske traumatisk.. bare fordi de misliker keisersnitt så kunne de jo sagt noen ord om hvordan det forløp. Det er ikke sånn at alle kan velge å føde vaginalt Anonymkode: 86d0a...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er totalt useriøst at keisersnitt ikke tas med på disse kursene. Jeg ante virkelig ikke hva som skulle skje, hadde ikke forberedt meg mentalt på at det var en reell mulighet. Det var egentlig ganske traumatisk.. bare fordi de misliker keisersnitt så kunne de jo sagt noen ord om hvordan det forløp. Det er ikke sånn at alle kan velge å føde vaginalt Anonymkode: 86d0a...dd9 De vil vel ikke risikere å rosemale det?🤷♀️ Tullete opplegg, det er jo faktisk en andel som tar KS enten det er planlagt eller akutt. Anonymkode: 26a88...4d2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lå 30 timer i fødsel jeg, så for min del føltes det veldig trygt. Ingen vet hva situasjon dem havner i når dem skal føde og hvis du skal føde et nytt barn vaginalt så kan du bruke denne kunnskapen likevel. Nå var du jo bare maks uheldig da. Anonymkode: cb686...ced Tror du misforstår personen, hun sier at de brukte maks 2 minutter av kurset på å fortelle om KS/HKS og at de burde fortalt mer om dette. Jeg har ikke gått på kurs selv men er enig i at de bør jo dekke noe om ting som kan skje og situasjoner utenom 100% standard-forløp med 0 komplikasjoner på et sånt kurs.. Men de er jo veldig opptatt av at ingen skal være redd for fødsel osv og at det skal gå så bra for de aller fleste, men det er dumt det ikke kan snakkes om reelle ting som kan skje likevel.. Anonymkode: f7731...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 I min kommune koster det forresten penger om man vil ha kurs. Anonymkode: f7731...7f0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Kjøpte et «privat kurs» da jeg ikke har hørt så mye positivt om kursene man får på helsestasjon. Anonymkode: 6aae8...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå