Anonymburker Skrevet 17. januar 2022 #1 Del Skrevet 17. januar 2022 Lurer på om friske, unge mennesker under 45 har tenkt å ta tredje dose? I så fall hvorfor/hvorfor ikke? Selv vipper jeg mest mot å ikke ta tredje dose fordi jeg er ung, frisk og har liten risiko for å bli veldig syk. Nesten alle jeg vet om som har hatt korona melder om lette forkjølelsessymptomer. I tillegg er det mest risiko for unge menn som meg å få denne hjerteposebetennelsen. Det store issuet med 3.dose er hvorvidt man får dra utenlands, da koronapasset for dem med to doser vil gå ut etter 270 dager etter forrige dose. For min del blir det i juni/juli. Riktignok har jeg ikke tenkt til å reise utenlands med det første, men det er jo greit å ha muligheten. Hva med dere? Tredje dose eller ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 17. januar 2022 #2 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg har allerede gjort det for å bli ferdig med det. Håper det hjelper på at situasjonen skal bli ferdig nå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 Ja den er allerede tatt den, No problem det. Kommer til å ta alle de andre dosene som kommer også fordi dette er noe som må oppdateres jevnlig for å gjelde. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 17. januar 2022 #4 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg heller mot at jeg ikke tar den tredje dose, men har ikke tatt en endelig avgjørelse enda. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2022 #5 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg har tatt 3. dosen fordi jeg føler selv at dette gjør meg bedre beskyttet i fall jeg skulle bli smittet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 17. januar 2022 kvinne35+ skrev (2 minutter siden): Ja den er allerede tatt den, No problem det. Kommer til å ta alle de andre dosene som kommer også fordi dette er noe som må oppdateres jevnlig for å gjelde. Og hvor lenge skal det pågå? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 17. januar 2022 #7 Del Skrevet 17. januar 2022 Anonymburker skrev (Akkurat nå): Og hvor lenge skal det pågå? Så lenge som vi har korona. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starken Skrevet 17. januar 2022 #8 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg skal ta tredje dose ja, ser ingen grunn til å ikke ta den 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 17. januar 2022 #9 Del Skrevet 17. januar 2022 Anonymburker skrev (13 minutter siden): Lurer på om friske, unge mennesker under 45 har tenkt å ta tredje dose? I så fall hvorfor/hvorfor ikke? Selv vipper jeg mest mot å ikke ta tredje dose fordi jeg er ung, frisk og har liten risiko for å bli veldig syk. Nesten alle jeg vet om som har hatt korona melder om lette forkjølelsessymptomer. I tillegg er det mest risiko for unge menn som meg å få denne hjerteposebetennelsen. Det store issuet med 3.dose er hvorvidt man får dra utenlands, da koronapasset for dem med to doser vil gå ut etter 270 dager etter forrige dose. For min del blir det i juni/juli. Riktignok har jeg ikke tenkt til å reise utenlands med det første, men det er jo greit å ha muligheten. Hva med dere? Tredje dose eller ikke? Er under 45. Fikk dose 3 for noen uker siden. Pga jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebanan Skrevet 17. januar 2022 #10 Del Skrevet 17. januar 2022 Har tatt 3.dose. Jobber med barn, og har mye smitte på min arbeidsplass. Føler meg tryggest med, da jeg regner med å bli smittet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popc0rn Skrevet 17. januar 2022 #11 Del Skrevet 17. januar 2022 Nei, jeg er ung og frisk. Ingen underliggende sykdommer og vitaminene og mineralene de har funnet ut at er forbundet med økt risiko for alvorlig sykdom har jeg gode nivåer av. (Vitamin D, vitamin K og sink) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 17. januar 2022 #12 Del Skrevet 17. januar 2022 Hvorfor ikke ta den? Risikoen er ubetydelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 17. januar 2022 #13 Del Skrevet 17. januar 2022 Nei.. gidder ikke det. Tok de to første bare for å få coronapass, og jobber i barnehage så blir garantert smittet ila de neste ukene. Da er det ikke vits med 3 dose 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 17. januar 2022 #14 Del Skrevet 17. januar 2022 Har tatt den for å være bedre beskyttet mot alvorlig sykdom. Jobber i helsevesenet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine79 Skrevet 17. januar 2022 #15 Del Skrevet 17. januar 2022 Ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrittEkeberg Skrevet 17. januar 2022 #16 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) Jeg tok 3. dose i dag. Har dårlig immunforsvar. (leste overskriften litt rask) Er ikke frisk, men godt under 45 år. Tok vaksinen på grunn av dårlig immunforsvar etter cellegiftbehandling. Endret 17. januar 2022 av BrittEkeberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 17. januar 2022 #17 Del Skrevet 17. januar 2022 Har corona nå, så da tror jeg ikke at jeg trenger en booster med det første 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 17. januar 2022 #18 Del Skrevet 17. januar 2022 15 minutter siden, Anonymburker said: Lurer på om friske, unge mennesker under 45 har tenkt å ta tredje dose? I så fall hvorfor/hvorfor ikke? Selv vipper jeg mest mot å ikke ta tredje dose fordi jeg er ung, frisk og har liten risiko for å bli veldig syk. Nesten alle jeg vet om som har hatt korona melder om lette forkjølelsessymptomer. I tillegg er det mest risiko for unge menn som meg å få denne hjerteposebetennelsen. Det store issuet med 3.dose er hvorvidt man får dra utenlands, da koronapasset for dem med to doser vil gå ut etter 270 dager etter forrige dose. For min del blir det i juni/juli. Riktignok har jeg ikke tenkt til å reise utenlands med det første, men det er jo greit å ha muligheten. Hva med dere? Tredje dose eller ikke? Jeg har ikke bestemt meg. Fikk invitasjon til å bestille time tidligere idag, men er forkjøla og venter på testsvar på pcr-test, så får uansett ikke tatt på noen dager enda.. Håper egentlig på positiv pcr, så slipper jeg å ta stilling til vaksina. De sier jo at 2 doser vaksine + gjennomgått infeksjon sannsynligvis gir bedre beskyttelse enn 3 doser vaksine, så det er ikke så enkelt valg. Jeg gar ikke noe behov for å reise ut av landet med det første, og har 2 barnehagebarn, så blir garantert smittet før det blir aktuelt å dra ut å reise. Så da får jeg heller ta en ekstra vaksinedose om det blir nødvendig på senere tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 17. januar 2022 Milky skrev (4 minutter siden): Nei.. gidder ikke det. Tok de to første bare for å få coronapass, og jobber i barnehage så blir garantert smittet ila de neste ukene. Da er det ikke vits med 3 dose Hva tenker du om at coronapass med 2 doser kun er gyldig i 270 dager fra forrige dose? Da får man ikke reist utenlands etter denne perioden uten en tredje dose, uavhengig om du har vært smittet eller ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 17. januar 2022 #20 Del Skrevet 17. januar 2022 Niks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg