AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #121 Skrevet 18. januar 2022 Det er ikke tenningsmønsteret som gjør deg til en gammel gris. Det er ordene du bruker, og handlingene dine. Dersom en 18åring modell tar kontakt med deg, og ønsker å ligge med deg (på grunn av personligheten din og ikke penger/status), er du ikke en gris om du sier ja. Hvis du stadig går etter unge jenter som ikke har noen som helst ønsker om oppmerksomhet fra deg (vil tro denne gruppen består av 100% av alle jenter og damer opp til 55 år, men la oss fokusere på de under 30), er du en ekkel gris som ikke har noen som helst kontakt med virkeligheten. Anonymkode: 626f0...e74 12
Vera Skrevet 18. januar 2022 #122 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er en del ting i vårt samfunn man bare må akseptere. Slik er det bare. En av disse er at eldre menn som har seg med tenåringer og unge jenter i 20-årene er gamle griser. Så vil nok mange synes det er urettferdig at eldre kvinner som har sex med 18-årige gutter ses på som frigjorte MILF´er og fullt akseptabelt. Jeg skjønner at eldre menn som vil ha sex med unge jenter synes dette virker urettferdig, men det er en virkelighet man bare må akseptere, for slik er det. De aller fleste forstår at det er grisete når en 50/60 år gammel mann har sex med en 18 år gammel jente, og de samme forstår også at det er noe helt annet når en 50/60 år gammel kvinne har sex med en 18 år gammel gutt. Kan ikke sammenlignes. Dette er en akseptert norm i vårt samfunn også. Kvinner som reiser til Afrika og finner seg en sexkamerat er fullt ut akseptert, mens eldre menn som reiser til Thailand og har seg med unge damer der er noen skikkelige griser. Anonymkode: 5346b...bd9 Eh..du snakker ikke på alles vegne nei. For min del er det like galt uavhengig av kjønn. Forholdet blir like skjevfordelt om en kvinne i 50-60 årene har sex med en 18-åring. 9
Hespe3 Skrevet 18. januar 2022 #123 Skrevet 18. januar 2022 (endret) Kåre Kverulant skrev (37 minutter siden): Hvis det er første gang man er ute skjønner jeg godt det er skremmende. Men det kan ikke være sånn at kun ariske menn mellom 18 og 34 år får lov å sjekke damer på byen. De som tror at fulle folk på byen en sen lørdagskveld intuitivt skjønner at "hun dama der liker ikke brune folk sa hun kan jeg ikke gi ett kompliment" eller at "hun dama der liker ikke feite menn over 35 så hun kan jeg ikke gi ett kompliment" .. da er man for ung og umoden til å gå på byen. Enten har alle lov å gi hverandre komplimenter eller så har ingen lov. De som ikke takler at byen er inkluderende og åpen for alle burde holde seg hjemme eller gå ut tidligere på dagen. Komplimenter ja - men tafsing, klåing, plystring, "catcalls", (seksualiserte) kommentarer om kropp, pupper, rumpe etc. eller "tilbud" om sex er ikke komplimenter. Det klassifiserer som uønsket seksuell oppmerksomhet, og er noe mange kvinner dessverre har opplevd å bli utsatt for helt siden de var tidlig i tenårene eller kanskje ennå yngre. Eller mener du at "åpen og inkluderende" egentlig er en omskriving for å oppføre seg hvordan man vil overfor hvem som helst uten at det blir reaksjoner? Som @Vera er inne på, er det sjelden man opplever slik oppførsel fra yngre menn. Endret 18. januar 2022 av Hespe3 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #124 Skrevet 18. januar 2022 8 minutter siden, Vera said: Min erfaring er at en andel av eldre, fulle menn på byen ikke evner å oppføre seg sivilisert. Det er sikling og klåing..og de skjønner ikke problemet med adferden sin selv. Det som er merkelig er at jeg aldri har opplevd/opplever denne type oppførsel fra yngre menn. Så hvor på veien går det egentlig galt? Hvor på veien visker man ut grensene for hva som er sivilisert oppførsel? Meget godt poeng. Disse yngre mennene. Vil de bli ekle gamle griser når de blir gamle? Anonymkode: 1ee35...940 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #125 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette er en akseptert norm i vårt samfunn også. Kvinner som reiser til Afrika og finner seg en sexkamerat er fullt ut akseptert, mens eldre menn som reiser til Thailand og har seg med unge damer der er noen skikkelige griser. Anonymkode: 5346b...bd9 Dette er jeg ikke enig i. Begge er grisete. Men det er en overvekt av menn som ikke passer blikket og labbene overfor yngre kvinner. Derfor anses det mer akseptabelt at kvinner gjør det - rett og slett for utjevningsskyld. I tillegg er det noe med at man ser på kvinners seksualitet som mer passiv. Man ser for seg gutten på atten forføre den eldre damen. Mens man ser for seg jenten på atten som groomet av den eldre mannen. Hvordan det i realiteten ser ut, er det få som vet. Men man vet at på byen så er det noen grisete menn som tar det første initiativet overfor den yngre kvinnen. For å være helt ærlig burde det nesten vært en sosial regel som tilsa at man ga initiativet til den med høyest markedsverdi. Ved første øyekast er det den mest attraktive, og vi har alle en følelse av posisjon (menn har nok litt mindre av denne følelsen). Jepp. Jeg snakker sånn, i og med at dette føles helt naturlig for meg. Jeg har aldri gått etter åpenbart mye yngre menn enn meg på byen, men hvis de har vist interesse og jeg har vært interessert, så har jeg blitt med på leken. Største aldersforskjell: 8 år. Egentlig ingenting i forhold til hva noen menn maser om. Her er det jo snakk om 19 og 70. LOL. Mens jeg aldri har forstått hvordan noen menn tør og klarer å gjøre første fremstøt overfor ti-tyve år yngre damer. For å være ærlig tror jeg det handler om at de i øyeblikket tenker mest på seg selv, ikke hva den andre synes. Dette er fremmed for mange damer selv om de kan like det de ser. Men samtidig - det er få menn som oppfører seg sånn, men de man ser synes så godt. Anonymkode: 5330d...bbd 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #126 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er en del ting i vårt samfunn man bare må akseptere. Slik er det bare. En av disse er at eldre menn som har seg med tenåringer og unge jenter i 20-årene er gamle griser. Så vil nok mange synes det er urettferdig at eldre kvinner som har sex med 18-årige gutter ses på som frigjorte MILF´er og fullt akseptabelt. Jeg skjønner at eldre menn som vil ha sex med unge jenter synes dette virker urettferdig, men det er en virkelighet man bare må akseptere, for slik er det. De aller fleste forstår at det er grisete når en 50/60 år gammel mann har sex med en 18 år gammel jente, og de samme forstår også at det er noe helt annet når en 50/60 år gammel kvinne har sex med en 18 år gammel gutt. Kan ikke sammenlignes. Dette er en akseptert norm i vårt samfunn også. Kvinner som reiser til Afrika og finner seg en sexkamerat er fullt ut akseptert, mens eldre menn som reiser til Thailand og har seg med unge damer der er noen skikkelige griser. Anonymkode: 5346b...bd9 Hæ, nei?? Slik sexturisme i Afrika er virkelig ikke sosialt akseptert i min krets i alle fall. Anonymkode: 23e3a...e12 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #127 Skrevet 18. januar 2022 Gjenferdet skrev (12 timer siden): Da håper jeg at tråden gjør at han blir avskrekket fra det 🤭 Hvis ikke så har vi politi som er gode å ha i sånne situasjoner. Hva skulle de gjort!?? Treffer han ei ung jente som vil, og over 16 - så er det faktisk to som er med på det! Behøver ikke forstå valgene dems, men det skjer faktisk.. Syns derimot det blir litt drøyt for TS og si han kun vil ha slike unge jenter... Tror kanskje ikke du har møtt noen skikkelige alrighte noe eldre damer? Usikker? Om du er usikker, så hold deg da langt fra KG allfall!!! Her samles " hoved mobben"! Selv ville jeg heller hatt sex / forhold med noen litt nærmere min alder, og trolig enklere da også med tanke på interresser og livserfaring! Synd du ikke har møtt noen av de! Tror faktisk det ville gitt deg mer i lengden! Men nå skal ikke jeg avgjøre for andre- og så lenge en er over seksuell lavalder så får en passe på seg selv så godt det lar seg gjøre! PS griser er kloke og intelligente dyr! ( ikke fornærme dem!) Tobeinte som ikke klarer oppføre seg derimot.. - det blir en annen sak!🙂 Anonymkode: 73e3e...465
NiceOrNothing Skrevet 18. januar 2022 #128 Skrevet 18. januar 2022 (endret) Kåre Kverulant skrev (7 timer siden): Hvis det er første gang man er ute skjønner jeg godt det er skremmende. Men det kan ikke være sånn at kun ariske menn mellom 18 og 34 år får lov å sjekke damer på byen. De som tror at fulle folk på byen en sen lørdagskveld intuitivt skjønner at "hun dama der liker ikke brune folk sa hun kan jeg ikke gi ett kompliment" eller at "hun dama der liker ikke feite menn over 35 så hun kan jeg ikke gi ett kompliment" .. da er man for ung og umoden til å gå på byen. Enten har alle lov å gi hverandre komplimenter eller så har ingen lov. De som ikke takler at byen er inkluderende og åpen for alle burde holde seg hjemme eller gå ut tidligere på dagen. Nå surret du med vilje . Masse som er lov , men kunne man vært far eller bestefar til vedkommende , lar man vær å sikle åpenlyst . ..normal folkeskikk er en fin ting . Endret 18. januar 2022 av NiceOrNothing 10
Elaine Marley Skrevet 18. januar 2022 #129 Skrevet 18. januar 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Hannah80 Skrevet 18. januar 2022 #130 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 30. Om en over 50 legger an på meg ville jeg tenkt på han som gammel gris. Om en over 50 legger an på en 19 åring ville jeg kalt han trakassere og på grensen til overgriper. Som 19 åring var min grense 5 år eldre gutter. En 30 åring var for gammel. Anonymkode: bbec4...f96 Virkelig? Du er jo ingen ungdom selv. 🤔
Inwe Skrevet 18. januar 2022 #131 Skrevet 18. januar 2022 (endret) Er det vanlig at folk går rundt å snakker om sine seksuelle preferanser offentlig? De aller fleste holder vel det for seg selv om man ikke er med veldig nære personer. Jeg hverken snakker om eller skriver om mine seksuelle preferanser, selvom de er helt normale. Endret 18. januar 2022 av Inwe 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #132 Skrevet 18. januar 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Virkelig? Du er jo ingen ungdom selv. 🤔 Det er tyve års aldersforskjell. Jeg er helt enig. Det er ganske taktløst av femtiåringen, og grisete. Sorry. Anonymkode: 5330d...bbd 8
Anonymburker Skrevet 18. januar 2022 #133 Skrevet 18. januar 2022 En kandidat til stortingspresident-jobben ble jo uaktuell fordi han som 26 åring hadde vært sammen med en jente på 18. Så syke er holdningene mot menn blitt. Likhet for loven burde det i alle fall være.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #134 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en del ting i vårt samfunn man bare må akseptere. Slik er det bare. En av disse er at eldre menn som har seg med tenåringer og unge jenter i 20-årene er gamle griser. Så vil nok mange synes det er urettferdig at eldre kvinner som har sex med 18-årige gutter ses på som frigjorte MILF´er og fullt akseptabelt. Jeg skjønner at eldre menn som vil ha sex med unge jenter synes dette virker urettferdig, men det er en virkelighet man bare må akseptere, for slik er det. De aller fleste forstår at det er grisete når en 50/60 år gammel mann har sex med en 18 år gammel jente, og de samme forstår også at det er noe helt annet når en 50/60 år gammel kvinne har sex med en 18 år gammel gutt. Kan ikke sammenlignes. Dette er en akseptert norm i vårt samfunn også. Kvinner som reiser til Afrika og finner seg en sexkamerat er fullt ut akseptert, mens eldre menn som reiser til Thailand og har seg med unge damer der er noen skikkelige griser. Anonymkode: 5346b...bd9 En sannhet med modifikasjoner. Jeg hadde en venninne som viste sin tenning på altfor unge gutter. Tenåringer, mens hun er i slutten av 40 årene. Det var absolutt ikke akseptert. Det er så ekkelt for alle oss andre at det er derfor jeg skriver hadde en venninne, ikke har en venninne. Det er ingen i kretsen som klarte å svelge det der. Vi har barn i den alderen. At kvinner er seksuelle rovdyr som går etter barn, som tenåringer fremdeles er, er ikke akseptert det heller. Anonymkode: a760b...0f3 13
NiceOrNothing Skrevet 18. januar 2022 #135 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skal man da mene om disse mennene som i 50-årsalderen slår fast at det ikke er mulig for dem å tenne seksuelt på sin jevnaldrende partner, underforstått, eller i klartekst, fordi "hun ikke lenger er i 20-årene"? Det synes jo klart at også disse mennene mener de "fortjener" en kvinne som aldersmessig kunne vært datteren deres. Dessuten hevder de gjerne at "alle menn" er sånn, og at de som hevder noe annet faktisk ikke snakker sant. Så utenkelig er alt annet, liksom...At det er et enkelt faktum at det må være sånn fordi "attraktivitet er et spørsmål om alder" osv. Dette er et syn enkelte menn har på BÅDE menn og kvinner. Og det "må" aksepteres...? Det er da faktisk voksne kvinners selvbilde som blir tråkket på av disse mennene, foruten også deres menn som blir fortalt at det nærmest er noe galt med dem , som stadig er tiltrukket av sin jevnaldrende partner - eller ser etter en partner i sin egen aldersgruppe. Så hvorfor kommer høygafler og grisebeskyldninger først frem når en viss aldersforskjell overskrides? Er ikke selve holdningen/preferansen/tvangstankentil visse menn som bare tiltrekkes/tennes av unge kvinner, samme hvor gamle de selv er blitt, betenkelig/provoserende nok i seg selv? Er det mer greit hvis han kunne vært faren hennes og mindre greit hvis han kunne vært bestefaren? Ja, jo, det er vel i ulik grad opprørende/ekkelt, men hvis disse mennene faktisk mener det samme: At kun de yngste kvinnene er attraktive nok...? Er ikke det mer, og noe verre, enn bare en preferanse? Er det ikke vel så mye et syn de har på kvinner og hvordan de "mister verdi med alderen"? Jeg vet jo ikke, men er dette noe en del kvinner bare innfinner seg med? Fallende "markedsverdi", "attraktivitet" osv. Både menn og kvinner kan legge seg litt flate for dette synet, virker det som. Det JEG likevel først og fremst ser, som mann, er i begge tilfeller menn som er ute av stand til å være i tilfredse forhold med godt voksne/jevnaldrende kvinner. Det gjør meg faktisk trist. Jeg har de samme problemene med å sympatisere med dem enten de er 40, 50 eller 70 - fordi deres kvinnesyn og evne til å elske og tenne på en kvinne er betinget av at hun er "ung nok", og derfor stadig yngre enn dem selv når mannen blir eldre. Er det ikke rett og slett uttrykk for en manglende modenhet, og et lite respektfullt og inkluderende kvinnesyn, forkledd som en preferanse de søker aksept for? Anonymkode: 80dd6...e22 Det er jo egentlig ikke så mye hverken å gjøre eller si om de gamle grisene .De får nå bare holde på. De unge , flotte jentene vil jo uansett ikke ha dem☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #136 Skrevet 18. januar 2022 Jeg har ikke lest alle sidene med kommentarer, hadde nok med å lese hovedinnlegget så godt jeg kunne 😎 Vel som svar : som ung kvinne hadde jeg selv et forhold til en mann som var langt eldre enn deg . 50 år eldre . En stor kulturpersonlighet. Fineste kjærligheten hittil i mitt liv ,- og nå er jeg godt voksen. Likevel er det uaktuelt for meg som voksen kvinne å rettferdiggjøre en slik aldersforskjell. Ikke grunnet seksuelle preferanser, men pga maktbalanse og livserfaring. Kjønn er irrelevant. Biologisk naturlig at menn foretrekker yngre kvinner. Biologisk naturlig at kvinner foretrekker eldre menn. Hånd i hanske: spre sæden/ ha trygghet for avkom og seg selv. Biologi funker mindre i 2022 🙃 ,- grunnet utvikling og kultur. Så lurt av deg å holde ting for deg selv. Seksuelle preferanser er best å holde kjeft om , da de fleste ljuger uansett. Kvinners aggresjon ifht dette " eldre mann / ung kvinne" kommer ofte av kvinners egne dyrekjøpte erfaringer . Menn kan lettere gå videre. Kvinnere sitter ofte igjen med barn eller viktige år bortkastet i 20/30 åra hva karriere/ fremtidig familie gjelder. Den eldre mannen har allerede erfart og har familie og en god karriere. Så enkelt er det. 😊 Anonymkode: ed1d3...c48 2
Flintis Skrevet 18. januar 2022 #137 Skrevet 18. januar 2022 Hespe3 skrev (54 minutter siden): Komplimenter ja - men tafsing, klåing, plystring, "catcalls", (seksualiserte) kommentarer om kropp, pupper, rumpe etc. eller "tilbud" om sex er ikke komplimenter. Det klassifiserer som uønsket seksuell oppmerksomhet, og er noe mange kvinner dessverre har opplevd å bli utsatt for helt siden de var tidlig i tenårene eller kanskje ennå yngre. Eller mener du at "åpen og inkluderende" egentlig er en omskriving for å oppføre seg hvordan man vil overfor hvem som helst uten at det blir reaksjoner? Som @Vera er inne på, er det sjelden man opplever slik oppførsel fra yngre menn. Hvordan var oppførselen blandt de som du nå karskteriserer som eldre da de var yngre? Forandrer samfunnet seg eller mennene? 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #138 Skrevet 18. januar 2022 Flintis skrev (4 minutter siden): Hvordan var oppførselen blandt de som du nå karskteriserer som eldre da de var yngre? Forandrer samfunnet seg eller mennene? Vanskelig å si. Jeg regner med de var dårlige også da de var yngre og at for få mennesker har korrigert dem. Har opplevd dårlig oppførsel fra yngre menn også. Regner med det er de samme som blir sånn når de blir eldre. Men det er to typer: De som gjør det og er kyniske. Og de som gjør det og er keitete og sosialt dumme. Men begge typer er hensynsløse, for ingen av dem tenker over hvordan det oppfattes for den motsatte part. Det tenker på seg selv. Det er problemet. At man ikke medregner den andres reaksjon i bildet, eller at man driter i den. Anonymkode: 5330d...bbd 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #139 Skrevet 18. januar 2022 Vel, kjære medsøstre. Skal vi gå inn for å hjelpe våre sønner å ikke bli slike gamle griser? Veilede dem nå, mens de fremdeles er unge nok til å få verdisystemet på plass? Kanskje vi kan hjelpe våre kvinnelige barnebarn, oldebarn og tippoldebarn fra å i hvert fall bli trakassert av våre egne sønners generasjon? Anonymkode: 3a582...d0f 11
Gjest Peanut Skrevet 18. januar 2022 #140 Skrevet 18. januar 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinnere sitter ofte igjen med barn eller viktige år bortkastet i 20/30 åra hva karriere/ fremtidig familie gjelder. Anonymkode: ed1d3...c48 For ikke å snakke om hvordan det står til i land der jenter blir giftet bort til steingamle gubber som kunne vært fedre eller bestefedre. De jentene mister alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå