Bamseklemmer Skrevet 18. januar 2022 #81 Skrevet 18. januar 2022 På tide å bli voksen når man har passert 70 år vel😂 7
Elaine Marley Skrevet 18. januar 2022 #82 Skrevet 18. januar 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Trolltunge Skrevet 18. januar 2022 #83 Skrevet 18. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har møtt en del eldre "griser" og felles for disse er at de kommer med uønskede seksuelle tilnærminger i situasjoner hvor det ikke ønskes. Husker godt ubehagelige tilnærmelser jeg fikk som tenåring (ja, også som 13-åring) fra menn på 40+ (en mann på 40 år er åpenbart en eldre mann for en tenåring), og jeg var ikke alene om å oppleve det, mange venninner på min alder opplevde det også. Og felles for oss alle var at vi syntes det var utrolig ubehagelig. En og annen mann kunne være "gammelkjekk", men å ligge med en som var eldre enn ens egen pappa, var overhodet ikke fristende. Kom over en liten "trend" på tik tok her forleden, om yngre kvinner som ble utnyttet av eldre menn, og som angrer på seksuelle affærer med menn som var 30-40 år eldre. Det var ganske trist å lese kommentarene, og se hvor mange som hadde opplevd det. Vil ikke si at en eldre mann som gjerne kunne tenke seg sex med en yngre kvinne, er en gris, men dette er jo også et veldig generelt utsagn - det sier ingenting om alder eller menneskene det involverer. Om du som pensjonist har et reelt ønske om å ha sex med en tenåringsjente, så vil det også bety at dette er noe du går inn for å innfri. Det betyr også at du vil komme med seksuelle tilnærminger mot yngre kvinner, og jeg kan nesten skrive under på at de alltid vil være uønsket. Og jeg kan, som kvinne, med hånden på hjertet si at de fleste unge kvinner ikke ønsker sex med en så mye eldre mann. Det er nok regelen, og der finnes nok kanskje unntak, men du må nok ut med en sum penger om du skal få innvilget dette ønsket ditt. Det er ingenting galt i å fantasere. Selv har jeg mange ganger fantasert om sex med en eldre mann (er selv 27 år) og jeg har hatt mange muligheter. Kan faktisk få meg et ligg med en 50-åring akkurat nå om jeg ønsker det. Greia er dog at jeg kun har vært betatt av èn mann i den alderen. De fleste menn på den alderen er ikke seksuelt attraktive i mine øyne, og grunnen til at jeg har disse fantasiene er fordi jeg også har en daddy/little-kink og ønsker en "fullverdig daddy" når det kommer til aldersforskjell og erfaring. Men det er ikke gitt at en mann har mye erfaring bare fordi han er eldre. Det betyr heller ikke at han er god i senga, omsorgsfull, en jeg kan stole på. Nå har jeg lite tro på at en 70-åring sitter på Kvinneguiden og broderer ut om dette, jeg tror nok heller trådstarter er en litt yngre mann, som har en greie for svært unge jenter, nærmere bestemt tenåringsjenter. Det går egentlig for det samme, tenker jeg. Det har vært mye fokus i media på markedsverdi når det kommer til kvinner, og jeg lurer på hvorfor markedsverdien til menn ikke har blitt diskutert i like stor grad. Menn er mest attraktive når de er i 30-årene, og etter det synker markedsverdien deres også. Vi ser mange kjekke menn i 50 og 60-årene i Hollywood, men vi ser de sjeldent/aldri på gata. Et annet argument eldre menn ofte bruker er at de kan befrukte kvinner selv om de er eldre. Forstår ikke helt dette argumentet, for meg og mange andre er det fullstendig irrelevant og har lite med attraktivitet å gjøre. Det er en grunn til at en god del norske menn reiser til Asia for å finne seg hustru, og det er også en grunn til at disse kvinnene velger mennene. Det er på grunn av at de har ressurser som de trenger. Ingenting galt i det, jeg kjenner selv yngre, asiatiske kvinner som er gift med eldre norske menn. Noen av de har det kjempe fint og er lykkelige, heldigvis, men dessverre ikke alle... Jeg unner de lykke, virkelig. Jeg hadde grepet muligheten hadde jeg vært i deres sko, men jeg er en norsk, privilegert kvinne og har ressursene jeg trenger, uten en partner. Dermed trenger jeg ikke gå etter en eldre mann med penger for å ha et hus å bo i og for å føle meg trygg. Jeg kan velge og vrake i menn på min egen alder og menn i 30-årene, den typen menn jeg liker. Jeg er SÅ takknemlig for akkurat dette, at min fattigdom og mine manglende muligheter, ikke blir utnyttet av eldre menn. Har ikke noe behov for å kalle deg gris. Og du har selvsagt lov til å drømme og ha dine fantasier. Men husk at seksuell trakassering og å gi unge jenter uønsket seksuell oppmerksomhet, ikke er greit. At de kaller deg for en gris, er da bare på sin plass. Jeg hadde kalt en hvilken som helst mann for gris om han ga meg den typen oppmerksomhet, og den var uønsket. Det er ikke uvanlig å være tiltrukket av kvinner og menn i sin (seksuelt attraktive) beste alder (20 til 30-årene). Jeg kommer definitivt til å drømme om veltrente, kjekke 20 og 30-åringer når jeg blir eldre også. Vakre, flotte menn som ikke har blitt for hardt påvirket av livet enda. Det kan jo ikke bli bedre. Og til de kvinnene som lar seg provosere av trådstarter: ikke gidd. Det er poengløst. Finnes tusenvis av andre ting man kan la seg provosere av, ting man faktisk kan gjøre noe med, men en tilfeldig, eldre mann på Kvinneguiden som er kåt og muligens deprimert og lei seg for at hans beste år er forbi, er ikke noe å la seg provosere av. La nå mannen få runke og fantasere, og ikke bit på agnet. Jeg jobber i eldreomsorgen (gjort det i 10+ år) og har møtt mange, mange eldre menn (60-100 år). Svært få av mennene har vært "griser" som har kommet med uønskede seksuelle tilnærminger, snakket om sex og siklet på de yngre pleierne. De som gjorde det, var like ubehagelige mot de eldre kvinnene, det var ikke bare myntet på de yngre. Er man en ubehagelig mann uten grenser og respekt for kvinner, så går ikke det bare utover de yngre, det går faktisk utover alle de andre også. Anonymkode: 4c8cc...18a Denne brukeren kjenner man igjen fra tilsvarende tråder, og det er nok reelt at det er en eldre mann. Skremmende nok en ganske intelligent mann også, men det kan man vel egentlig si om ABB også. Intelligente mennesker kan også bli direkte farlige når de får en agenda, og bruker sin kapasitet på å rettferdiggjøre sine drifter. Om det er hat som er drivkraften, og å drepe andre som argumenteres som rett, eller seksuelle drifter de rettferdiggjør og argumenterer heftig for. Jeg er forøvrig helt enig med deg i at tanker og fantasier har alle rett til å ha. Det er når man pådytter andre sin uakseptable og uønskede seksualitet man trår over grensen. TS nekter å innse at for 99,99999% av kvinner vil enhver seksuell henvendelse fra en over 70 år gammel mann mot en ung kvinne, selv bare lystige blikk, oppleves ekkelt og svært uønsket, fordi han ønsker og mener at det burde være ok. "Meg, meg, meg!" hevder han like selvopptatt som en 5- åring som skriker "Jammen jeg vil!", uten evne til å forstå at man ikke alltid kan få viljen sin. Bare med den skremmende forskjell at han er en voksen mann. En intelligent mann til og med. Egentlig. Bare likevel ekstremt narsissistisk, og i stand til å argumentere for det han vil. For seg selv først og fremst, men egne ønsker og behov er også det eneste som virkelig betyr noe for ham. Hva han mener verden burde tilpasse seg. Ikke omvendt. Han vil ikke tilpasse seg den realiteten folk opp, ned og i mente har forsøkt å nå gjennom til ham med. Han påstår også at eldre menn er i en særstilling angående at de får høre at det er ekkelt at de tenner på altfor unge kvinner, men det stemmer ikke. Alle som blottlegger sin seksualitet her på forumet vil tidvis få høre at deres preferanser og seksualitet er ekkel, fordi det er normalt at de som har helt andre preferanser synes annet er ekkelt. Jeg har opplevd det selv. At jeg og min kjære gjerne sovner fremdeles omslynget, og uten noe tørk og vask etter sex, var så hard kost for noen at de visstnok ikke kunne vært venner med slike griser som oss engang. Så ekkelt! Dess mer unormal en preferanse er dess flere vil si "Ekkelt!", men det er noe ALLE med sære tenninger jevnt over må forholde seg til. Ja det må ikke engang være særlig sært for at noen synes det er ekkelt. TS og tilsvarende menn får mye "Æsj!" akkurat i likhet med dem som tenner på sure sokker, tiss og bæsj og annet mange ikke kan relatere seg til, og derfor synes er ekkelt. At eldre menn som tenner på svært unge kvinner oftere får høre hvordan akkurat deres tenning oppleves for andre er på grunn av at den tenningen dessverre ofte ikke skjules like bra som andre nevnte, og det knapt finnes en kvinne som ikke har opplevd ubehaget ved eldre menn som ikke skjuler akkurat den tenningen. Det hadde blitt like ampre beretninger om hvordan det føles for andre om dem som tenner på tiss og bæsj stadig blottet sin seksualitet like tydelig som disse eldre menn gjør. Jeg har faktisk hatt utdanning et sted hvor en som tente på bæsj ikke klarte å holde seg til fantasien, men smurte bæsj på toalettene. For å si det slik, det stemmer ikke det TS hevder om at andre med sære tenninger får større forståelse. "Æsj!" og "For en gris!" var blant de mildeste utrykk for at en som tente på bæsj delte den tenningen for tydelig. Det var mer lynsjestemning etterhvert. MYE kraftigere reaksjoner enn det eldre menn som kaster kåte blikk på og kommentarer til unge kvinner får. Folk var bokstavelig talt drittforbanna. At TS tenner på svært unge kvinner er hans rett. Å pådytte unge kvinner som synes det er ekkelt sin tenning kan han ikke få større forståelse for enn hva vi alle generelt har av forståelse for tenninger som er ekle for de fleste. Eldre menn som tenner på altfor unge kvinner har tvertimot i mindre grad enn svært mange fått konsekvenser av å pådytte andre sin tenning, og dytter sin tenning på andre i større grad enn svært mange, akkurat fordi det er mer akseptert enn mange andre tenninger folk generelt reagerer negativt på. Det er en større sosial aksept for at "menn er menn ", og tenner på altfor unge kvinner, og viser det, enn det er for noe så lite plagsomt for andre at man tenner på skitne sokker for eksempel. Likt er det ikke nei,men om TS hadde dratt hodet ut av egen agenda ville han sett at hans tenning er MER tolerert enn svært svært mange litt unormale tenninger. At det er veldig mange preferanser som må skjules betydelig bedre for å ikke påføres sosial fordømmelse, mens han og hans like, ja de blir tydeligvis ikke fordømt verre enn at disse mennene ikke skjuler det. Heller har såpass tendenser til å flagge det at nærmest ingen unge kvinner ikke har opplevd ubehag ved det både en og flere ganger. Fordi det IKKE fordømmes tilstrekkelig til at de finner det verdt å skjule det når "anledning byr seg", og deres egen kåthet betyr mer enn hvordan unge kvinner opplever det. Slik oppførsel burde fordømmes mer, så ekkelt som det er for unge kvinner å bli utsatt for slike menn, og hvor mye det ødelegger for unge kvinners trygghet og relasjon til menn. Ikke mindre, som TS ønsker. Det er urealistisk, og heldigvis er vi på vei mot at unge kvinner vet at de ikke skal finne seg i det, og har rett til å reagere og si ifra til foreldre/andre voksne dersom de utsettes for eldre menns seksuelle drifter, og finner det ekkelt/skremmende. TS sitt ønske om sosial aksept for dette er urealistisk, heldigvis. Hans tilsvarende etterfølgere vil nok i mindre grad enn tidligere kunne pådytte unge kvinner sin seksualitet, uten konsekvenser, enn det hans generasjon og tidligere generasjoner menn har opplevd. Fantasiene våre er selvfølgelig frie. Det er ikke handlingene våre. Ingen har rett til å plage andre med sin seksualitet. Ingen. Det er ikke unikt for TS og tilsvarende eldre menn og kvinner. Det bare er slik, og må være slik. Anstendighet kalles det, og ja det er generelt ikke akseptert å ikke være et anstendig menneske. Det blir ikke likt. Det er ingen grunn til at det skulle bli likt og akseptert heller, for både store og mindre miljøer og samfunn fungerer ut fra at de fleste mennesker oppføre seg anstendig mot hverandre. Uten det kunne vi ikke fungere sammen vi mennesker. Endret 18. januar 2022 av Trolltunge 17
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #84 Skrevet 18. januar 2022 5 hours ago, Milky said: jo du er en GRIS Meld henne, og alle andre som skriver slikt til politiet TS. Vi har tross alt rettspraksis med domm for slik hets: https://www.nrk.no/norge/transkvinne-hetsa-_-mann-domd-etter-facebook-kommentarar-1.15782198 Så du kan både få disse brukerene dømt til betinget fengsel, og du kan få en pengeerstatning. Anonymkode: 03293...8c2 1
Kåre Kverulant Skrevet 18. januar 2022 #85 Skrevet 18. januar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Den seksuelle lavalderen på 16 er IKKE til for at godt voksne skal ligge med sekstenåringer. En godt voksen person og en tenåring vil ALDRI være jevnbyrdige. Det er altfor stor risiko for utnyttelse. Det er den voksnes ansvar å ikke gjøre noe med/mot den unge som kan skade vedkommende. Og ja, grooming, manipulasjon, sex kan være skadelig. Men i alle dager. Hva har alder med dette å gjøre? Tror du virkelig på at en jente på 16 har større risiko for å bli utnyttet og manipulert av en mann på 60 sammenlignet med en fuckboy på 20? Det skulle jeg likt å sett noe dokumentasjon på. Heldigvis finnes det fagfolk på ung.no som svarer unge på en ordentlig måte. Skulle de trodd denne tråden ville nok mange følt på skam over egen seksualitet. Her er ett av mange eksempler på hvor feil flertallet i denne tråden tar. En jomfru på 17 skriver Quote Jeg er en jente på 17, som alltid har likt eldre menn! Har nå nylig møtt en på 43 år og synes aldersforskjellen er ganske stor! Men synes jo også at det er spennende å ha sex med noen med erfaring, og tenker på hva som er galt i det hvis man begge gjør det frivillig? Har aldri hadd sex før, så tenker at det kan være spennende å prøve! Å hvordan er det egentlig med forhold til eldre menn? Er det "galt" på noen måte? Hilsen forvirret jente Sexologen sitt svar står i stor kontrast til alt tullballet vi ser i denne tråden. Quote Nei, det er ikke galt å ha forhold til noen som er eldre enn seg selv så lenge en er over den seksuelle lavalderen og ikke lar seg presse til å gjøre noen en ikke vil eller ønsker. Det som kan bli et problem, er om forskjellen i alder gjør et forhold vanskelig. Dette kan være alt fra å kunne gå på utesteder sammen til å møte hverandres venner og familie. Når en blir eldre, vil forskjell i alder ofte bli mindre utfordrende enn når en er i tenårene. Det at man blir kvalm av andres seksuelle preferanser betyr ikke at det er farlig eller burde vært ulovlig. Slutt å finn på fakta. PUT UP or SHUT UP!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #86 Skrevet 18. januar 2022 lurven skrev (4 timer siden): Det er vel ikke så rart at noen gamle menn vil ha seg med yngre jenter vel, de er jo finere å se på enn en bestemor på 66, men å ville det er en ting, å gjøre det er noe annet Akkurat som at unge menn er mye finere å se på en en gubbe på 60+ Anonymkode: 006da...24e 10
Kåre Kverulant Skrevet 18. januar 2022 #87 Skrevet 18. januar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei, hadde det ikke blitt kritisert så ville gamle menn gått og trakassert unge jenter hele tiden. Ingen unge jenter liker dette! Det er skremmende og creepy uanhengi av hva man kaller det. Men liker greit at dere forstår hvordan det føles! Anonymkode: 95ead...7d8 Trakassering av unge jenter burde kritiseres uavhengig av om mannen er gammel eller ikke. 5
Troyamin Skrevet 18. januar 2022 #88 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du får rapportere om du så ønsker, men jeg synes tankene dine er vemmelige. Du og en attenåring er overhodet ikke jevnbyrdige. Finn deg et kvinnfolk sånn nogenlunde på din egen alder. Og ja, siden du så inderlig ønsker å velte deg i selvmedlidenhet, skal jeg gi deg et grise-ikon. 🐷 Anonymkode: e3dfc...1ee Hvorfor skal en kvinne på hans alder ta til takke med en som foretrekker sex med "ungdom"?! Slike menn fungerer ikke i normale forhold med kvinner på egen alder. La slike menn forbli ensomme og alene resten av livet. 15
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #89 Skrevet 18. januar 2022 For så vidt litt enig med TS. Man ser jo kraftige reaksjoner om man kaller kvinner for purker av diverse seksuelle årsaker... 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #90 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gammal gris, ja. Anonymkode: c7ef3...a75 miss summers skrev (8 timer siden): Ekkel gris tenker jeg AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du er en gris.🤮 Rett og slett. Anonymkode: afcba...616 Slutt å hetse griser! De er helt uskyldige dyr, dratt inn i denne diskusjonen. Anonymkode: 3a582...d0f 14
NiceOrNothing Skrevet 18. januar 2022 #91 Skrevet 18. januar 2022 Kåre Kverulant skrev (1 time siden): Trakassering av unge jenter burde kritiseres uavhengig av om mannen er gammel eller ikke. Unge jenter og kvinner FØLER seg trakkasert , les HETSET når gamle griser sikler på de, gir de kompliment . TS har da valget om å la de være i fred , eller bli kalt en gammel gris .Problemet hans ligger ikke i at han blir hetset. Problemet hans ligger i at han ikke forstår hvorfor . 14
NiceOrNothing Skrevet 18. januar 2022 #92 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo trist sagt også. Som om ungdom betinger en eldre manns forelskelse. Betatt og kåt er noe annet. Ikke blande inn kjærlighet. Å nærme seg en tyveåring romantisk eller seksuelt når man er femti er i tillegg hensynsløst, ettersom alle oppegående menn vet at unge kvinner flest synes dette er veldig ubehagelig. Anonymkode: 5330d...bbd Enig . De færreste ønsker tilnærmelser / oppmerksomhet fra noen som kunne vært deres far eller bestefar. 99% av unge kvinner finner sånt motbydelig . 12
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #93 Skrevet 18. januar 2022 Trolltunge skrev (5 timer siden): Denne brukeren kjenner man igjen fra tilsvarende tråder, og det er nok reelt at det er en eldre mann. Skremmende nok en ganske intelligent mann også, men det kan man vel egentlig si om ABB også. Intelligente mennesker kan også bli direkte farlige når de får en agenda, og bruker sin kapasitet på å rettferdiggjøre sine drifter. Om det er hat som er drivkraften, og å drepe andre som argumenteres som rett, eller seksuelle drifter de rettferdiggjør og argumenterer heftig for. Jeg er forøvrig helt enig med deg i at tanker og fantasier har alle rett til å ha. Det er når man pådytter andre sin uakseptable og uønskede seksualitet man trår over grensen. TS nekter å innse at for 99,99999% av kvinner vil enhver seksuell henvendelse fra en over 70 år gammel mann mot en ung kvinne, selv bare lystige blikk, oppleves ekkelt og svært uønsket, fordi han ønsker og mener at det burde være ok. "Meg, meg, meg!" hevder han like selvopptatt som en 5- åring som skriker "Jammen jeg vil!", uten evne til å forstå at man ikke alltid kan få viljen sin. Bare med den skremmende forskjell at han er en voksen mann. En intelligent mann til og med. Egentlig. Bare likevel ekstremt narsissistisk, og i stand til å argumentere for det han vil. For seg selv først og fremst, men egne ønsker og behov er også det eneste som virkelig betyr noe for ham. Hva han mener verden burde tilpasse seg. Ikke omvendt. Han vil ikke tilpasse seg den realiteten folk opp, ned og i mente har forsøkt å nå gjennom til ham med. Han påstår også at eldre menn er i en særstilling angående at de får høre at det er ekkelt at de tenner på altfor unge kvinner, men det stemmer ikke. Alle som blottlegger sin seksualitet her på forumet vil tidvis få høre at deres preferanser og seksualitet er ekkel, fordi det er normalt at de som har helt andre preferanser synes annet er ekkelt. Jeg har opplevd det selv. At jeg og min kjære gjerne sovner fremdeles omslynget, og uten noe tørk og vask etter sex, var så hard kost for noen at de visstnok ikke kunne vært venner med slike griser som oss engang. Så ekkelt! Dess mer unormal en preferanse er dess flere vil si "Ekkelt!", men det er noe ALLE med sære tenninger jevnt over må forholde seg til. Ja det må ikke engang være særlig sært for at noen synes det er ekkelt. TS og tilsvarende menn får mye "Æsj!" akkurat i likhet med dem som tenner på sure sokker, tiss og bæsj og annet mange ikke kan relatere seg til, og derfor synes er ekkelt. At eldre menn som tenner på svært unge kvinner oftere får høre hvordan akkurat deres tenning oppleves for andre er på grunn av at den tenningen dessverre ofte ikke skjules like bra som andre nevnte, og det knapt finnes en kvinne som ikke har opplevd ubehaget ved eldre menn som ikke skjuler akkurat den tenningen. Det hadde blitt like ampre beretninger om hvordan det føles for andre om dem som tenner på tiss og bæsj stadig blottet sin seksualitet like tydelig som disse eldre menn gjør. Jeg har faktisk hatt utdanning et sted hvor en som tente på bæsj ikke klarte å holde seg til fantasien, men smurte bæsj på toalettene. For å si det slik, det stemmer ikke det TS hevder om at andre med sære tenninger får større forståelse. "Æsj!" og "For en gris!" var blant de mildeste utrykk for at en som tente på bæsj delte den tenningen for tydelig. Det var mer lynsjestemning etterhvert. MYE kraftigere reaksjoner enn det eldre menn som kaster kåte blikk på og kommentarer til unge kvinner får. Folk var bokstavelig talt drittforbanna. At TS tenner på svært unge kvinner er hans rett. Å pådytte unge kvinner som synes det er ekkelt sin tenning kan han ikke få større forståelse for enn hva vi alle generelt har av forståelse for tenninger som er ekle for de fleste. Eldre menn som tenner på altfor unge kvinner har tvertimot i mindre grad enn svært mange fått konsekvenser av å pådytte andre sin tenning, og dytter sin tenning på andre i større grad enn svært mange, akkurat fordi det er mer akseptert enn mange andre tenninger folk generelt reagerer negativt på. Det er en større sosial aksept for at "menn er menn ", og tenner på altfor unge kvinner, og viser det, enn det er for noe så lite plagsomt for andre at man tenner på skitne sokker for eksempel. Likt er det ikke nei,men om TS hadde dratt hodet ut av egen agenda ville han sett at hans tenning er MER tolerert enn svært svært mange litt unormale tenninger. At det er veldig mange preferanser som må skjules betydelig bedre for å ikke påføres sosial fordømmelse, mens han og hans like, ja de blir tydeligvis ikke fordømt verre enn at disse mennene ikke skjuler det. Heller har såpass tendenser til å flagge det at nærmest ingen unge kvinner ikke har opplevd ubehag ved det både en og flere ganger. Fordi det IKKE fordømmes tilstrekkelig til at de finner det verdt å skjule det når "anledning byr seg", og deres egen kåthet betyr mer enn hvordan unge kvinner opplever det. Slik oppførsel burde fordømmes mer, så ekkelt som det er for unge kvinner å bli utsatt for slike menn, og hvor mye det ødelegger for unge kvinners trygghet og relasjon til menn. Ikke mindre, som TS ønsker. Det er urealistisk, og heldigvis er vi på vei mot at unge kvinner vet at de ikke skal finne seg i det, og har rett til å reagere og si ifra til foreldre/andre voksne dersom de utsettes for eldre menns seksuelle drifter, og finner det ekkelt/skremmende. TS sitt ønske om sosial aksept for dette er urealistisk, heldigvis. Hans tilsvarende etterfølgere vil nok i mindre grad enn tidligere kunne pådytte unge kvinner sin seksualitet, uten konsekvenser, enn det hans generasjon og tidligere generasjoner menn har opplevd. Fantasiene våre er selvfølgelig frie. Det er ikke handlingene våre. Ingen har rett til å plage andre med sin seksualitet. Ingen. Det er ikke unikt for TS og tilsvarende eldre menn og kvinner. Det bare er slik, og må være slik. Anstendighet kalles det, og ja det er generelt ikke akseptert å ikke være et anstendig menneske. Det blir ikke likt. Det er ingen grunn til at det skulle bli likt og akseptert heller, for både store og mindre miljøer og samfunn fungerer ut fra at de fleste mennesker oppføre seg anstendig mot hverandre. Uten det kunne vi ikke fungere sammen vi mennesker. 👏👏👏 Anonymkode: 08a0d...ec2 4
Isambard Skrevet 18. januar 2022 #94 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hehehe, ser det for meg. Snodig greie. Sitte i møte på jobb og bare må bite seg i tunga fordi en har så lyst til å buse ut "jeg har så lyst på ungjenter, tenker på det heeeele tida!" Anonymkode: 23e3a...e12 Enig. Det er det aller mest spesielle her. For min del spiller det ingen rolle hva han drømmer om inne hodet sitt, så lenge han holder busefingrene sine unna ungjentene. I en ideell verden hvor en 19 år gammel kvinne ville ha ham, hun var oppegående, jevnt maktforhold og null press, så ville det vært greit. Det ville vært deres sak, og ingen andre. Det er bare fryktelig vanskelig å se for seg i praksis. 9
Anonymbruker*** Skrevet 18. januar 2022 #95 Skrevet 18. januar 2022 Skillet mellom å bruke skjellsord på en godt voksen mann som kunne tenkt seg å ligge med en tenåringsjente og noen som er homofil er konsekvensen av handlingene. Det er ikke noe som i seg selv er galt med å være homofil, men et seksuelt forhold med en tenåring vil i de fleste tilfeller påvirke tenåringen negativt med så stor aldersforskjell. Det er med god grunn at det er stigma rundt slike forhold. Faktisk mener jeg selv det fremdeles er for vanlig at tenåringsjenter utnyttes av voksne menn. Har sett for mange eksempler på dette i min egen ungdomstid med jenter både under og over seksuelle lavalder. En mann i tyve-tredve årene kan komme unna med å legge seg etter jenter i ungdomsskolealder mange steder i landet, så her tror jeg du ts ser deg blind fordi du har så ekstreme tanker om dette. 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #96 Skrevet 18. januar 2022 Kåre Kverulant skrev (3 timer siden): Men i alle dager. Hva har alder med dette å gjøre? Tror du virkelig på at en jente på 16 har større risiko for å bli utnyttet og manipulert av en mann på 60 sammenlignet med en fuckboy på 20? Det skulle jeg likt å sett noe dokumentasjon på. Heldigvis finnes det fagfolk på ung.no som svarer unge på en ordentlig måte. Skulle de trodd denne tråden ville nok mange følt på skam over egen seksualitet. Her er ett av mange eksempler på hvor feil flertallet i denne tråden tar. En jomfru på 17 skriver Sexologen sitt svar står i stor kontrast til alt tullballet vi ser i denne tråden. Det at man blir kvalm av andres seksuelle preferanser betyr ikke at det er farlig eller burde vært ulovlig. Slutt å finn på fakta. PUT UP or SHUT UP! Men... hvorfor er det i disse diskusjonene alltid dét som er valgmulighetene? Enten hensynsløs fuckboy player som vil knuse hjertet hennes eller eldre, tålmodig mann som skal lære henne opp i elskovens kunst, ingen mellomting? Det er selvfølgelig andre alternativer. Det finnes jevnaldrende greie gutter som ikke er playere. Eller så går det også an å fremsnakke det å vente med å debutere, det har faktisk sine fordeler det også. Stiller meg også tvilende til at alle disse eldre mennene evner å være en god "læremester". De har erfaring, de vet hva de liker, det er ikke nødvendigvis så god match med ung og uerfaren. Alder, erfaring, modenhet, overmaktsforhold, tilgang på ressurser, mv., alt dette gjør en godt voksen bedre i stand til å groome og manipulere en ungdom. Klarer du å gå med på at det kan være skadelig? Anonymkode: 23e3a...e12 16
Gjest lurven Skrevet 18. januar 2022 #97 Skrevet 18. januar 2022 Gjenferdet skrev (8 timer siden): Heldigvis er ikke alle menn sånn Det som slår meg i disse debattene, som det for øvrig har vært en del av, er alderen som liksom er «godtatt» å gå etter for disse eldre mennene. De sier at hun er lovlig fra hun er 16 år. Som om hun var fritt vilt eller et kjøttstykke. Noen forteller at de fantaserer om barn nedi 14 års alderen. De vet at de er adgang forbudt, men de prøver å rettferdiggjøre hvorfor det skulle vært greit å ha sex med dem. Da lurer jeg litt på hvor langt ned de ville gått, hvis vi så bort i fra loven? 14 år, 12 år, 10 år, eller enda yngre? Du drar det litt langt nå, tror ikke de er pedofile selv om de tenner på unge jenter, det var vel snakke om unge voksne her. Men uansett er det ikke greit for en på over 40 å prøve å sjekke opp noen på under 20.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #98 Skrevet 18. januar 2022 Kjære TS, du må skrive det kjønnsnøytralt sånn at visse folk ikke får hengt deg på en knagg og ikke gidder å diskutere problemstillingen, men tyr til hets og fordommer. Det er den eneste måten man kan avkle hyklere på Anonymkode: ba20f...938
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #99 Skrevet 18. januar 2022 Stemmer det, det er hets av griser. Anonymkode: 9b7e6...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #100 Skrevet 18. januar 2022 Ikke vær så hårsår ts. Selv er jeg en gammel gris i slutten av 40-årene som etter samlivsbrudd nå forsyner meg kraftig av fruktfatet. Finnes nok av unge kvinner i begynnelsen 20-årene som vil ha sex med meg. Fordi jeg passer på kroppen og ser ok ut. Men kun sex. Har ikke noe illusjon om noe annet. Tar meg ikke nær av at folk legger meg i båsen som gammel gris. Det hadde sikkert jeg og gjort om jeg hadde hatt en datter på 19 som hadde seg med en fyr som meg. 😀 Anonymkode: 99cca...4a6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå