Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en styrtfødsel bak meg, som varte i 1t og 20min.

det var min første fødsel, og jeg ble igangsatt i uke 38.

Når man har 45min biltur til føden, når er det da på tide å ringe?

jeg har fått høre av både sykehuset og jordmor i kommunen at hvis det hele starter med vannavgang er det bare å dra med en eneste gang, og kanskje til og med ringe etter ambulansen. Men hvis man starter med rier?? Når skjønner man da at det er på tide å dra dit for en sjekk?

Anonymkode: 6bf7d...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min andre fødsel var styrtfødsel, min første og tredje var det ikke. Med andre ringte jeg ganske fort siden det begynte med 3 min mellom riene og det var 1,5 min mellom riene etter 20 min. Med tredje ringte jeg når jeg begynte å føle at det presset nedover, fikk aldri regelmessige rier. Fødselen varte i 3,5 time til etter det (så må ikke gå like fort med fødselen etter en styrtfødsel). Tenker det uansett er greit å ringe når du ikke lenger føler det er greit å være hjemme. Om det er etter en halvtime eller to timer med rier må du føle litt på selv 😊 

Anonymkode: df824...5e3

Skrevet

Ring når du får rier og ta det derfra. Du har født raskt før, men siden det var indusert er det vanskelig å si noe om sjansen for en ny rask fødsel. Men, med 45 min kjørevei hadde jeg ikke ventet for lenge uansett. Hvis riene er veldig intense, men ikke etter skjema ofte nok bør du også være obs på at det kan skyte fart.

Anonymkode: c5486...ad5

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor å ringe når jeg hadde 2 rier innenfor 10 min. Jeg bor et kvarter fra fødeavdelingen.

Jeg ville avtalt dette med jordmor på kontroll. Da får hun gi deg råd, mtp på historikk og reisevei.

Anonymkode: 1e897...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...