Gå til innhold

Katten har noen sår som ikke gror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har noen sår rundt det ene øye, og under haken som aldri gror. 

Det rundt øye har vært helt siden jeg fikk katten, mens det under haken kom etter en dag ute, men har da ikke grodd, ca 1 1/2 etter det kom.

Jeg har ikke lyst til å ta den til dyrlege sa dette er dyrt og at den oppfører seg normalt, ser ikke ut som om det er noen lidelse. 

Men det kan jo være det er noen som vet hva dette kan komme av slik at jeg da kan gjøre noe med det, eller slå meg til ro med at det går fint :)  Takk

20220117_210003.jpg

20220117_205950.jpg

20220117_205929.jpg

Anonymkode: 20084...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der bør du dra til dyrlege med. Selv om det er dyrt. Det ene såret der ser ikke bra ut. 

Anonymkode: 4d24e...e92

• Liker 6
Skrevet

Helt alvorlig! Har ikke lyst å ta den til dyrlege for det er dyrt!! Blir rett og slett steik forbanna for dette er dyrplageri. En katt kan ikke si til deg at den har vondt og skjuler ofte sine smerter. Hvorfor fikk du deg katt hvis du ikke kan ta ordentlig vare på den?

Anonymkode: 4dac7...9ce

• Liker 7
Skrevet

Katter er ekstremt gode til å skjule smerter.

Og ett sår ved øyet som gjør at pus er hoven er absolutt grunn til veterinær. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å avvente veterinær lengre når pus er hoven rundt øyet, og sår ikke gror.

Du sier det ikke ser ut som lidelse, jeg sier det stikk motsatte, den pusen ser ikke ut til å ha det ikke godt, og bør undersøkes av veterinær.

Anonymkode: 54f80...66f

• Liker 5
Skrevet

Gå til veterinær, det er ikke sikkert det er såå dyrt!

Anonymkode: f88b7...048

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Katten min har noen sår rundt det ene øye, og under haken som aldri gror. 

Det rundt øye har vært helt siden jeg fikk katten, mens det under haken kom etter en dag ute, men har da ikke grodd, ca 1 1/2 etter det kom.

Jeg har ikke lyst til å ta den til dyrlege sa dette er dyrt og at den oppfører seg normalt, ser ikke ut som om det er noen lidelse. 

Men det kan jo være det er noen som vet hva dette kan komme av slik at jeg da kan gjøre noe med det, eller slå meg til ro med at det går fint :) Takk

20220117_210003.jpg

20220117_205950.jpg

20220117_205929.jpg

Anonymkode: 20084...66f

Katter viser ikke smerte og du er pliktig å sørge for at katten din  får den helsehjelpen den behøver. Du bør bestille time hos veterinær i morgen.

• Liker 4
Skrevet

Synes du bør få katten sjekket hos dyrlege. Og få katten forsikret så du slipper å avlive om pus blir veldig syk/skadet. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, stakkars! Den katten der har det ikke godt!

Anonymkode: 53318...5c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du bør ta katten til dyrlege.

Et par ting du kan prøve i tillegg er at hvis matskålen til katten er i plast, bytt til metall eller glass. De kan få sånn sår under haken av å spise av plastskål.

Min får sår i huden som bruker lang tid på å gro om hun får feil mat, pga allerg. Må gi feks no-grain-for som kjøpes på dyrebutikk. 

Skal man ha dyr må man kunne bruke penger på ordentlig for, utstyr og tur til dyrlegen. Katt bør til sjekk og vaksine hvert år hos dyrlegen. 

Anonymkode: e0402...39e

• Liker 2
Skrevet

Og øyet ser betent ut, det trenger medisinsk behandling.

Anonymkode: e0402...39e

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke lyst til å ta den til dyrlege?? Men for f…. 

Anonymkode: 07200...4ef

• Liker 1
Skrevet

Det på haken ser ut som Felin akne, og ja du må til dyrlegen med den. Vært igjennom det samme med min pus, og det trengs behandling!

Anonymkode: 6690c...922

• Liker 2
Skrevet

Velger man å ta til seg et dyr, så påtar man seg et ansvar for å sørge for at dyret har det godt. Du sier at katten oppfører seg som normalt, men for meg er katten tydelig utilpass. Du sier ikke noe om hvor lenge du har hatt katten, men at den har gått med et øye som ser slikt ut gjør at jeg får fysisk vondt.

Jeg er enig med brukeren over som sier at dette ser ut som felin akne, og øyet ser sårt og vondt ut. Hadde dette vært tidligere i forløpet hadde jeg anbefalt fysiologisk saltvann og mat/vannskål i porselen, men denne katten må til dyrlege. Vil også anbefale forsikring heretter.

• Liker 3
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få dersom du kontakter veterinær. 

Tråden er også ryddet for avsporing. 

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...