Gå til innhold

Finansdepartementet har ikke kalt inn den sterkeste søkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er Jacob? Jeg fant han ikke i artikkelen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Valentin skrev (På 17.1.2022 den 20.43):

De har ikke kalt inn Jacob engang. Hvor korrupt er egentlig Norge når de unnlater å intervjue den mest kvalifiserte søkeren til ny sentralbanksjef?

https://www.nrk.no/norge/vedum-held-sentralbanksjef-vurderingar-hemmelege-1.15812799

Det er media som har har lagt opp til "krig" mellom disse to kandidatene, og som har "utelatt'" at det finnes en 3. godt kvalifisert kandidat.
Jeg er derimot 100 % sikker på at det ikke har unngått oppmerksomheten til finansdepartementet, og at han er med i vurderingen.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (18 timer siden):

Hvem er Jacob? Jeg fant han ikke i artikkelen. 

https://www.dalanefolkemuseum.no/leksikon/bjorheim-jacob

barnebarnet(tror jeg?). Overgår Jens på alle områder og har drevet i Sveits hvor han blant annet sitter i styret i CERN(forskning) og mye mer. Han er nesten for god til å være sann, jeg begynte å lure på om han var en ekte person til å begynne med. 

Lillemor_Meg skrev (17 timer siden):

Det er media som har har lagt opp til "krig" mellom disse to kandidatene, og som har "utelatt'" at det finnes en 3. godt kvalifisert kandidat.
Jeg er derimot 100 % sikker på at det ikke har unngått oppmerksomheten til finansdepartementet, og at han er med i vurderingen.

Ja. Men det er nettop det som viser hvor «skadeskutt» media er. De ringte de unge som hadde søkt på fun osv, men hoppet over han antagelig fordi han sto oppført i Sveits. 

rådgiverne har jeg faktisk ikke store trua på. Spetalen sa han hadde snakket med en rådgiver i politikken en gang om hva de egentlig gjorde i løpet av en uke osv, å fikk svar at de pleide å gå igjennom overskrifter osv. hadde en milliardær drevet som politikerne så hadde han gått konk. 

Vedum hadde gitt ansvaret til de ansatte å finne kandidater og alle skjønner jo at Jonas og Jens har snakket sammen…. Hva hadde du gjort i dems sko hadde du hvert Jonas og Sjefen å vennen din igjennom et liv spurte om stillingen.. selvsagt snakket de og stillingen er som skreddersydd til Jens. 

vi får svar i dag? Men det er ikke tilfeldig at de utsatte det et par ganger. Blir spennende å se om dette landet er korrupt og i så fall hvor korrupt det er. (Personlig utfra CV-er er Jacob min favoritt da han er et friskt pust og man trenger noe nytt en gjengangere å Bache fortsetter som NK klar til å steppe opp om det ikke skulle fungere)

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare sleng ut korrupsjonsanklager i hytt og pine, om du er usikker på hva det betyr. Evt må du argumentere mer/bedre for din påstand. 

• Liker 3
Skrevet
norw skrev (1 time siden):

Ikke bare sleng ut korrupsjonsanklager i hytt og pine, om du er usikker på hva det betyr. Evt må du argumentere mer/bedre for din påstand. 

At ap er en sekt er gammel nytt. Jens er sjefen til Jonas og har gudestatus i Ap. Korrupsjon er kanskje feil ord ja. 

vet ikke om du fikk med deg hvordan selv NRK vingeklippet cven til Bache det funker sikkert på boomerne som kun ser nrk men for alle som googler det de er nysgjerrig på så ble det bare tragisk. Jeg har fulgt med Bache i over et år å hun var favoritt helt til enkelte journalister med sterk AP tilhørighet bestemte seg for å velge lederen sin til den stillingen. 

• Liker 1
Skrevet
Valentin skrev (8 timer siden):

At ap er en sekt er gammel nytt. Jens er sjefen til Jonas og har gudestatus i Ap. Korrupsjon er kanskje feil ord ja. 

vet ikke om du fikk med deg hvordan selv NRK vingeklippet cven til Bache det funker sikkert på boomerne som kun ser nrk men for alle som googler det de er nysgjerrig på så ble det bare tragisk. Jeg har fulgt med Bache i over et år å hun var favoritt helt til enkelte journalister med sterk AP tilhørighet bestemte seg for å velge lederen sin til den stillingen. 

Ap er jo ingen sekt. Virker ikke som at begrepsforståelsen er helt på plass. Søk opp ord som du føler deg usikker på. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Valentin skrev (På 17.1.2022 den 20.43):

De har ikke kalt inn Jacob engang. Hvor korrupt er egentlig Norge når de unnlater å intervjue den mest kvalifiserte søkeren til ny sentralbanksjef?

https://www.nrk.no/norge/vedum-held-sentralbanksjef-vurderingar-hemmelege-1.15812799

Han har vel ikke snakket med noen og har ikke vært med på hemmelige middager? Han er ikke fra gutteklubben? Derfor.

At Norge er like korrupt med omfattende kameraderi i toppetasjene i Ap som andre land er ihvertfall ingen hemmelighet. 

Det jeg lurer på nå for tiden er om Kongen har makt å stoppe det hele hvis kameraderiet vinner og Jens blir valgt. 

Endret av Drizzt
Skrevet
norw skrev (10 timer siden):

Ap er jo ingen sekt. Virker ikke som at begrepsforståelsen er helt på plass. Søk opp ord som du føler deg usikker på. 

Ap er en sekt jo. Hjernevasking av unge å er du ikke med de så er du utenfor. Siden alle skal med ikke funket lenger så lurte de folk med vanlige folks tur.

vi har fått den mest ubrukelige regjeringen siden krigen med tåkefyrsten og sheriffen av Nottingham som styrer. Å de har lyst til å velge deres o store leder som sjef. Du er vel kanskje en trosfelle av Kameraderiet som ap driver med så du er blind for det hele når du ikke skjønner at jeg setter det på spissen? La meg spørre deg hva heter verdens mest kjente sosialist?:)

Skrevet
Valentin skrev (17 minutter siden):

La meg spørre deg hva heter verdens mest kjente sosialist?:)

Che Guevara, Karl Marx?

Skrevet
Valentin skrev (1 time siden):

Ap er en sekt jo. Hjernevasking av unge å er du ikke med de så er du utenfor. Siden alle skal med ikke funket lenger så lurte de folk med vanlige folks tur.

vi har fått den mest ubrukelige regjeringen siden krigen med tåkefyrsten og sheriffen av Nottingham som styrer. Å de har lyst til å velge deres o store leder som sjef. Du er vel kanskje en trosfelle av Kameraderiet som ap driver med så du er blind for det hele når du ikke skjønner at jeg setter det på spissen? La meg spørre deg hva heter verdens mest kjente sosialist?:)

Overhodet ikke verre enn den blå regjeringen med Frp-ministre som tabbet seg ut på rekke og rad. Justisministerposten har vel aldri vært besatt av en såpass inkompetent gjeng. 

• Liker 1
Skrevet
Nicathv skrev (6 timer siden):

Che Guevara, Karl Marx?

Stalin, Mao men tenkte på en kar med bart.

norw skrev (5 timer siden):

Overhodet ikke verre enn den blå regjeringen med Frp-ministre som tabbet seg ut på rekke og rad. Justisministerposten har vel aldri vært besatt av en såpass inkompetent gjeng. 

Frp sine justisministre er på høyde med den gjengen man har fått inn nå. Kjerkol, Mjøs, Vedum(sheriffen) og Jonas(tåkelorden) er like håpløse som Listhaug og co. Ser hvordan de var helt på før valget å nå må man leite etter Sheriffen og de skyver ansvaret over på alle andre. Blir som Listhaug som er som de å snur kappa etter vinden. 

Skrevet

Det snakkes mye om Stoltenbergs bindinger til Ap, men hva med hans bindinger til USA og EU? 

• Liker 1
Skrevet
Endlessly skrev (13 timer siden):

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ukjent-utfordrer---veldig-sterk/75153684

Jacob Bjorheim, jeg hadde ikke fått med meg at det var en tredje, så sterk søker. 

Mange fikk det ikke med seg fram til media nevnte det en gang.

Jobben var jo tiltenkt Jens fordi gutteklubben i Ap hjelper hverandre å bytte en toppstilling til en annen, visesentralbanksjefen ble plassert for å lure folket som om det var en reell konkurranse, men det gutteklubben i Ap ikke regnet med var at folket skulle reagere så kraftig. Nå kan Vedum umulig utnevne Jens som sentralbanksjef, da vil han svekke kraftig ikke bare Norges Bank, men også seg selv og egen regjering. En regjering som ligger med brukket rygg allerede og er ett steg fra koma.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...