AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #121 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 5-6 år er ikke 3. klasse. Det er ca. frem til skolestart, avhengig av når på året barnet fyller år, selvfølgelig. Anonymkode: 0fbae...fbc Klar over det, men over her var det noen som hadde snudd tredjeklassingen sin. Dessuten skreiv jeg 5-6 år og oppover. Anonymkode: 5c1af...9b7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #122 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En person over her hadde snudd barnet sitt i tredje klasse Anonymkode: 5c1af...9b7 Hvorfor føler du behov for å latterliggjøre de som sikrer ungene sine ordentlig? Anonymkode: 26cc2...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #123 Skrevet 21. januar 2022 Eldste var 3. Yngste sitter fremdeles bakovervendt, men bytter nok når hen fyller 4 pga lite plass. Ser ikke poeng i å kjøpe en større bakovervendt stol som varer i 1-2 år til. Har ikke råd til det. Anonymkode: 8e2cb...53d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #124 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor føler du behov for å latterliggjøre de som sikrer ungene sine ordentlig? Anonymkode: 26cc2...dc6 Føler på ingen måte for det, bare lurer oppriktig på hvem disse menneskene er, for i mine snart 11 år (og har skjedd mye på sikrings fronten på de årene, og det er veldig bra), så opplever jeg at i det virkelige liv at det ikke er dagligdags å se såpass store barn som sitter bakovervendt. Men nå er mine vokst ut av bakovervendt seter for lengst, så fullt mulig det har skjedd noe på den fronten de siste årene. Anonymkode: 5c1af...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #125 Skrevet 21. januar 2022 Arkana skrev (22 timer siden): Greia er vel bakovervendt bilsete er skikkelig lavterskel sikring på linje med å bruke bilbelte eller sykkelhjelm. Alle må ha en type bilstol til barnet sitt uansett så den kan like godt være bakovervendt. Når man i tillegg vet at barnet er betydelig bedre sikret virker det derfor svært underlig å bevisst gå i mot alle råd og anbefalinger. Svenskene er flinkere til å sikre bakovervendt enn vi er, og norske barn er selvfølgelig ikke mer bilsyke eller mer urolige i bil enn svenske barn er. Men problemet er hvis man ikke var klar over dette, og allerede har brukt penger på Isofix stol som barnet vokser ut av i 3-4 års alder. Da føles det billigere å kjøpe en fremovervendt stol som varer lenger enn til skolestart.. ikke alle har råd til å kjøpe nytt hvert andre år Anonymkode: 8e2cb...53d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #126 Skrevet 21. januar 2022 Nå er mini bare såvidt 2, men jeg regner med at han blir sittende bakover til skolestart omtrent. Vi gikk rett fra babystol til axkid minikid, så ikke noe poeng i å kaste bort penger på å kjøpe noen mellomstørrelse. Axkid passer jo lenge, så🙂 Anonymkode: 9ae3e...424
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #127 Skrevet 21. januar 2022 Du har valgt den minste bakovervendte bilstolen på markedet. Hun får garantert plass dersom du bytter til AxKid. Vi har AxKid minikid. Den har ikke base - derfor kan vi montere den lenger ut på setet. Mitt barn er 5 år og har fortsatt god plass i den bilstolen. Jeg vet ikke hvor høy han er, men han er høyere enn de andre barna på samme alder. Vi bytter til beltestol når han begynner på skolen Anonymkode: 0da88...f50 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #128 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Selvfølgelig prøvde vi det meste, spesielt det med kjørestil, men ikke alltid det er mulig å kjøre rett frem i rundkjøringen, hvis du skjønner. Stolene hadde ikke helning, de kunne rettes helt opp og hun så fint ut (men til siden, selvfølgelig). (Maxicosi ble uansett mest brukt, enklest å rengjøre.....🙄) Nei, vi snudde setet. Klarte ikke mer, jeg var superstressa ved hver eneste kjøretur. Og vi er avhengig av bil. Klarer du å sette deg inn i problemstillingen? Oppkast på nærmest HVER biltur, av og til flere ganger på samme tur? Hvor skjerpa tror du jeg som sjåfør er i en slik situasjon? Anonymkode: ea2b0...43e Ikke glem fullt klesskift og tørking av bilsete i flere minusgrader. Evnt barn som må sitte nærmest naken fordi siste kleskift og teppe er brukt opp. Storesøsken som blir kvalme og kaster opp av lukten og synet av minstes oppkast. Ble mindre når vi snudde, men selv i en alder av 7 år må vi ha med ekstra tøy på alle bilturer på over 1 time…. Anonymkode: 50305...c9a 3
Hjerte Skrevet 21. januar 2022 #129 Skrevet 21. januar 2022 Snudde Cybex Sirona ved 4 år, brukte det forovervent fra da og til de kunne sitte i beltestol ved nådde 15 kg.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #130 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men problemet er hvis man ikke var klar over dette, og allerede har brukt penger på Isofix stol som barnet vokser ut av i 3-4 års alder. Da føles det billigere å kjøpe en fremovervendt stol som varer lenger enn til skolestart.. ikke alle har råd til å kjøpe nytt hvert andre år Anonymkode: 8e2cb...53d Da må du ha flere beltestoler, så nei, du sparer ikke penger på å gå rett forovervendt. Det er dumt å skylde på dårlig råd, når sannheten er at man gir blanke f i hvordan barna sitter sikret og bruker null energi på å finne ut av det. Anonymkode: 26cc2...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #131 Skrevet 21. januar 2022 ♥ skrev (1 time siden): Snudde Cybex Sirona ved 4 år, brukte det forovervent fra da og til de kunne sitte i beltestol ved nådde 15 kg. Hvorfor ta et så dumt valg? Anonymkode: 26cc2...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #132 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor ta et så dumt valg? Anonymkode: 26cc2...dc6 Gir du frokostblanding til barna dine? Bruker ultraprossesert "smør" på de ultraprosseserte polarbrødskivene deres? Gir du de ultraprosseserte pølser med grønnsaker full av hormonforstyrrende og kreftfremkallende sprøytemiddelrester på? Bruker du dusjsåpe/shampo med en ingrediensliste like lang som en bok og kanskje en paracet/ibux med tidenes lengste bivirkningliste på? Hvorfor ta et så dumt valg? Kom deg ned fra din høye hest. Alle tar de beste valgene de kan ta, utfra forutsetningene de har. Det er mye i livet som er potensielt farlig, og kan føre til en eller annen skade/sykdom - det betyr likevel ikke at man klarer å nulle ut alle potensielle farer. Og man bør heller ikke ha en slik ovenpå og ned holdning som du viser her. Dette betyr forøvrig ikke at jeg er imot god bilsikring og bakovervendt så lenge som mulig. Anonymkode: f9553...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #133 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gir du frokostblanding til barna dine? Bruker ultraprossesert "smør" på de ultraprosseserte polarbrødskivene deres? Gir du de ultraprosseserte pølser med grønnsaker full av hormonforstyrrende og kreftfremkallende sprøytemiddelrester på? Bruker du dusjsåpe/shampo med en ingrediensliste like lang som en bok og kanskje en paracet/ibux med tidenes lengste bivirkningliste på? Hvorfor ta et så dumt valg? Kom deg ned fra din høye hest. Alle tar de beste valgene de kan ta, utfra forutsetningene de har. Det er mye i livet som er potensielt farlig, og kan føre til en eller annen skade/sykdom - det betyr likevel ikke at man klarer å nulle ut alle potensielle farer. Og man bør heller ikke ha en slik ovenpå og ned holdning som du viser her. Dette betyr forøvrig ikke at jeg er imot god bilsikring og bakovervendt så lenge som mulig. Anonymkode: f9553...6ad Hvorfor sammenligner du frokostblanding med sikring i bil? Anonymkode: 26cc2...dc6 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #134 Skrevet 21. januar 2022 ♥ skrev (1 time siden): Snudde Cybex Sirona ved 4 år, brukte det forovervent fra da og til de kunne sitte i beltestol ved nådde 15 kg. De kan ikke sitte i beltestol fra 15 kg, den er klassegodkjent fra 15kg. Jeg skulle likt å se hvilken beltestol som passer en på 15kg. 3åringen min er 15kg og hun har enda mange år før hun kan sitte trygt i en beltestol. Anonymkode: cbfa1...258 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #135 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da må du ha flere beltestoler, så nei, du sparer ikke penger på å gå rett forovervendt. Det er dumt å skylde på dårlig råd, når sannheten er at man gir blanke f i hvordan barna sitter sikret og bruker null energi på å finne ut av det. Anonymkode: 26cc2...dc6 De som snur så tidlig bytter også til pute i typ 2. klasse, da blir det billigere likevel. Økonomi foran sikkerhet, si. Anonymkode: cbfa1...258 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #136 Skrevet 21. januar 2022 Vi har samme sete, skjønner hva du mener med korte seler. Ser for meg at vi bytter til storesøsters Minikid når hun får fremovervendt om 6 måneders tid. Da er hun forøvrig 5,5 år og har begynt på skolen. Hun har fremdeles god plass i Minikid. Nestemann skal sitte bakovervendt like lenge. Anonymkode: fa373...ed2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #137 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eldste var 3. Yngste sitter fremdeles bakovervendt, men bytter nok når hen fyller 4 pga lite plass. Ser ikke poeng i å kjøpe en større bakovervendt stol som varer i 1-2 år til. Har ikke råd til det. Anonymkode: 8e2cb...53d Beltestoler tar mer plass enn beltemonterte bakovervendt. Sistnevnte kan stå montert inntil setet foran, i beltestol skal det være 55cm fra beltestolens rygg til setet foran, minimum. Anonymkode: cbfa1...258 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #138 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor sammenligner du frokostblanding med sikring i bil? Anonymkode: 26cc2...dc6 Jeg sammenligner risikoer som vi foreldre tar når vi tar valg for barna våre. Og jeg misliker sterkt at andre har en ovenfra og ned holdning til andres valg når de mest sannsynlig selv utsetter barna for risikoer på andre arenaer i livet. Anonymkode: f9553...6ad 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #139 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sammenligner risikoer som vi foreldre tar når vi tar valg for barna våre. Og jeg misliker sterkt at andre har en ovenfra og ned holdning til andres valg når de mest sannsynlig selv utsetter barna for risikoer på andre arenaer i livet. Anonymkode: f9553...6ad Igjen, hvorfor sammenligner du risikoen ved feil sikring i bil opp mot frokostblanding og shampo? Det framstår som rimelig enkel tankegang. Anonymkode: 26cc2...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #140 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen, hvorfor sammenligner du risikoen ved feil sikring i bil opp mot frokostblanding og shampo? Det framstår som rimelig enkel tankegang. Anonymkode: 26cc2...dc6 Nei det er faktisk ikke enkel tankegang, men trolig en for avansert samtale som du ikke intellegent nok til å ta del i. God helg! Anonymkode: f9553...6ad 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå