AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Hvordan blir man kvitt triggerpunkter i nakke og skuldre? Har vondt i nakken og oppå skuldrene nesten hele tiden. Tar smertestillende innimellom men vil jo helst ikke ta det. Er det flere her inne som sliter med det? Si jeg trykker meg bak i nakken eller oppå skuldrene så kan det stråle opp til hodet. Har flere dette? Og hvor er det egentlige problempunktet? Hvor kan jeg finne det? Noen som vet? Når jeg trykker på punktene så gir det en veldig deilig følelse samtidig som det er så vondt at jeg holder på å «besvime». Har noen her blitt bra av store nakkesmerter med fult av forskjellige triggepunkter? Anonymkode: 5583a...981 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Jeg fikk god hjelp hos naprapat Anonymkode: 46456...78a 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk god hjelp hos naprapat Anonymkode: 46456...78a Takk for tips. Kanskje jeg får oppsøke det. Anonymkode: 5583a...981 2
Swoosh Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Har du prøvd sånne massasjeballer (om d heter d?) ? Jeg har ikke prøvd selv enda, men hørt mye positivt om det.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Naprapat og myofashial release baller! Anonymkode: 1a62d...61e 3
Ænema Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 jeg går til kiropraktor. og så bruker jeg slike harde massasjeballer som jeg ligger på. har også tens maskin, men den vet jeg ikke om løser opp triggerpunkter. neste prosjekt er massasjepistol. håper den hjelper 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Hva er egentlig best av kiropraktor, naprapat og fysioterapeut til den type problem? Anonymkode: fbf8e...62e 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan blir man kvitt triggerpunkter i nakke og skuldre? Har vondt i nakken og oppå skuldrene nesten hele tiden. Tar smertestillende innimellom men vil jo helst ikke ta det. Er det flere her inne som sliter med det? Si jeg trykker meg bak i nakken eller oppå skuldrene så kan det stråle opp til hodet. Har flere dette? Og hvor er det egentlige problempunktet? Hvor kan jeg finne det? Noen som vet? Når jeg trykker på punktene så gir det en veldig deilig følelse samtidig som det er så vondt at jeg holder på å «besvime». Har noen her blitt bra av store nakkesmerter med fult av forskjellige triggepunkter? Anonymkode: 5583a...981 Jeg har det helt likt som deg. Jeg har bestilt massasjepistol i håp om at det kan fungere. Ellers har jeg selv troen på meditasjon/puste og avspenningsteknikker og trening. Så det blir mitt prosjekt Anonymkode: fbf8e...62e 2
Ænema Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 muligens naprapat er best fordi den tar seg av hele bevegelsessystemet. og den har innslag fra begge de 2 andre i seg. jeg går til kiropraktor fordi det nesten ikke finnes naprapater her jeg bor. 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Swoosh skrev (1 time siden): Har du prøvd sånne massasjeballer (om d heter d?) ? Jeg har ikke prøvd selv enda, men hørt mye positivt om det. Nei ikke prøvd eller hørt om det tror jeg. Hvor kan jeg finne sånne? Anonymkode: 5583a...981
AprilLudgate Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva er egentlig best av kiropraktor, naprapat og fysioterapeut til den type problem? Anonymkode: fbf8e...62e For meg er det naprapat fordi de tar bpde låsninger og det muskulære. Fysio for nakke er fullstendig bortkasta for min del, prøvde i noen år. Naprapat gjorde mer på 30 min enn fysio hadde gjort på ørten timer. Sånne baller forverrer og gjør musklene betente for min del. Endret 17. januar 2022 av Fløff 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan blir man kvitt triggerpunkter i nakke og skuldre? Har vondt i nakken og oppå skuldrene nesten hele tiden. Tar smertestillende innimellom men vil jo helst ikke ta det. Er det flere her inne som sliter med det? Si jeg trykker meg bak i nakken eller oppå skuldrene så kan det stråle opp til hodet. Har flere dette? Og hvor er det egentlige problempunktet? Hvor kan jeg finne det? Noen som vet? Når jeg trykker på punktene så gir det en veldig deilig følelse samtidig som det er så vondt at jeg holder på å «besvime». Har noen her blitt bra av store nakkesmerter med fult av forskjellige triggepunkter? Anonymkode: 5583a...981 Det du beskriver er muskelknuter. Å bli «kvitt» dem er ikke mulig ved å trykke på knutene - de vil komme tilbake fordi de forårsakes av noe du gjør, eller - vesentlig mer sannsynlig - noe du ikke gjør. En god start er å lage deg en rutine der du hver eneste time (hver time, ja) i løpet av arbeidsdagen, studiedagen eller andre stillesittende timer gjør øvelser med rotasjon av skuldre. Helt enkle øvelser type «rulle høyre skulder bakover 10 ganger» etc. Trolig opplever du lindring etter få dager. Anonymkode: 731bb...c63 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har det helt likt som deg. Jeg har bestilt massasjepistol i håp om at det kan fungere. Ellers har jeg selv troen på meditasjon/puste og avspenningsteknikker og trening. Så det blir mitt prosjekt Anonymkode: fbf8e...62e Uff det er så forferdelig vondt å gå sånn med disse spenningene i muskulaturen. Meditasjon og avspenningsteknikker er nok ikke så dumt. Anonymkode: 5583a...981 2
Ænema Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 https://gorillasports.no/butikk/triggerpunkt-ball-massasje-ball/ eksempel 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du beskriver er muskelknuter. Å bli «kvitt» dem er ikke mulig ved å trykke på knutene - de vil komme tilbake fordi de forårsakes av noe du gjør, eller - vesentlig mer sannsynlig - noe du ikke gjør. En god start er å lage deg en rutine der du hver eneste time (hver time, ja) i løpet av arbeidsdagen, studiedagen eller andre stillesittende timer gjør øvelser med rotasjon av skuldre. Helt enkle øvelser type «rulle høyre skulder bakover 10 ganger» etc. Trolig opplever du lindring etter få dager. Anonymkode: 731bb...c63 Så det går ikke an å trykke de «bort»? Jeg har vært mye sittestillende i kun en stilling foran pc i over 10 år så jeg tenker det kommer av det. Men nå har det blitt så vondt at jeg må gjøre noe med det, for nå har jeg vanskeligheter for å holde telefonen å skrive meldinger med den til og med. Takk for tips forresten. Jeg skal prøve å gjøre disse øvelsene med skuldrene! Anonymkode: 5583a...981 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 Fløff skrev (5 minutter siden): For meg er det naprapat fordi de tar bpde låsninger og det muskulære. Fysio for nakke er fullstendig bortkasta for min del, prøvde i noen år. Naprapat gjorde mer på 30 min enn fysio hadde gjort på ørten timer. Sånne baller forverrer og gjør musklene betente for min del. Takk, da skal jeg iallfall ikke gå til fysioterapeut men heller naprapat som noen andre her også foreslo. Visste ikke helt forskjellen mellom de forskjellige typene. Jeg tenker jeg uansett skal gå til kjøp av sånne baller også, det kan jo hjelpe for meg selv om det ikke hjelper for alle. Anonymkode: 5583a...981 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 KrXs skrev (25 minutter siden): https://gorillasports.no/butikk/triggerpunkt-ball-massasje-ball/ eksempel Takk, da får jeg kjøpe noe sånt som det. Disse på linken er det tomt for på lager. Anonymkode: 5583a...981
Ænema Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 ja, men er bare å søke på google etter triggerpunkt ball/massasjeball 1
Swoosh Skrevet 18. januar 2022 #19 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei ikke prøvd eller hørt om det tror jeg. Hvor kan jeg finne sånne? Anonymkode: 5583a...981 Mener faktisk jeg har sett sånn på rusta 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #20 Skrevet 18. januar 2022 Jeg kjenner meg veldig godt igjen, og min erfaring er som følger: legg deg på gulvet på en myk treningsmatte, vri hodet godt til en side, og finn punktene som gjør vond i nakken/bakhodet. Kna og masser! Det gjør skikkelig vondt, men etterhvert (kan ta dager) vil det løsne. Finner du et ekstra vondt punkt, kan du f eks holde en finger eller en legokloss, en klinkekule eller lignende der til du føler at "det slipper". Jeg har også kjøpt en hundeball med knotter på Biltema. Den er litt mykere, men er god å bruke til å f eks massere nakken og skuldrene. Stå med ryggen mot en vegg og legg ballen mellom deg og veggen og rull den over der det er vondt. Poenget er at dette må gjøres hver dag, og det må faktisk gjøre litt vondt. Er det ekstra ille, bruker jeg Voltarol gel når jeg masserer. Min erfaring er at om jeg er flink og gjør dette hver dag, så vil smertene avta og tiden jeg må bruke på det blir kortere. Har du tilgang på badstu,, feks på et treningssenter, så er det også veldig bra. Tøyeøvelser: bøy hodet til en side, strekk motsatt arm ned og bak ryggen og tøy muskelaturen. Lykke til!! Anonymkode: 5d2cb...832 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå