Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som bor eller har bodd på Anker studentboliger i Sandakerveien 76A? :)

Anonymkode: 6eb2f...5a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei! Noen som bor eller har bodd på Anker studentboliger i Sandakerveien 76A? :)

Anonymkode: 6eb2f...5a9

Jeg bodde der i fjor :) hva lurer du på

Anonymkode: 28af3...726

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bodde der i fjor :) hva lurer du på

Lurer egentlig bare på om du trivdes der? :) litt sånn Pros and Cons! Jeg har ganske mange dårlige erfaringer med boliger tidligere, så er litt engstelig for å flytte igjen så er litt godt å snakke med noen med tidligere erfaringer!

Skrevet

Jeg betalte vel rundt 6800-7000 for en ettroms i 5 etasje. Synes det var en grei pris mtp størrelsen på hybelen. Tror det er den største hybelen jeg har leid av alle studenthybler jeg var gjennom i løpet av studietiden. Leier i dag for 10K 😭 og vil si jeg har dårligere fasiliteter. Alt i alt var jeg fornøyd, og kunne lett leid der igjen om jeg var student i dag. 

Pros:

- Nytt bygg, med heis og automatiske døråpnere. Hyblene bærer også preg av å være nye. 

- Takterasse (kjekt på sommeren). Ligger riktignok i 76 B, men du har tilgang om du bor i 76 A også. 

- Kiwi ca 100m unna, med mulig adkomst via parkeringskjeller (som er praktisk i vinterhalvåret)

- Kort vei til buss (200m), trikk (300-400m), og bane (600-700m)

- Nærhet til alt av butikker, Storo senter ca 500m unna. 

- Egentlig en ganske sentral beliggenhet, men allikevel litt tilbaketrukket. Man får det beste av to verdener

Cons:

- Egentlig ingen, men hvis jeg skal pirke litt så hadde jeg bittelitt støy fra en/flere barnehager som ligger et stenkast unna. 

- Klientellet. Har inntrykk av at den del som bor hos Anker er "fake" studenter, altså folk som skaffer seg studentstatus for å kunne leie billig. Hos SiO har jeg inntrykk av at det er et langt mindre problem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betalte vel rundt 6800-7000 for en ettroms i 5 etasje. Synes det var en grei pris mtp størrelsen på hybelen. Tror det er den største hybelen jeg har leid av alle studenthybler jeg var gjennom i løpet av studietiden. Leier i dag for 10K 😭 og vil si jeg har dårligere fasiliteter. Alt i alt var jeg fornøyd, og kunne lett leid der igjen om jeg var student i dag. 

Pros:

- Nytt bygg, med heis og automatiske døråpnere. Hyblene bærer også preg av å være nye. 

- Takterasse (kjekt på sommeren). Ligger riktignok i 76 B, men du har tilgang om du bor i 76 A også. 

- Kiwi ca 100m unna, med mulig adkomst via parkeringskjeller (som er praktisk i vinterhalvåret)

- Kort vei til buss (200m), trikk (300-400m), og bane (600-700m)

- Nærhet til alt av butikker, Storo senter ca 500m unna. 

- Egentlig en ganske sentral beliggenhet, men allikevel litt tilbaketrukket. Man får det beste av to verdener

Cons:

- Egentlig ingen, men hvis jeg skal pirke litt så hadde jeg bittelitt støy fra en/flere barnehager som ligger et stenkast unna. 

- Klientellet. Har inntrykk av at den del som bor hos Anker er "fake" studenter, altså folk som skaffer seg studentstatus for å kunne leie billig. Hos SiO har jeg inntrykk av at det er et langt mindre problem.

Tusentakk for utfyllende svar!😍😍 men vil du si at det var mye støy i mellom leilighetene? Fra de over og ved siden av? Har også lest at det ofte er mye ulovligheter på boligene, men dette gikk mer på Storgata da, men merket du noe av dette? 

Skrevet

Bodde der på starten av 2010-tallet, og man måtte nærmest sove med kniv under puta for å føle srg trygg. Mye tung narkotika og voldelige typer, men det gikk greit så lenge man holdt seg til sitt. Har inntrykk av at det har blitt mer ryddig med årene.

Anonymkode: b5a03...d25

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bodde der på starten av 2010-tallet, og man måtte nærmest sove med kniv under puta for å føle srg trygg. Mye tung narkotika og voldelige typer, men det gikk greit så lenge man holdt seg til sitt. Har inntrykk av at det har blitt mer ryddig med årene.

Anonymkode: b5a03...d25

Tror nok det har forandret seg ja ☺️ Heldigvis så er dit jeg skal flytte nybygd, og i et mindre kriminelt området enn f.eks. Storgata eller Grünerløkka.. 

Skrevet

Du burde undersøke om leiligheten du leier har vært plaget av veggedyr.

Anonymkode: daa8c...720

Skrevet

LES!!

Bodde der en liten stund for noen år siden. Værste rønnen jeg har vært borti noen gang. Trodde det skulle være for studenter. Men der bodde det også slike som har uttalt seg positivt om terror i sosiale medier, rusmisbrukere og alle slags folk du ikke vil forbi en sen kveld. Folk stod ved inngangsdøren min der og satt sprøyter i armen åpenlyst og det stinket hasj i gangene. De jeg delte kjøkken med var griser. 

Det toppet seg likevel da jeg kom hjem fra skolen en dag og så blodspor i trappen og ble møtt av politi helhvit drakt som stod og sikret seg DNA. Da fant jeg meg noe nytt dagen etter:)

anbefaler deg virkelig å styre unna. Er ikke akkurat billig heller

• Liker 1
Skrevet
Pikaboo skrev (14 minutter siden):

LES!!

Bodde der en liten stund for noen år siden. Værste rønnen jeg har vært borti noen gang. Trodde det skulle være for studenter. Men der bodde det også slike som har uttalt seg positivt om terror i sosiale medier, rusmisbrukere og alle slags folk du ikke vil forbi en sen kveld. Folk stod ved inngangsdøren min der og satt sprøyter i armen åpenlyst og det stinket hasj i gangene. De jeg delte kjøkken med var griser. 

Det toppet seg likevel da jeg kom hjem fra skolen en dag og så blodspor i trappen og ble møtt av politi helhvit drakt som stod og sikret seg DNA. Da fant jeg meg noe nytt dagen etter:)

anbefaler deg virkelig å styre unna. Er ikke akkurat billig heller

Hvor bodde du? 

Skrevet

Ikke erfaring med de, bare innom for og si at du må ta svarene her med en klype salt, mange leser kun overskriften og forbinder Anker Studentboliger med de i Hausmannsgate. 

Jeg skulle også svare med tanke på dem.

Visste ikke det fantes Anker Studentboliger i Sandakerveien engang og leser at det bygget der er jo er nærmest splitter nytt, så de som mener de bodde der for mange år siden med kniv under puta og sier det var en nedrent rønne snakker om et annet sted.. Nemlig de i Hausmannsgate.

Anonymkode: f6a10...5f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke erfaring med de, bare innom for og si at du må ta svarene her med en klype salt, mange leser kun overskriften og forbinder Anker Studentboliger med de i Hausmannsgate. 

Jeg skulle også svare med tanke på dem.

Visste ikke det fantes Anker Studentboliger i Sandakerveien engang og leser at det bygget der er jo er nærmest splitter nytt, så de som mener de bodde der for mange år siden med kniv under puta og sier det var en nedrent rønne snakker om et annet sted.. Nemlig de i Hausmannsgate.

Ja er dette jeg også reagerer på. Disse boligene ble ferdig bygget i 2019, og er i en langt roligere strøk enn Storgata og Hausmannsgate.. blir jo redd når folk skriver sånn 

Skrevet
Nysgjerrigpplivet skrev (1 minutt siden):

Ja er dette jeg også reagerer på. Disse boligene ble ferdig bygget i 2019, og er i en langt roligere strøk enn Storgata og Hausmannsgate.. blir jo redd når folk skriver sånn 

Ja, Sandaker er rolig strøk, det er ikke de boligene de over her sikter til når de skriver om masse narkomane og bråk :)

Men hvis du sier til noen som bor i Oslo at du skal bo på Anker studentboliger, så tror jeg 95% automatisk tenker på det komplekset i Hausmannsgate/Storgata, så du å nok bli vant med å presisere tydelig at det ikke er den du mener.

Det er nemlig de som nok er de originale Anker studentboliger, for de ligger ved Ankertorget og Ankerbrua, hvor man også kan finne Anker hotell og Anker hostel. Det høres bare rart ut for de som har bodd her en stund at det skal hete Anker oppe på Sandaker. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Nysgjerrigpplivet said:

Tror nok det har forandret seg ja ☺️ Heldigvis så er dit jeg skal flytte nybygd, og i et mindre kriminelt området enn f.eks. Storgata eller Grünerløkka.. 

Bor på Grünerløkka og kjenner meg ikke igjen at det er så "kriminelt" her.

Anonymkode: f6c6e...3e1

Skrevet

Hvis ikke det er der i Storgata du mener, så kan det være annerledes med miljøet der du snakker om. Bygget og leiligheten jeg bodde i var ganske  stusselig. Fikk litt sånn institusjon-fengsel følelse av å gå (løpe) inn der. Det feilet alltid dusjen et eller annet også. Mye bråk og støy hver dag og natt. Husker jeg var redd for å gå å vaske klær da det var blitt mørkt. Er faktisk en ung jente som ble drept der en gang men det er veldig lenge siden..

Eneste positive er at det var sentralt, hyggelige og hjelpsomme folk i resepsjonen og butikk rett utenfor. Tror det er det eneste positive jeg kommer på.

Men så lenge det ikke er i Storgata du mener så går det an å gi det en sjanse. Er ikke værre enn å ikke se på og snakke med noen, og bare flytte igjen hvis du ikke trives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...