Gjest Studinen Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg er bare 22 år, men har de siste par årene fått tynnere hår (det føles i all fall sånn). Hver gang jeg har dusjet drar jeg ut masse masse løst hår, og det detter av meg døgnet rundt ellers også. Spesielt i tinningene er det ganske tynt nå, og volumet jeg hadde i det før er det bare å drømme om.. Er det noe som kan hjelpe meg? Vitaminer, mat, hårkurer? Har brukt vanlig frisørsjampo en god stund og har gått over til Define nå (den lilla for blondt hår). Kjæresten min prøvde den en gang og ble kjempesår i hodebunnen, kan det være lurt å kutte ut den også? Jeg trenger litt hjelp, savner så fælt det gamle håret mitt!
smil Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 At du mister hår, kan jo være tegn på at du mangler noen stoffer i kroppen. Spiser du nok og riktig? B-vitaminer er bra for hud, hår og negler. Du kan jo forsøke å ta et tilskudd av det. Det vil nok ta et par måndeder før du merker virkningen. Lagrene i kroppen må fylles opp først. Det viktigste er et sunt og variert kosthold. Du bør bruke en mild shampo uten for mye parfyme, tror jeg, f.eks sebamed fra apoteket.
En som vet Skrevet 19. oktober 2005 #3 Skrevet 19. oktober 2005 Ei venninne av meg hadde samme problemet... Tror hun hadde b-vitamin mangel... Så veldig blek ut i ansiktet og følte seg ikke bra! Ville gått til legen for å sjekke det ut jeg! Kan være lurt i tilfelle det er noe galt. Å plutselig begynne å miste masse hår er ihvertfall ikke normalt!
Gjest gjest1 Skrevet 20. oktober 2005 #4 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg røyter skikkelig mye om høsten, så det kan bare være årstiden som gjør det. Men b-vitaminer skader jo ikke
Gjest gjesten Skrevet 20. oktober 2005 #5 Skrevet 20. oktober 2005 Kan være stress som gir seg utslag i hårtap.
Smørblomsten Skrevet 20. oktober 2005 #6 Skrevet 20. oktober 2005 Frisøren min anbefalte B-vitamin, å ta 2 stk piller pr dag skal gjøre underverker for håret...Kanskje verdt å prøve ut? Koster ikke så mye for B-vitamin på apoteket.
Fam Skrevet 21. oktober 2005 #7 Skrevet 21. oktober 2005 Før du begynner å pøse på med kost tilskudd vil jeg spørre deg om du er stresset om dagen? Stress er så mangt: flytting, samlivsbrudd, dårlig økonomi, hodebry av ymse slag, abort... Mangler du vitaminer eller mineraler vil det vise seg ved andre mangel symptomer enn kun hårfall. Dårlige negler, tørr hud, depresjon, søvnløshet... Jeg mistet masse hår ved 20 års alder, alt for mye. Ung og "dum" som jeg var så slengte jeg meg på "vitaminbølgen"...og det uten å tenke på evt andre mangel symptomer når det gjaldt vitaminer og mineraler. Jeg skjønner i dag at det hadde lite å gjøre med "vitaminene"...det hele handlet om stress, fysisk som psykisk...og da er det andre ting som må til enn vitaminer og mineraler.
Fam Skrevet 21. oktober 2005 #8 Skrevet 21. oktober 2005 Et spørsmål jeg glemte å stille hovedinnlegger: Hvordan er hodebunnen din om dagen? Om du prøver å massere den, er den stram eller bevegelig? Er hodebunnshuden tykk eller tynn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå