AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Jeg er en voksen kvinne som har vært igjennom flere forhold og har fått en del livserfaring på godt og vondt. En ting jeg har merket meg er at det er mindre forventninger til hvordan menn lever enn kvinner. - Ingen hever et øyenbryn hvis en voksen mann går alene ut på byen. - Helgefedre som leverer ungen sin i barnehagen mandag morgen og har glemt å ta på ny bleie, glemt å sende med mat, børste håret eller bade barnet i løpet av helgen. - Godt voksne mannfolk som skater i skatepark - Menn som finner seg partner som er 15 til 30 år yngre. - Menn som bor i en dump av en leilighet, men damer som er på besøk synes det bare er søtt og gutteaktig. -Menn trenger ikke å flikke så mye på utseendet sitt for de blir godtatt uansett Osv. Anonymkode: 5b2f3...eb7 13
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Patriarkatet lever i beste velgående. Vi blir sosialisert til å kreve visse ting av kvinner og visse ting av menn. Det skader begge kjønn. Anonymkode: 5eb77...1a8 17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Jeg gredde og tedde meg for kvinner. Helt til skjønte hvor enkle de er. Etter det begynte jeg å se på dere slik feminaziene beskylder oss for. Som ting. Som papegøyer. Hvis papegøyer kunne gi bj's og ridetur til en mann den har kjent i 30 minutter på Hard Rock Cafe. Har aldri angret på denne 180 graders omdreiinga. Jo mer ressurssterknen kvinne er, jo verre mann vil hun ha. Nyhetsredaktøren til TV2 datet for eksempel Arfan Batthi mens han var i 'ekte forhold' med en annen dame. Minister marit arnatad gravid etter ons med en arbeidsledig fjott om man skal tro ryktene. Dette er kvinneeliten. Sorry kvinner. Men dere gjorde meg til en slask. Anonymkode: 7585b...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Virkelig? Inntrykket mitt er at menn nærmest må være supermann. Anonymkode: 90592...b23 4
Whistler Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er en voksen kvinne som har vært igjennom flere forhold og har fått en del livserfaring på godt og vondt. ............... Anonymkode: 5b2f3...eb7 De fleste av oss har jo fått noe livserfaring, men kanskje litt mindre fordommer. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virkelig? Inntrykket mitt er at menn nærmest må være supermann. Anonymkode: 90592...b23 Ikke Chad. Han får stake. Det er andre regler for han enn for betaene. Anonymkode: 7585b...0ef
Trøndere1 Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Det kreves vel av menn i dag. Være over 180cm. Ha en veldig godt betalt jobb. Egen bolig å økonomi på stell som det heter. Normalt utseende å hygiene. Deltagende med barn og familieliv. Slike voksne gutter som gamer og skater bor i en hule og har sosial iq på nedre nivå blir da ikke foretrukket i dagens samfunn ? 3
Akkar Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Er helt enig, det kreves mer av kvinner enn av menn. Men menn har et annet press. Å lykkes i jobben, å tjene penger. Her tror jeg mange menn sammenligner seg med andre, og den som lykkes er den som tjener mest. Jeg sier ikke alle men mange. Kvinner derimot tror jeg føler seg vellykket hvis de får familien til å fungere, at alle har det bra. Dette funker ikke hvis ikke mannen bidrar tenker jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Vi? Snakk for deg selv. Jeg hever øyenbryn (unntatt det med skatinga, den skjønte jeg ikke). Gå alene ut er vel også ok, både for menn og kvinner. Men jeg forventer MYE av min mann, og andre mennesker er det ikke så farlig med hvordan er og oppfører seg i grunnen. Anonymkode: a0c58...c18 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Jeg er samboer med en kvinne på snart 50 år, ressurssterk kvinne, godt utdannet, jobber fort 65 timer i uken når det er behov for det, sjelden under 50 timer. I all min tid sammen med denne kvinnen så har jeg ikke hørt hun en gang si at det eksisterer noe patriarki. Hvor i Norge lever du hvis du fortsatt opplever patriarkat? Anonymkode: 0a3d0...b9b 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo mer ressurssterknen kvinne er, jo verre mann vil hun ha. Anonymkode: 7585b...0ef Det er ikke det statistikken sier Anonymkode: c0fac...acc 3
Brunello Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Dette er bare tull. De fleste oppegående kvinner setter store krav til menn. At noen kvinner ikke gjør det, får stå for deres regning. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Tja er det ikke bare ulike krav og forventninger til menn og kvinner da? En mann kan jo ikke være ufør eller arbeidsledig feks, mens ingen reagerer om en kvinne er det. En mann må være handy, mens det er helt greit for en kvinne å be om hjelp til hva som helst. For ikke å snakke om høyde og utseende, her er jo kravene til menn ganske voldsomme Anonymkode: f9ad7...7e8 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Menn som får barn når de er 50-60 år gamle er liksom helt OK, men Gud nåde om en kvinne får barn når hun er 45 år!! Det er helt kriise. Doble standarder de luxe. Anonymkode: 6f69c...763 9
Katten.2.0 Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 Jeg ser ikke problemet. La folk leve slik de vil.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tja er det ikke bare ulike krav og forventninger til menn og kvinner da? En mann kan jo ikke være ufør eller arbeidsledig feks, mens ingen reagerer om en kvinne er det. En mann må være handy, mens det er helt greit for en kvinne å be om hjelp til hva som helst. For ikke å snakke om høyde og utseende, her er jo kravene til menn ganske voldsomme Anonymkode: f9ad7...7e8 Dette er patriarkatet. Det er et system, ikke enkeltindivider. Låser oss fast i gjengrodde kjønnsroller som ikke gagner noen, men straffer sosialt de som våger å være annerledes. Anonymkode: 5eb77...1a8 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er samboer med en kvinne på snart 50 år, ressurssterk kvinne, godt utdannet, jobber fort 65 timer i uken når det er behov for det, sjelden under 50 timer. I all min tid sammen med denne kvinnen så har jeg ikke hørt hun en gang si at det eksisterer noe patriarki. Hvor i Norge lever du hvis du fortsatt opplever patriarkat? Anonymkode: 0a3d0...b9b På venstresida selvfølgelig. Spør de om de kan bevise at det noen sinne har vært et patriarkat her i Norge, så kommer de trekkende med artikler om tilstander i andre land, svar på alt mulig annet enn det du spør om, samt en hel masse hersketeknikker. Historieløst og respektløst overfor både menn og kvinner. Men det er altså kun på venstresida at damene finner seg late og sjuskete menn som ikke tar ansvar og som er bent ut dumme. Antar det handler om at de liker å ha noe å klage og hyle for. Vi andre har ikke noe å utsette på dere. Anonymkode: 60b2d...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 Whistler skrev (1 time siden): De fleste av oss har jo fått noe livserfaring, men kanskje litt mindre fordommer. Dette er selvopplevd Ts Anonymkode: 5b2f3...eb7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 Enig i at det er langt lavere krav til menn enn kvinner, på områder som familie, ansvar etc. Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og der er det virkelig ingen tvil om at kvinner må bevise mer for å få de samme mulighetene. Har blitt forbigått utallige ganger av folk (menn) med langt dårligere egenskaper og formell kompetanse enn meg. Det er noe skikkelig drit. De samme mennene kommer hjem til middag og fresht hjem hver dag, mens de krever kred for å ha skifta et vindu på hytta. Ikke et eneste godt ord om kona som gjør en innsats hver dag for at mannen skal kunne jobbe lange dager og booste egoet sitt hver dag. I lunsjen sitter mennene for seg, men ikke lenger unna enn at vi kan høre hva de snakker om. Det går i fotball, golf, biler og MC, som de bruker masse penger på. Jeg har mange ganger lurt på hva de behøver en kone til; hjemmehjelp? Som tilrettelegger for deres egoistiske livsstil? Likevel skrytes de opp i skyene av hvor flinke de er på jobb og for en karriere de har skaffet seg, og altså at de greier å skifte et vindu på hytta. Når realiteten er at flere kvinner på jobb gjør det langt, langt bedre enn dem målt i objektive data. Tragisk. Anonymkode: d4be2...1d6 11
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er selvopplevd Ts Anonymkode: 5b2f3...eb7 Ja, men du skriver jo selv at du har vært gjennom flere forhold. Man må anta at jo flere forhold man er i, jo verre opplever man situasjonen/motsatt kjønn, mens jo færre forhold man er i, jo mer fornøyd er man. Anonymkode: 60b2d...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå