Sophie-Ann Skrevet 17. januar 2022 #1 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg får veldig har hud på venstre stortå og hælen. Jeg filer med elektrisk fil, men lurer på om dere har noen triks/tips å komme med? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 17. januar 2022 #2 Del Skrevet 17. januar 2022 Mitt råd er å la det være, det gjør vel ingenting med hard hud på føttene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 File jevnlig, smøre inn med tykk krem jevnlig og bruke gode sko som passer føttene og ikke er harde. Anonymkode: b72e6...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. januar 2022 #4 Del Skrevet 17. januar 2022 Denne: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fot/cerave-sa-renewing-foot-cream-88,5007159?gclid=CjwKCAiAxJSPBhAoEiwAeO_fP1UarXMiQ7Nilf45Mmk9G8pqZe8pKAcGjjgjzoVPqYTUboHGD8rMXhoCsEEQAvD_Bw I tillegg til å inneholde mykgjørende og fuktighetsbevarende ingredienser, inneholder den også salisylsyre som eksfolierer på en skånsom måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Del Skrevet 17. januar 2022 Roci skrev (19 minutter siden): Denne: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fot/cerave-sa-renewing-foot-cream-88,5007159?gclid=CjwKCAiAxJSPBhAoEiwAeO_fP1UarXMiQ7Nilf45Mmk9G8pqZe8pKAcGjjgjzoVPqYTUboHGD8rMXhoCsEEQAvD_Bw I tillegg til å inneholde mykgjørende og fuktighetsbevarende ingredienser, inneholder den også salisylsyre som eksfolierer på en skånsom måte. Vil bare si at jeg har prøvd denne og at den ikke hadde noe effekt på meg selv om den skal være bra i teorien. På meg fungerte body butter fra The body shop😊Måtte ha noe mye fetere. Anonymkode: b72e6...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. januar 2022 #6 Del Skrevet 17. januar 2022 Produkter med salisylsyre funker men jeg får kløende prikker og kan ikke bruke det. Nå er det flere mnd siden jeg sluttet og jeg har de fortsatt. Bruker steriodkrem for å holde det i sjakk. Kremer med karbamid er også mykgjørende men har du mye hard hud må det files bort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. januar 2022 #7 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil bare si at jeg har prøvd denne og at den ikke hadde noe effekt på meg selv om den skal være bra i teorien. På meg fungerte body butter fra The body shop😊Måtte ha noe mye fetere. Anonymkode: b72e6...889 Ja, den fungerer f.eks. utmerket på meg, men ikke på kjæresten🙂 Men verd forsøket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg kjøpte noen etsende fotposer som var på i 1,5 time på apoteket. Etter noen dager falt all død hud av. Klødde veldig når huden datt av (Til skrekk og advarsel), men føttene ble perfekte etterpå. Anonymkode: 012b2...c15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Del Skrevet 18. januar 2022 Fil det jevnlig og bruke fotkrem daglig, og da mener jeg virkelig daglig. Det hjelper ikke å bare file det, du må smøre også. Jeg bruker Babyfoot krem hver dag og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har babyføtter. Anonymkode: db390...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Del Skrevet 18. januar 2022 Baby foot fotposer en gang eller to i året. Anonymkode: 4076b...231 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Del Skrevet 18. januar 2022 Jensine skrev (13 timer siden): Mitt råd er å la det være, det gjør vel ingenting med hard hud på føttene? Du har altså aldri hatt virkelig hard hud på føttene... Hard hud sprekker opp og gjør veldig vondt. Bare sånn til informasjon. Anonymkode: 4076b...231 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnyonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Del Skrevet 18. januar 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 18. januar 2022 #13 Del Skrevet 18. januar 2022 Lipidro krem er kjempegod. Fil hvis det er mye hard hud men pass på å file forsiktig. Ta heller litt etterhvert over noen uker istedet for å file alt bort på en dag. Filer du for meget så vil huden kompensere med å produsere enda mer hard hud. Smør i tillegg hver dag. Husk på at den harde huden er der fordi kroppen føler for å beskytte seg, finn ut hva som er årsaken til den harde huden da den er et symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Del Skrevet 18. januar 2022 Helt ærlig? Ikke vaske foten/føttene på 6 uker 😅 Ekkelt? Ja! Grusomt ekkelt. Forklaring/historien: Jeg opererte foten for nesten 8 år siden. Jeg slet skikkelig med masse hard hud, liktorner og alt som var. Smertefult å trø på foten. Operasjonen var for noe helt annet, og fikk gips på etter. Gipsen måtte jeg ha på i 6 uker. Gipsen dekket ikke over hæl-området eller ytterst av tærne, kun under fremre parti. men gips skal ikke bli våt, så fikk ikke vasket foten på 6 uker. Følte meg skikkelig ekkel. Men 6 uker senere, fikk jeg av gipsen. Jeg gir megselv en skikkelig skrub i dusjen! og masse, masse død hud kommer av! Og og jeg fikk rett og slett skikkelig babyhud. Liktornene under foten var borte, den harde huden både på hæl og storetå var borte. Nå nesten 8 år senere har jeg fortsatt nesten like myk baby-hud. Jeg vet ikke om det er mulig å gjenskape dette uten gips på foten, men som sagt falt huden av på områder både dekket og ikke dekket av gips, så tror derfor ikke gipsen er relevant annet enn at det var grunnen til at jeg ikke fikk vasket foten. Et skikkelig ekkelt eksperiment, men jeg kan anbefale Anonymkode: 69ace...4d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt ærlig? Ikke vaske foten/føttene på 6 uker 😅 Ekkelt? Ja! Grusomt ekkelt. Forklaring/historien: Jeg opererte foten for nesten 8 år siden. Jeg slet skikkelig med masse hard hud, liktorner og alt som var. Smertefult å trø på foten. Operasjonen var for noe helt annet, og fikk gips på etter. Gipsen måtte jeg ha på i 6 uker. Gipsen dekket ikke over hæl-området eller ytterst av tærne, kun under fremre parti. men gips skal ikke bli våt, så fikk ikke vasket foten på 6 uker. Følte meg skikkelig ekkel. Men 6 uker senere, fikk jeg av gipsen. Jeg gir megselv en skikkelig skrub i dusjen! og masse, masse død hud kommer av! Og og jeg fikk rett og slett skikkelig babyhud. Liktornene under foten var borte, den harde huden både på hæl og storetå var borte. Nå nesten 8 år senere har jeg fortsatt nesten like myk baby-hud. Jeg vet ikke om det er mulig å gjenskape dette uten gips på foten, men som sagt falt huden av på områder både dekket og ikke dekket av gips, så tror derfor ikke gipsen er relevant annet enn at det var grunnen til at jeg ikke fikk vasket foten. Et skikkelig ekkelt eksperiment, men jeg kan anbefale Anonymkode: 69ace...4d4 Dette skjedde sannsynligvis fordi du ikke tråkket på foten, eller tråkket annerledes på foten. Kroppen bygger opp hard hud der det er mye trykk. Så sko og såle som avlaster er viktig for å unngå at det bygger seg opp på de punktene. Ditt ganglag og hvordan anatomien til foten din er årsaken til at det blir mer trykk noen steder. For øvrig anbefaler jeg fothøvel for å høvle av hard hud. Anonymkode: dcdfa...c18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Del Skrevet 18. januar 2022 Ha fotbad ofte, og bruk en fotfil, ikke elektrisk da disse ikke tar ordentlig, hvis ikke du har en veldig profesjonell en da. Jeg kjøpte gelsokker jeg bruker etter fotbadet, og en god fotkrem, jeg bruker akileine fra hydra-defense og anbefaler denne. Anonymkode: fd7de...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #17 Del Skrevet 18. januar 2022 Råd fra min mormors forspesialist er å ikke file for masse, maks en gang i uken. For det som files kommer tilbake. Smør heller hver dag med fotkrem var hennes råd. Anonymkode: 9bfb3...d5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #18 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjedde sannsynligvis fordi du ikke tråkket på foten, eller tråkket annerledes på foten. Kroppen bygger opp hard hud der det er mye trykk. Så sko og såle som avlaster er viktig for å unngå at det bygger seg opp på de punktene. Ditt ganglag og hvordan anatomien til foten din er årsaken til at det blir mer trykk noen steder. For øvrig anbefaler jeg fothøvel for å høvle av hard hud. Anonymkode: dcdfa...c18 Siden hælen ikke var dekket av gips, og jeg hadde/har elendig armmusker og balanse, gå brukte jeg hælen til å gå på. Burde nesten fått mer hard hud her enn at det forsvant, av den behandlingen, med enda mer press enn normalt. Jeg bare forklarer min historie, om noen er desperat nok til å prøve alt. Anonymkode: 69ace...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #19 Del Skrevet 18. januar 2022 On 1/17/2022 at 8:49 PM, AnonymBruker said: Jeg kjøpte noen etsende fotposer som var på i 1,5 time på apoteket. Etter noen dager falt all død hud av. Klødde veldig når huden datt av (Til skrekk og advarsel), men føttene ble perfekte etterpå. Anonymkode: 012b2...c15 Hjelper jo ikke når du ikke sier HVILKE. Anonymkode: dfebc...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #20 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette skjedde sannsynligvis fordi du ikke tråkket på foten, eller tråkket annerledes på foten. Kroppen bygger opp hard hud der det er mye trykk. Så sko og såle som avlaster er viktig for å unngå at det bygger seg opp på de punktene. Ditt ganglag og hvordan anatomien til foten din er årsaken til at det blir mer trykk noen steder. For øvrig anbefaler jeg fothøvel for å høvle av hard hud. Anonymkode: dcdfa...c18 Det er jo det verste en kan bruke! Anonymkode: a0fca...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå