Gjest ChaseDurer Skrevet 17. januar 2022 #21 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Digger det navnet 🤩 Anonymkode: 84090...8c2 Jeg også 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #22 Del Skrevet 17. januar 2022 Syns det er fint, på ei jente. Anonymkode: 2ff6f...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 17. januar 2022 #23 Del Skrevet 17. januar 2022 The Dakotas er USAs Solør, så da er Solør et mer passende navn. Gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #24 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg synes det var et fint navn. Anonymkode: 1fc1c...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #25 Del Skrevet 17. januar 2022 ChaseDurer skrev (40 minutter siden): Okei😁 trodde det var bare jentenavn Nei sønnen til an som spilte kevin i hjemme alene, husker ikke navnet hans, hadde en bror som het det og nå har han en sønn som heter det Anonymkode: a9df4...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. januar 2022 #26 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei sønnen til an som spilte kevin i hjemme alene, husker ikke navnet hans, hadde en bror som het det og nå har han en sønn som heter det Anonymkode: a9df4...132 Det er vel ikke helt rett..Macaulay culkin (spilte kevin i hjemme alene) hadde ei søster som het Dakota, hun ble påkjørt og døde i 2008, dessverre. Macaulay har nå en sønn som heter Dakota det er sikkert for å minnes søsteren og hedre henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. januar 2022 #27 Del Skrevet 17. januar 2022 Dakota er et folkeslag i Nord-Amerika og navnet på to delstater (nord- og sør-). Synes ikke det bør brukes som personnavn i Norge. Blir som å kalle ungen Hedmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #28 Del Skrevet 17. januar 2022 ChaseDurer skrev (1 time siden): Nei, jentebaby Hvorfor er du ikke glad i barnet ditt? Anonymkode: 0fb97...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #29 Del Skrevet 17. januar 2022 ChaseDurer skrev (1 time siden): Det er delstat stemmer, men også et fint navn Nei, det er ikke det. Anonymkode: 0fb97...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. januar 2022 #30 Del Skrevet 17. januar 2022 Anonymus Notarius skrev (6 minutter siden): Dakota er et folkeslag i Nord-Amerika og navnet på to delstater (nord- og sør-). Synes ikke det bør brukes som personnavn i Norge. Blir som å kalle ungen Hedmark. Hvis det kan brukes som navn i USA, kan det også brukes i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. januar 2022 #31 Del Skrevet 17. januar 2022 ChaseDurer skrev (1 minutt siden): Hvis det kan brukes som navn i USA, kan det også brukes i Norge Jeg skrev "jeg synes". Ikke at det er forbudt. Det er jo mulig å bruke det, men jeg synes ikke det er fint på norsk. Synes generelt ikke det er fint som personnavn i det hele tatt, men høres enda dummere ut på norsk enn på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #32 Del Skrevet 17. januar 2022 ChaseDurer skrev (2 timer siden): Hva synes du om navnet? Navn? Nei, får kun assosiasjoner til sted. Anonymkode: dcd1f...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #33 Del Skrevet 17. januar 2022 ChaseDurer skrev (31 minutter siden): Hvis det kan brukes som navn i USA, kan det også brukes i Norge Selv om det blir brukt som navn i USA, eller hvor som helst i verden, betyr det ikke at det er en god idé å bruke det i Norge. Selv om det er lov å bruke i et annet land trenger det ikke være lov i Norge, heller, for eksempel hvis det vil være av vesentlig ulempe å hete det. Beckhams har Brooklyn. Macaluay Culkin har Dakota. Gwyneth Paltrow har Apple. Googler du kjendisbarn og rare navn får du haugevis av treff. Det er ikke gitt at man må velge noe like selvhøytidelig og eksentrisk selv. Og fall i alle fall ikke for fristelsen til å oversette dårlige kjendisnavn til norsk. Jeg tror ikke Brøttum Haug, Drevsjø Hansen eller Granateple Berg ville tilgitt sine foreldre sånn med det første. Til hovedspørsmålet om hva jeg synes: jeg synes det er et tåpelig og pretensiøst navn å velge til et norsk barn i Norge. Anonymkode: 95899...4ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #34 Del Skrevet 17. januar 2022 Hørte om en norsk unge som heter Alaska. Så Dakota er i samme gate. Hva med Texas, Missisippi, California, Florida eller Nebraska? Bare å velge😄 Anonymkode: 7dfa0...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 17. januar 2022 #35 Del Skrevet 17. januar 2022 Det er noen nydelige flymaskiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 17. januar 2022 #36 Del Skrevet 17. januar 2022 Kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #37 Del Skrevet 17. januar 2022 Hørte en unge i Moss het det. Er vel litt harry der Anonymkode: c8df8...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå