AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 At foreldrene mine ikke har gjort noe med rommet mitt etter at jeg flyttet ut? Er nok ikke så mange som har det sånn. De krever heller ikke betaling fra meg når jeg noen ganger er der noen ganger over flere dager. Ikke for strøm/vann, middag eller bruk av rommet. Kanskje jeg er bortskjemt... Men har sagt noen ganger at jeg kan betale men de vil ikke ha noe. Flere som har det sånn? Leser jo så mye om at er man hjemme hos foreldrene sine en stund eller bor der så må man betale. Men er vel forskjellig hvordan folk gjør det... Anonymkode: 8e1a7...9fe
Gjest BethD Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Det hadde aldri falt meg inn at mamma skulle bedd om betaling for at jeg var der i ett par dager.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Vårt voksne barn har flyttet hjemmefra. Rommet står der som før, bortsett fra alle de personlige eiendelene hen tok med seg. Rommet brukes som gjesterom. Innimellom er hen hjemme, f.eks i ferier, høytider, i forbindelse med merkedager i familien, og vi ber selvsagt ikke om penger for dét, like lite som vi ville bedt andre gjester om penger for kost/losji under besøk hos oss. Anonymkode: 5b32d...645 1
velociraptor Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 I følge KG er det helt unormalt å ikke måtte betale husleie, strøm, kostpenger og at dorullen veies av foreldrene før og etter hvert toalettbesøk når du er på besøk, så de kan sende nøyaktige vippskrav i etterkant. For ikke å snakke om avgift for slitasje på sengetøy og parketten, og statens satser per kilometer om de plukker deg opp på flyplassen, busstoppet eller lignende. Hvis foreldrene dine ikke gjør dette er du bortskjemt, grådig og storkrevende, og rett og slett en fæl snylter. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Har aldri hørt om at man må betale for besøke foreldrene sine. Både jeg mine søsken drar «hjem» i 3-4 uker på sommeren, juleferien og påskeferien, samt en helg her og der i løpet av året. Hadde jo tatt seg ut om de ville ha betalt av oss for det. Og rommene våre er som de var da vi flyttet ut Anonymkode: d1d11...144 1
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): At foreldrene mine ikke har gjort noe med rommet mitt etter at jeg flyttet ut? Er nok ikke så mange som har det sånn. De krever heller ikke betaling fra meg når jeg noen ganger er der noen ganger over flere dager. Ikke for strøm/vann, middag eller bruk av rommet. Kanskje jeg er bortskjemt... Men har sagt noen ganger at jeg kan betale men de vil ikke ha noe. Flere som har det sånn? Leser jo så mye om at er man hjemme hos foreldrene sine en stund eller bor der så må man betale. Men er vel forskjellig hvordan folk gjør det... Anonymkode: 8e1a7...9fe Her kommer nok rommet til å stå som "hennes rom" når hun flytter ut fast, vi har ikke noe behov for det - men det kan da brukes til gjesterom. Og nei, det er da ikke vanlig å ta betalt av barna sine når de er på besøk over flere dager, kanskje uker i ferier o.l. Men hvis de faktisk BOR hjemme - dvs. ikke har noen annen bopel - DA er det selvfølgelig innafor å ta leie av dem. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Tok maaaange år etter at jeg flyttet helt ut og ikke lenger bodde hjemme i alle feriene at mine foreldre gjorde endringer som å sette inn en annen seng, bokhyller med masse bøker og større klesskap til sesongsklær, dyner, puter og alt sånt man trenger til gjester. Jeg får aldri lov til å bidra med annet «hjemme» enn å lage en og annen middag, men får ikke kjøpe inn noe mat, foreldrene mine liker fortsatt å gjøre stas på meg, min mann og ungene. Anonymkode: 52250...b95 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Jeg flyttet alle tingene jeg ikke tok med meg opp på loftet og rommet mitt ble raskt gjort om til kombinert gjesterom/kontor etter jeg flyttet ut. Hadde selv syntes det var rart å skulle hatt det samme "pikerommet" i huset til foreldrene mine. Men jeg hadde også syntes det var rart å i det hele tatt tenke på å skulle betale for å komme på besøk, om det så hadde vært for to dager eller en måned. Jeg hadde jo hjulpet til med mat og vasking og sånn, så klart. Hvis jeg skulle bodd der i flere måneder hadde jeg tilbudt meg å betale litt. Anonymkode: 6c40f...38f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå