Gå til innhold

Hvordan fortelle familie om graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10 uker på vei og vi ønsker nå å fortelle familie om det. 
I min familie er det veldig (!) stort at det kommer et nytt tilskudd. Det siste tilskuddet i familien kom for 17 år siden, og i løpet av de siste 10 årene har vi mistet 6 nære familiemedlemmer, så familien vår har virkelig minsket. Derfor er det så fint å spesielt å kunne dele nyheten om at familien endelig skal vokse! Gråter bare av tanken på det. 

Vi skal altså fortelle dette til mine 4 brødre, pappa, niesa mi på 17 år og svigerinnen min. 
Har noen ideer til hvordan vi kan fortelle det? På en litt morro eller fin måte? 
Fortell gjerne om når dere fortalte det! 

Anonymkode: aac55...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det helt vanlig med ord som kommer ut av munnen.
Blir helt kvalm av sånn amerikansk overoppstyr og fjolleri. 

Ord er sterke nok i seg selv

Anonymkode: de93a...529

• Liker 5
Skrevet

Først sa jeg det til moren min i uke 8 fordi jeg ble sykmeldt av svangerskapsplager i første trimester og gadd ikke gå rundt og lyve. Så ringte jeg faren min og fortalte det etter tidlig ultralyd i uke 12. Så fikk søsknene og besteforeldrene mine vite det. Fortalte det på helt vanlig måte. Samme gjorde samboeren min til sin familie. Hadde ikke behov for å gjøre noe nummer ut av det, folk ble jo glade uansett.

Anonymkode: c3c99...942

• Liker 1
Skrevet

Inviter familien på søndagsmiddag eller kaffebesøk, og si i løpet av måltidet at dere har en gledelig nyhet, du er gravid. Så enkelt kan det gjøres, og familien blir helt sikkert kjempeglad for dette.

• Liker 1
Skrevet

Kan jo invitere familien på middag eller noe slik og bake inn annonseringen på en eller annen måte. 

Trenger ikke være store greia med mindre dere vil ta i skikkelig. Jeg tenker kanskje det uansett hadd evært koselig med alles reaksjon samtidig 😂❤️

Kan eventuelt lage bordskilt (selv om det er litt unormalt med mindre det er selskap) med "bestemor" "bestefar" osv med liten skrift under navnet eller noe. Så de må lese litt nærmere. 

Eller bare annonser det under dessert eller middagen 😂 vet ikke. Er ikke så veldig kreativt sånn, dessverre. 

Anonymkode: c4584...fa6

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Si det helt vanlig med ord som kommer ut av munnen.
Blir helt kvalm av sånn amerikansk overoppstyr og fjolleri. 

Ord er sterke nok i seg selv

Anonymkode: de93a...529

Du vet det finnes en mellomting mellom overoppstyr og en artig måte å si noe på?

Skrevet

Vi kjøpte kopper og skrapekort/tskjorter som merch til de nærmeste familiemedlemmene. Spesielt fordi at det første barnet vårt og første barnebarn for mine foreldre, så litt gøy å gjøre noe mer ut av det 😊 Vi var på ultralyd før vi sa noe også slik at vi kunne vise til bilder/videoer når de først fikk gavene. 

Anonymkode: 5736d...25d

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe en kaffekopp til blivende besteforeldre og tante der det står «mormor» , «morfar» og «tante» på. Samboer vil si det på en morsom måte til sin familie, lure inn små hint i samtalen helt til de skjønner 😊

Anonymkode: 8c2ce...bbe

Skrevet

Jeg har kjøpt inn to bittesmå bodyer med teksten «born in 2022» som vi skal pakke inn og gi besteforeldrene på hver side 🥰 

Gleder meg til å se ansiktene deres når de skjønner hva som er inni pakken!

Resten av familien blir det vel bare å bake det inn i vanlige samtaler etterhvert (selv om jeg regner med at blivende besteforeldre sørger for jungelteomma før vi kommer så langt 😅)

Anonymkode: 2c26b...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...