Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet positivt for noen dager siden, og er veldig redd for at jeg kan komme til å oppleve spontanabort, fordi jeg er 40 og vet risikoen for spontanbort i min alder er nærmere 50%.

Jeg har hørt om kjemisk graviditet, når er faren for at det er det over?Og hva med missed abortion? Er jeg i faresonen for det i hvor mange uker?

Noe jeg kan gjøre for å minimere sjansene for at at spontanabort skjer?

Anonymkode: 49304...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe jeg kan gjøre for å minimere sjansene for at at spontanabort skjer?

Nei.

Anonymkode: 9fa35...a69

Skrevet

Du må nok bare vente og se, og håpe på det beste. Lykke til! 

Anonymkode: dbbe3...ebf

Skrevet

Du kan vel unngå risikomat som ukokt mat osv.

Ta det med ro. Drikke folsyre eller hva det heter. Graviditetstilskudd.

• Liker 1
Skrevet

Faren for spontanabort reduseres gradvis fram mot 12 svangerskapsuke. Søker du på "spontanabort graf" eller lignende, får du den opp. For hver dag som går blir det sikrere. Det kan hjelpe å ta tidlig ultralyd i type uke 7, for angstens del. Da kan de jo ikke se så mye, men de kan bekrefte at fosteret ligger i livmoren som det skal, og at det er et hjerte som slår. Når man har fått bekreftet normal hjertelyd, reduseres sjansen for spontanabort betraktelig. 

Ellers er det ikke så mye du får gjort bortsett fra å følge generelle råd fra fhi om ikke å spise muggost, ikke drikke alkohol osv. 

Anonymkode: 04ce6...f52

Skrevet

Hei jeg er 42 år og er 8+5 i dag🙏Det er forferdelig å gå å være redd for dette hele tiden. Tror jeg sjekket trusa hver time de første ukene etter positiv test. Krysser fingrene for deg og håper det går bra. Ta en dag av gangen😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...