Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere på skøyter når dere er gravide? Ser jo at det ikke er så lurt når man har stor mage, men jeg er snart i uke 9 og lurer på om det er innafor. Kan fall på isen skade et så lite foster? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 2fe8c...e8e

Skrevet

Nei

Anonymkode: a05e1...b46

Skrevet
5 minutter siden, Lilletrille79 said:

Går dere på skøyter når dere er gravide? Ser jo at det ikke er så lurt når man har stor mage, men jeg er snart i uke 9 og lurer på om det er innafor. Kan fall på isen skade et så lite foster? 

Sto i den ene gravid appen min at slalom/skøyter og andre hobbyer som innebærer stor risk for å falle er frarådet. Ville unngått det hvis det ikke er veldig viktig for deg! 

Anonymkode: 38856...aa1

• Liker 1
Skrevet

Fall på isen kan skade fosteret og evt. føre til spontanabort.

Skøyter er ikke noe man bør begi seg ut på om man ikke absolutt virkelig må, når man er gravid.

Anonymkode: 2c6e7...9db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sto i den ene gravid appen min at slalom/skøyter og andre hobbyer som innebærer stor risk for å falle er frarådet. Ville unngått det hvis det ikke er veldig viktig for deg! 

Nei det er ikke viktig for meg men min datter vil ikke gå hvis ikke jeg går😆men får meg ikke helt til å gjøre det. Er redd for å falle😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skøyter er ikke noe man bør begi seg ut på om man ikke absolutt virkelig må, når man er gravid.

Ja huff is og gravid er liksom ikke noe som hører sammen😆

Skrevet

Kommer jo litt an på hvilke skøyte-skills du har. Jeg holder meg unna skøytebanen med mine ferdigheter 😅

Anonymkode: b09e9...a73

• Liker 5
Skrevet

Nei, selvsagt ikke! Er du gal!

Anonymkode: 70e29...df2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke når man er 9 uker. Null problem.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Lilletrille79 said:

Nei det er ikke viktig for meg men min datter vil ikke gå hvis ikke jeg går😆men får meg ikke helt til å gjøre det. Er redd for å falle😅

Kanskje det er andre hyggelige aktiviteter dere kan finne på sammen i stede? 😊

• Liker 1
Skrevet

Tror det skal maks-ekstrem uflaks til. Personlig hadde jeg ikke gjort det da jeg ikke har gått på skøyter siden 4 klasse og mest sannsynlig kommer til å brekke et eller annet. Det orker jeg ikke når jeg er gravid

Anonymkode: 22967...56b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får være måte på hysteri.

Ette gjelder når man er 4-5 måneder på vei. Ikke 9 uker.

Skal det bli slik nå at gravide må pakkes inn vatt fra første postive test til fødsel?

• Liker 10
Skrevet

Kanskje det er andre hyggelige aktiviteter dere kan finne på sammen i stede? 😊

Ja det blir nok ikke noe skøyter i år 😀svømming er tryggere😀

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, selvsagt ikke! Er du gal!

Anonymkode: 70e29...df2

Tror det skal mye til å slå seg så mye at fostret skades i uke 9. Nei jeg er ikke gal, men kommer nok ikke til å gjøre det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke når man er 9 uker. Null problem.

Selv om det er mindre skadelig når fosteret er lite og ligger godt beskyttet, så kan det fortsatt være skadelig. Tørr man ta sjansen? 😐

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får være måte på hysteri.

Ette gjelder når man er 4-5 måneder på vei. Ikke 9 uker.

Skal det bli slik nå at gravide må pakkes inn vatt fra første postive test til fødsel?

Tenkte kanskje fostret var så lite på den tiden at det skulle mye til for å skade det, men uansett tror jeg at vi venter til neste sesong.

Skrevet

Selv om det er mindre skadelig når fosteret er lite og ligger godt beskyttet, så kan det fortsatt være skadelig. Tørr man ta sjansen? 😐

Nei jeg er helt enig. Vil ikke gjøre det😆

Skrevet

Du kan sikkert gjøre det om du kan det og du er forsiktig, men vit at det er skummelt og innebærer er risiko dersom du faller eller slår deg. Tenker da på risiko på for eksempel spontanabort. Likevel sies det at man kan trene, ligge på magen og lignende så lenge det ikke føles ubehagelig for deg, så det går nok bra dersom du ikke faller, men ville vært ekstra obs uansett under graviditet, selv om du er tidlig på vei! :) 

Anonymkode: 10ce7...3a0

Skrevet

Det er ikke skade på fosteret så tidlig som er problemet ved et fall, men at morkaka kan løsne, som er fatalt for fosteret.

Anonymkode: aa107...695

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...