AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Det er ikke sånn at mitt barn mekanisk våkner bare av at jeg inntar sikker og legger meg på siden. Er detdanoe som er galt, bør det fungere? Synes jo det er litt rart om det skal fungere sånn. Og kjenner dere andre liv hver time? Leste at man skal det...blir helt forvirra. Er ikke barn like forskjellige i søvn og aktivitet som voksne? Eller kommer de med denne malen alle snakker om? Anonymkode: d0d72...71b
Gjest EmKay Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Mitt barn var veldig rolig magen, og det kunne gå lang tid mellom hver gang jeg kjente liv om dagen. Det ble jo tydeligere etter hvert som det ble trangere der, men hun var svært rolig jevnt over hele veien. Det er vel endring i bevegelsesmønsteret man skal være obs på om jeg ikke husker helt feil. Om du har en svært aktiv baby i magen som plutselig ikke lenger er særlig aktiv f.eks. Om man ringer kvinneklinikken med bekymring om lite liv, vil man få denne "malen" som du sier. Innta sukker, ligge i ro i en gitt tid, og telle antall bevegelser. Sukkerholdig, og særlig kald drikke, vil i det fleste tilfeller få en baby til å kvikne litt til, men ikke alltid - selv om ingenting er galt. Om de ikke er fornøyd med aktiviteten når man igjen snakker sammen, vil du få komme inn på en sjekk. Er du bekymret tar du kontakt med fødestedet ditt, det er uansett bedre å kontakte dem en gang for mye enn for lite
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Fungerte ikke for meg! Han var våken når han var våken og sov når han sov. Det hjalp noen ganger å klemme på magen og "flytte" han, da bevegde han som regel på seg. Men gjorde det ikke så ofte, følte jeg plagde han Kjente ikke lic hver andre time, men han hadde veldig rutine på søvn/våken, og når det avvek fra normalen ble jeg bekymret. Anonymkode: 70f7d...ac3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Kommer an på hvilken uke du er i også. Er det tidlig skal det også mindre til for å ikke kjenne noe på en stund. Anonymkode: 05ff7...8a9
FrøkenTidligUte Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Fungerte ikkje spesielt godt for meg. Babyen låg med ryggen ut, og seteleie, og morkaka forran. Kjente lite av spark og armert, kjente kun dei større bevegelsane der han snudde på seg. Du kjenner din baby best, og kan reagerer om noko endrar seg.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Nei egentlig ikke, men det det hjelper for er at man selv er mer til stede og kan kjenne etter og telle istedet for å bare ha en "følelse" av lite liv mens man driver med andre ting. Det vekker ikke baby hos meg iallfall, senest her om dagen gjorde jeg på en måte en sånn test men halvtimen før kjente jeg masse bevegelse og i det jeg la meg ned var det såå rolig i en halvtime, som om han sovna inni der når jeg la meg ned 😄 For å vekke baby for meg funker det best å stryke og dytte litt på magen, da får jeg gjerne dytt tilbake. Fikk også tips om musikk, at de bruker lyd på fødeavdelingen når de skal vekke fostere og sjekke liv. Det fikk jeg ikke helt til da,men mulig det funker på andre eller funker på meg en annen dag Anonymkode: 0a915...f94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå