Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal i to bryllup i sommer, bor langt unna stedene der de skal være og må kjøre bil dit. Pga tidspunktene må vi kjøre til andre kanten av landet to ganger på en måned.

Bryllup er dyrt. Vi må ha klær, gave, betale for reise(bensin, bompenger, parkering), plass å bo, mat.

I tillegg sliter jeg mye med angst, så det frister ikke i utgangspunktet. Og økonomien er ikke den beste. Jeg vil gråte bare jeg tenker på det.

Er snakk om god venninne og nærmeste familie, så kan ikke droppe bryllupene heller. 😩

Anonymkode: fd6f3...bf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er stedene i nærheten av hverandre så ville jeg jo bare tatt det som årets ferie, for dere hadde vel tenkt dere på ferie uansett? Vedr plass å bo så kunne dere kanskje bodd hos noen bekjente? Om ikke så er det mye air b&b som kan leies uten for store utgifter. Dere er jo også to som kan dele på utgiftene. Mat må dere ha uansett. Må ikke spise på restaurant, matbutikker har vi heldigvis i hele landet. Klær? Eier du ikke en eneste kjole som er egnet for å delta i bryllup? I så fall burde du kanskje vurdere å kjøpe deg en/ønske deg en i gave for det kan jo være greit å ha uansett. Eventuelt kan du helt sikkert få låne en kjole av ei venninde. Det er to helt forskjellige brylluper, altså kan du bruke den samme kjolen i begge. 

Angst kan jeg ikke hjelpe med, men jeg ville kanskje vurdert å droppe venninden sitt bryllup og kun dra til nærmeste familie. Ettersom det er en god venninne så kan du sikkert forklare at du sliter med angst og at to brylluper tett sammen rett og slett blir for mye for deg psykisk. 

Anonymkode: a5d6f...5d0

Skrevet

Må du gå i begge bryllupene da? Om det er nær familie ( à la søster/bror) bør du nok gå, men tror jeg hadde droppet venninne om det er så anstrengende som det virker å være for deg. Hadde kommet med en hvit løgn.

Anonymkode: 6a138...34b

• Liker 1
Skrevet

Du kan bruke samme antrekk i begge. Gaven trenger ikke være så dyr når gjestene kommer tilreisende. Og kanskje dere kan finne billigere alternativ på bosted, følg med kampanjer om dere MÅ ha hotell 

Anonymkode: 387df...000

Skrevet

Klær må dere ha uansett, mat må dere ha uansett. Klær kan også lånes. Da blir det bil og overnatting. Kan dere sitte på med noen og dele? Finns det campinghytter eller annet billig der? Du har jo god tid til å planlegge. Begynn å se etter gaver nå, det er mye salg for tiden. 

Anonymkode: bf1c1...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...