AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Dere hjemmeværende og dere i mammapermisjon: sminker og steller dere dere hver dag? Selv om dere ikke skal dra noe sted eller ha besøk ila. dagen? Jeg vet ikke om det er jeg som er litt lat. Men jeg går i joggeklær, håret står alle veier og jeg ser meg knapt i speilet så lenge jeg bare er hjemme med baby. Når jeg skal ut sminker og ordner jeg meg. Anonymkode: e1cf2...d06
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Absolutt ikke. Om jeg har ekstra tid bruker jeg det på å spise, kanskje sette på vaskemaskinen eller bare chille. Sminke eller fine/rene klær er ikke på prioriteringslisten. Nå er jeg går jeg ofte uten sminke på jobb også da og føler meg like fin usminket. I tillegg er det veldig strevsomt med min baby, så det er rett og slett ikke aktuelt. Anonymkode: 50b03...f40 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Ja, man vet aldri når man får besøk. Jeg føler meg dessuten mer våken og klar for dagen etter å ha stelt meg litt Tar på minimalt med sminke, men nok til at jeg ser litt fresh ut 😅 Viktig å ta tid til seg selv! Anonymkode: 4ae1b...746 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Nå er ikke jeg i perm, men jobber fra hjemmekontor. Nei, jeg sminker meg i snitt kanskje en gang i uka. Det er når jeg føler for det, eller når jeg skal noe spesielt. For jobb, eller å gå ut på butikken eller dra på trening, eller hente i barnehage/skole gidder jeg ikke sminke meg. Har langt hår, så det går i en dott og så ser det presentabelt ut. Går stort sett alltid i joggebukse eller treningstøy. Har videomøter hver dag, men det påvirker ingenting. Folk får ta meg som jeg er. Anonymkode: b95fa...c37 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere hjemmeværende og dere i mammapermisjon: sminker og steller dere dere hver dag? Selv om dere ikke skal dra noe sted eller ha besøk ila. dagen? Jeg vet ikke om det er jeg som er litt lat. Men jeg går i joggeklær, håret står alle veier og jeg ser meg knapt i speilet så lenge jeg bare er hjemme med baby. Når jeg skal ut sminker og ordner jeg meg. Anonymkode: e1cf2...d06 Har hjemmekontor. Går slik som deg. Kan gå i samme slafsetøyet i flere dager og gidder ikke dusje mer enn en eller to ganger i uka, gjør når jeg skal ut. Akkurat nå stinker jeg helt jævlig, spesielt fra et spesielt område på kroppen. Anonymkode: 6e9ee...67c 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Nei, men jeg sminker meg ikke når jeg skal ut heller. Bare om vi skal i selskap eller det er et viktig møte på jobb 🙊 på hjemmekontor kledde jeg meg i vanlige klær og satte opp håret. I mammaperm lever jeg i joggebukse og hestehale, hiver på meg turklær eller jeans om jeg skal ut. Vasker fjes og grer håret hver morgen da. Anonymkode: f3039...f61 1
Amatariel Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Absolutt ikke. Nå er det 1 uke til termin, og etter at jeg gikk ut i permisjon har jeg knapt hatt sminke på meg. Husker det fra barsel med tidligere barn også... unntakene skjer når vi skulle ut på noe (helsestasjon, barseltreff o.l). En sjelden gang kunne/kan jeg finne på å sminke meg selv om jeg bare er hjemme. Det er hvis jeg 1) er veldig trøtt, for da kan litt sminke/mascara gjøre at jeg føler meg litt mer våken og menneske i alle fall. Og 2) hvis jeg har gått veldig mange dager uten å fikse meg, det har kanskje blitt fredag og helg og jeg kjenner på at det kunne vært fint å pynte seg litt for mannen sin igjen 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Litt! Føler meg så mye bedre når jeg har tatt morgendusjen og fått på rene klær (må byttes hver dag pga. sikkel og matflekker😅). Sørger for å ha på behagelige, løse jeans eller tights, prøver å unngå joggeklær da jeg er av typen som ser veldig slaskete ut i joggebukse😅 bruker litt foundation og en farget lipsyl for å føle meg halvfresh i ansiktet, mascara og blush hvis jeg skal ut hele morgenstellet med dusj, tannpuss og sminke tar meg kanskje 10 minutter, og det synes jeg er tiden er verdt for å ikke føle meg som et dass 😂 mannen har hjemmekontor, så han passer babyen litt når vi har våknet, så får jeg gjort ritualet mitt (som avsluttes med en kaffekopp, før dagen kan starte☕️) Anonymkode: dcbb6...502 2
Gjest EmKay Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Nei, jeg sminker meg ikke med mindre jeg skal noe spesielt, og som regel kun bryn og maskara. Men jeg grer håret og har det i en flette eller lignende så det ikke er så enkelt for småen å gripe tak i det. Og så tar jeg på meg komfortable, men likevel presentable klær. En comfy jeans, treningstights, "penere" joggeklær/loungesett. Synes det er ok å se noenlunde ut om noen skal innom eller jeg plutselig må delta i et videomøte (Jobber 50% hjemmefra/50% perm), pluss at jeg tror mannen setter pris på at jeg ikke ser helt søppel ut hele dagen. I tillegg gjør det at jeg føler meg en smule freshere, på tross av lite nattesøvn for tiden.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Nei men det gjorde jeg ikke før graviditeten heller (Er ikke i perm ennå men om et par uker) Anonymkode: ad0ee...4cf
mingus Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Jeg føler jeg nesten må ha mascara og litt i brynene hver dag, har egentlig mørkblondt hår, men farger det mørkt. Så jeg føler jeg ser ut som jeg har greni/grint/grått hvis jeg går uten! 😅 Men jeg sover ekstremt stille på natta uten å gnure noe utover, så jeg innrømmer det avogtil er gårsdagens mascara ja. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Ja, jeg har alltid sminket og ordnet meg, uansett psykisk og fysisk form. Med mindre jeg har hatt 40 i feber. Anonymkode: 4e560...60b 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Dusjet hver dag, og hadde stort sett på meg mascara. Hvis det passet seg sånn kanskje litt mer sminke hvis jeg skulle ut. Var så godt å føle seg litt mer fresh! Anonymkode: a2b4f...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Ja, sminker meg litt hver dag. Det handler ikke om andre, jeg gur F i om jeg har sminke på eller ikke hvis jeg får besøk liksom - men jeg føler meg finere, freshere og mer vel når jeg har stelt meg litt. Får et bedre humør selv når jeg ser ok ut, så jeg prioriterer det. Det er dog ikke snakk om noe halvtimes rutine altså, men litt pudder, ordne på bryna og litt mascara har jeg som regel på. Lærte å få gjennomført dette på 2-5 min etter jeg fikk barn Anonymkode: 8ba21...f78 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 Ja, det handler om velferd, og velvære, primært. Man får bedre selvfølelse, og litt rakere rygg. Daglig dusj, lettstelt men fin frisyre, 10 minutter med krem og sminke, litt peeling og ansiktsmaske 1-2 ganger i uka, epilering og barbering. Har faste rutiner. Klær er selvfølgelig behagelige, men også fine og sitter pent. Går gjerne i en myk pysj tidlig morgen og sen kveld. Eller kan rusle rundt i treningstøyet noen timer om jeg uansett skal ut på tur, eller få inn en økt. Men skifter alltid til leggings og en pen topp, eller en kjole og strømper, i løpet av dagen. Bruker imidlertid ikke smykker, og skikkelig BH eller trangere bukser kommer gjerne først på om jeg skal utenfor døra. Anonymkode: 4cac8...e37 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 Ja, jeg hadde alltid på maskara, varierte om jeg tok på meg finere tøy, men maskaraen og håret var alltid på plass. Det var bare for å føle meg bedre med meg selv, og ikke føle meg som en dass. Anonymkode: fe2b6...bce
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 Nei, sminker meg som regel ikke om jeg bare går hjemme. Det går i joggeklær og håret i strikk gitt. Slik leverer jeg også eldstemann. Vet jeg derimot at jeg får besøk eller dusjer på dagtid kan jeg ordne meg litt bare for å Føle meg litt fresh :-) er alltid iført nyvaskede klær daglig vel og merke, og grer håret og har hygienen på plass ellers😅 handler rett og slett om comfort . Anonymkode: 35331...e00
Gjest Ghostface Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 Har aldri brukt sminke og har ikke tenkt å begynne med det heller.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere hjemmeværende og dere i mammapermisjon: sminker og steller dere dere hver dag? Selv om dere ikke skal dra noe sted eller ha besøk ila. dagen? Jeg vet ikke om det er jeg som er litt lat. Men jeg går i joggeklær, håret står alle veier og jeg ser meg knapt i speilet så lenge jeg bare er hjemme med baby. Når jeg skal ut sminker og ordner jeg meg. Anonymkode: e1cf2...d06 Sminker meg ikke, synes det er uhygienisk og ser skittent ut. Men steller meg selvsagt. Typ vasker meg, børster håret, pusser tenner. Anser meg som stelt samme om håret er løst, i en hestehale eller i en intrikat flette, så lenge det er rent og uten floker. Tragisk å tenke på sminke som noe man må gjøre for å se "ordnet" ut. Vet ikke hva du legger i å "gå i joggeklær". Grilldress i polyester, liksom? En tilsittende kul topp og en baggy kul joggebukse kan være ganske sexy, og er noe jeg lett går med nå om vinteren, spesielt siden vi må ha det så kjølige pga strømprisene. En slitt nuppete joggebukse går jeg ikke i uansett situasjon, langt mindre en baggy ubehagelig college-gense, sånt eier jeg ikke. Anonymkode: 8cdf5...a12 2
Gladikaffe Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 (endret) Jeg sminker meg kun når jeg skal ut noen ærend, avtaler, kafé ol.. men ikke når jeg skal gå tur eller trene. 🙌🏻 Jeg bruker ikke sminke på eller går med jeans på hjemme. Hjemme trives jeg best å gå med sweatpants og hoodie og lignende.. 🥰🥰 Endret 17. januar 2022 av Gladikaffe .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå