Gå til innhold

Graviditetstest fra normal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var sikker på at løpet var kjørt denne måneden. Hatt de vanlige pms symptomene. Tok en graviditetstest på IKM dagen på lørdag som visste negativ så dro på vin/spill-kveld med venninner.

Har de siste to dager hatt bittelitt brunlig blødning men veldig lite. Merket at jeg føler meg trøtt i dag og har murringer og tok nettopp ny test fra normal og innenfor tiden viser den svakt positiv....det var absolutt ikke ventet og forventningene mine har steget.

Men redd for å bli skuffet.

Leste på nett at flere har erfaringer med at testene fra normal tester svakt selv om det er etter IKM så satser på at den er positiv.

Andre som har erfaringer med tester fra normal? Et så redd den er falsk positiv.

Anonymkode: 39729...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun brukt tester fra normal, samt clearblue med ukesidikator. De har ikke vist feil til meg. Brukte strimler da jeg ble gravid første gang. Etter jeg mistet, testet jeg 2 ganger, og da ble strekene svakere og svakere, så ingen tvil om at de funket. 

Da jeg ble gravid igjen, brukte jeg i tillegg den andre typen fra normal (husker ikke hva de heter, men den "vanlige" i 2-pakning. Strimmelen lyste opp umiddelbart, så regna med det var noe feil. Det samme skjedde på den "vanlige", og da tok jeg bare den siste clearblue jeg hadde. Alle ga likt svar 😊

Jeg har for øvrig kun testet noen dager etter at jeg skulle hatt mens, mens syklusen min er ikke helt stabil. 

Anonymkode: b82d1...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De funka på meg i alle fall! De var blank som negativ og fikk strek da jeg ble gravid 😊 (Altså opplevde ikke skyggestreker) 

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en clearblue digital nå og det står gravid 2-3 uker..😀

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tok en clearblue digital nå og det står gravid 2-3 uker..😀

ts

Så gøy! Gratulerer! 

Anonymkode: 8130d...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei

Jeg var sikker på at løpet var kjørt denne måneden. Hatt de vanlige pms symptomene. Tok en graviditetstest på IKM dagen på lørdag som visste negativ så dro på vin/spill-kveld med venninner.

Har de siste to dager hatt bittelitt brunlig blødning men veldig lite. Merket at jeg føler meg trøtt i dag og har murringer og tok nettopp ny test fra normal og innenfor tiden viser den svakt positiv....det var absolutt ikke ventet og forventningene mine har steget.

Men redd for å bli skuffet.

Leste på nett at flere har erfaringer med at testene fra normal tester svakt selv om det er etter IKM så satser på at den er positiv.

Andre som har erfaringer med tester fra normal? Et så redd den er falsk positiv.

Jeg tok en normal test i august pga gynekolog ba meg om å ta en før timen (ingen av oss mistenkte graviditet pga jeg har spiral, men var kun for å utelukke en graviditet)  Den viste  svakt positiv. Jeg visste at jeg ikke var det, så ble ikke LITT bekymret engang. Jeg fikk mensen samme dag, som jeg skulle. Så jeg anbefaler ingen å bruke de testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke brukt test fra normal før, men har erfaring med å teste negativt 19 dpo, 4 dager etter IKM også positivt 20 dpo med flere andre tester. Den første testen var en fra rfsu som hadde ligget i skapet på badet i to år. Kanskje for høy oppbevaringsrom/blitt gammel og dårlig (ikke utgått på dato vel og merke..)  

jaja, uansett; gratulerer så mye 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...