Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det i gang igjen. Et evig fokus på hvor lite den enkelte spiser, om man har gått ned eller ikke, hva man kan spise og i hvert fall ikke kan spise. 

Jeg har et anstrengt forhold til min egen kropp og mat, og dette skikkelig kjipt. 

Må få ut litt frustrasjon her. 

Anonymkode: 42653...ff6

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så si ifra!

«Kan vi ikke snakke om noe annet enn vekt?»

«Hvorfor er du så opptatt av hvor mye eller lite vi andre spiser?»

«Har ikke foreldrene dine lært deg at det er ufint å kommentere andres mat?»

«Jeg synes ikke vi skal snakke om andres kropper».

Anonymkode: 3379b...675

• Liker 28
Skrevet

Samme her. Jeg jobber i et ganske ungt miljø hvor jeg er litt eldre enn snittet. Hadde det vært gamle «kjerringer» som snakket så mye om mat og slanking hadde det nok ikke gått innpå meg like mye, men når det er både menn og kvinner i midten/slutten av 20-årene, synes jeg det er ubehagelig. 

Anonymkode: 7ffad...f73

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så si ifra!

«Kan vi ikke snakke om noe annet enn vekt?»

«Hvorfor er du så opptatt av hvor mye eller lite vi andre spiser?»

«Har ikke foreldrene dine lært deg at det er ufint å kommentere andres mat?»

«Jeg synes ikke vi skal snakke om andres kropper».

Det blir bare latterliggjort 😒 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det blir bare latterliggjort 😒 

Da hadde jeg tatt det med ledelsen.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da hadde jeg tatt det med ledelsen.

Ledelsen er en del av det. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ledelsen er en del av det. 

Da går du til verneombudet. Hvis dette ikke hjelper, HR

Anonymkode: 94c31...33b

• Liker 5
Skrevet

Sykt, har alltid oppfattet slanking som ikke-tema på en arbeidsplass. Høres utrolig kjipt ut 😕

Anonymkode: e9803...379

• Liker 7
Skrevet

Så sinnsykt ekkelt. Har heldigvis ikke opplevd dette på jobb selv og det skulle vært en selvfølge at man ikke snakker om slikt på jobb. 

Man vet jo ikke hva folk sliter med og hvorfor de spiser slik de gjør. Det og kommentere og snakke om slikt konstant kan jo fort bli en sykelig greie, spesielt hvis de fleste driver å konkurrerer om å spise minst eller best mulig basert på sin egen mening og Google søk. 

Må si det der høres rart ut. Kunne aldri ha tenkt meg å snakke om det selv om jeg driver med slanking selv. Jeg har et usunt forhold til mat og ønsker ikke snakke om det eller promotere enkelte metoder osv. Skal man slikt burde man snakke med profesjonelle og ikke drive med synsing og mening som ikke gjelder alle. Utrolig ekkelt tema. 

Anonymkode: ed562...6eb

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen. Jobber også i et miljø der de fleste er yngre enn meg; alle har et (i mine øyne) ekstremt fokus på utseende, særlig sunn mat, trening og slanking. 
Gjør meg ikke så mye, jeg er ganske slank selv og passer på vekta, men har andre interesser enn å dra på trening og toppturer. 
Litt irriterende. Får nesten lyst til å spise usunt bare på trass…

Anonymkode: 10d1a...0b0

• Liker 5
Skrevet

Snakker de om sin egen mat med hverandre, eller kommenterer de din mat? Det er en viss forskjell på. Tenker at folk må få snakke om slanking og mat på jobb, men det er selvfølgelig ikke greit om de kommenterer hva du spiser eller "tvinger" deg med på samtalen. 

Anonymkode: f2b7a...a0a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Snakker de om sin egen mat med hverandre, eller kommenterer de din mat? Det er en viss forskjell på. Tenker at folk må få snakke om slanking og mat på jobb, men det er selvfølgelig ikke greit om de kommenterer hva du spiser eller "tvinger" deg med på samtalen. 

Anonymkode: f2b7a...a0a

Begge deler. Daglige rapporter om hva de spiser sammenlignet med hva jeg spiser. Jeg spiser for eksempel to brødskiver, de spiser en halv. Sånne ting. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begge deler. Daglige rapporter om hva de spiser sammenlignet med hva jeg spiser. Jeg spiser for eksempel to brødskiver, de spiser en halv. Sånne ting. 

Ta igjen. Kommenter at selv om de tydeligvis har en spiseforstyrrelse så er heldigvis du frisk. Ta opp at det er synd hvordan antallet ortorektikere og anorektikere øker i takt med kroppspresset. Google ortoreksi og siter artikler. 

Anonymkode: f5748...49b

• Liker 3
Skrevet

"jeg håper du slanker bort den ufattelig barnslige personligheten din i samme slengen" 

..selvsagt forstår jeg at du ikke kan si det, men fy flate så irriterende. 

Kanskje du må prøve på en subtil måte å latterliggjøre dem. 

Anonymkode: a7bad...9fb

• Liker 8
Skrevet

Du må bare si til de direkte at du ikke liker det. Å lage utspekulerte comebacks, subtil latterliggjøring eller snakke om anoreksi virker for meg som en typisk umoden-kvinneløsning.

"Hei, kan du/dere la være å kommentere maten min og hvor mye jeg spiser?"

Anonymkode: a6087...995

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må bare si til de direkte at du ikke liker det. Å lage utspekulerte comebacks, subtil latterliggjøring eller snakke om anoreksi virker for meg som en typisk umoden-kvinneløsning.

"Hei, kan du/dere la være å kommentere maten min og hvor mye jeg spiser?"

Anonymkode: a6087...995

Hun har jo prøvd det, og da latterliggjorde de henne. 

Anonymkode: f5748...49b

• Liker 2
Skrevet

Du kan dessverre ikke endre andres (dustete) oppførsel. Ofte kan man tilpasse seg elendigheten. Har du mulighet til å spise lunsj på et annet tidspunkt enn de verste slankeskravlerne? Eventuelt et annet sted? 

Anonymkode: 7258b...f30

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da ville jeg nok ha svart at jeg syntes ikke de skal legge seg opp i min mat. Og heller konsentrere seg om sin egen 

Anonymkode: d02d7...c9f

Skrevet

Slikt kan være slitsomt ja.. Jobba i et team en gang der flertallet hadde gått sammen om å foreta en felles livsstilsendring. I utgangspunktet fint det, flere var litt overvektige og ønsket sunnere vaner både med kost og aktivitet, de gikk på Roede-kurs sammen og hadde godt samhold. Fint for dem.

Men for oss andre ble det litt mye når det det alltid var snakk om sunn mat og vektnedgang hver pause..Dersom noen andre (ikke ofte, men det hendte) hadde med noe søtt og ville dele, så var det ikke bare «neitakk», men «å gud, neitakk! Jeg spiser ikke sånn lengre. Litt vanskelig å holde seg unna, men jeg klarer det! Hehe..blunk blunk.. Må passe vekta vet du». I den grad at jeg syntes det ble ubehagelig å ta i mot en liten melkerullbit 🙄 skulle gjerne vært trygg nok til ikke å bry meg, men som overvektig selv var det bare ubehagelig og flaut. Pusha på oss andre uten at de var klar over det tror jeg.

Anonymkode: 5b96f...d6c

• Liker 3
Skrevet

er noen virkelig såpass IDIOT at de begynner med dette tullet, så er de sannsynligvis såpass til IDIOT at de aldri kommer til å slutte heller. 

hadde de hatt  en tøddel med normal folkeskikk, så ville de aldri begynt med det piss preiket deres i første omgang. 

Anonymkode: 4050d...1da

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...