Gå til innhold

Er det rart å ta fly uten bagasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man reiser utenlands uten bagasje, ikke engang håndbagasje. Vil man vekke mistanke på flyplassen og fotfulgt av politiet?

Anonymkode: 84549...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det.

Anonymkode: c70f9...008

• Liker 1
Skrevet

Uten koffert er helt normalt. Men uten håndbagasje? Hva med din mobil, billett, bankkort, vannflaske...? Du må jo ha en eller annen liten veske uansett. 

Anonymkode: de90e...94d

• Liker 6
Skrevet

Vel, nå er det jo veldig mange som har boliger rundt omkring i verden, og mange av disse har jo fullt opp med klær og slikt i disse boligene, så de reiser nok mest med håndbagasje, så jeg tror at det skal gå greit 🙂 

Skrevet

Vel, vi dro til Australia og mistet bagasjen, tre uker uten annet enn det vi kjøpte der mens vi ventet - dro hjem fra ferie med en liten bag 😄 det var mange som stusset men ingen som reagerte.. 
Når vi drar til familie i UK drar vi som regel uten noe mer enn en liten sekk, kjøper det vi evt trenger av toalettsaker der og har klær liggende - aldri blitt spurt ang dette heller.. Folk tror de trenger så mye, men det gjør egentlig ikke det, de fleste har tilgang på en vaskemaskin der de kommer og butikker fins overalt.. 

Anonymkode: 21b73...971

Skrevet

Hva er det egentlig du planlegger, siden du tenker på dette?

Anonymkode: b1c63...4ee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uten koffert er helt normalt. Men uten håndbagasje? Hva med din mobil, billett, bankkort, vannflaske...? Du må jo ha en eller annen liten veske uansett. 

Hæ? Har ikke folk lommer?

Anonymkode: 9ddb2...926

Skrevet

Det er litt underlig ja, men jeg tror ikke det vil vekke så mye mistanke hos politiet. 🤔Visst det gjør det uansett så er jo ikke det noe fare. :cowboy:Bare å forklare dem hvorfor du gjør det.:kul:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kan teken med sjekken, hvis jeg skal ut å fly så vet jeg om alt som gir utslag i scanningen man må gå igjennom. Jeg tar alle de tingene i jakken og kjører hele jakken igjennom, og jeg kan gå igjennom uten piping. Men da tar det 5 sekunder før en pakistansk Securitasvakt kommer ned elektronisk geigerteller opp i skrittet på deg og over alt på kroppen. Ironiens ironi. Derfor jeg aldri flyr. 

Endret av Svinet
Skrevet

Nei, det er ikke underlig. Ikke ofte det kommer pax uten noe form for bagasje, men det skjer.

Anonymkode: 14c27...28d

Skrevet

Vel, når jeg skal på møte i utlandet på dagstur og ikke trenger PC så reiser jeg med håndveske. Det er jo bare helt nydelig :)

Anonymkode: 2b6a5...a72

• Liker 2
Skrevet

Sjelden jeg har med noe annet enn PC-bag eller en liten ryggsekk om det er snakk om en dagstur. Tror ikke folk tenker så mye på det. Du vil imidlertid garantert bli stoppet i tollen om du prøve å gå på grønt med tax-free-varer og ingenting annet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke alle. Noen lommer kan dessuten ikke lukkes, så da er det ikke alle som vil ha billetter, bankkort osv der, ellers er det dårlig med plass i lommene på ettersittende klær. Og du skal ha veldig romslige lommer for å få med en vannflaske i tillegg til mobil, lommebok, kort, billetter. 

Så blir ting lett krøllet eller knekt i lommer.

Skrevet
ti10 skrev (4 minutter siden):

Ikke alle. Noen lommer kan dessuten ikke lukkes, så da er det ikke alle som vil ha billetter, bankkort osv der, ellers er det dårlig med plass i lommene på ettersittende klær. Og du skal ha veldig romslige lommer for å få med en vannflaske i tillegg til mobil, lommebok, kort, billetter. 

Så blir ting lett krøllet eller knekt i lommer.

Jeg har kun behov for mobil og den tar jeg i baklomma selv i ettersittende bukser. En bukse som er for trang til det ville uansett vært uutholdelig å sitte på et fly med.

Skrevet

Jeg og en venninne ble stoppet i tollen ved hjemkomst en gang vi hadde vært på dagstur til London, og derfor reiste uten bagasje. Hadde bare en bærepose eller to hver. Dette reagerte tollbetjentene på og dro oss inn.

Anonymkode: 2896f...6f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Joda, men mobil, lader, pass, vannflaske...Hvor store lommer skal man ha da? 😁

Skrevet

Jeg vet ikke med utenlands, men jeg reiser en del innelands på dagsturer mellom Trondheim - Oslo. Har da bare med meg telefon, powerbank og medisindosett. Alt ligger i lomma. Billett og innkallelse til sykehus ligger elektronisk på tlf. 

Anonymkode: e5969...0b3

Skrevet

Ingen legger merke til det.

Anonymkode: 90e06...e05

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og en venninne ble stoppet i tollen ved hjemkomst en gang vi hadde vært på dagstur til London, og derfor reiste uten bagasje. Hadde bare en bærepose eller to hver. Dette reagerte tollbetjentene på og dro oss inn.

Anonymkode: 2896f...6f0

De reagerte på posene da.

Anonymkode: 90e06...e05

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, men mobil, lader, pass, vannflaske...Hvor store lommer skal man ha da? 😁

Man trenger ikke lader på en dagstur. Ikke vannflaske heller. Vann kan kjøpes over alt.

Anonymkode: 5e8ce...c31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...