AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Har en liten på 3 mnd som heletiden snur hode mot tven mm den er av. Blir sint og gråter hvis jeg stiller meg i veien (noe jeg alltid gjør hvis jeg ikke slår den av). Jeg kommer ikke til å la henne se tv, men av ren nyskjerrighet. Hva er grunnen for at spedbarn ikke skal se tv? Er det bare på grunn av at de kan bli overstimulert og slite med det senere på kvelden, eller kan de ta direkte skade på flere måter? igjen, bare for å understreke. Har ingen planer om å la mitt barn se tv som spedbarn, spørsmål er av nyskjerrighet og evt blir litt mer kunnskapsrik🙈 Anonymkode: 16024...86a 1
MIKS Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Det er fordi hjernen trenger å utvikles naturlig. Det kan hemme sosiale ferdigheter, syn og konsentrasjon. Jeg villa ha gått på en side der psykologer svarer på spørsmål om barnehjernen. Eller spurt en barnelege. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Men kan du ikke skru av tv hvis det er så dumt at baby snur hodet sitt mot tv? Altså helt enig i at babyer ikke skal se tv, men da skrur man heller av. Det gjør heller ingenting at de ser at skjermen er på. Anonymkode: 7a28d...93e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kan du ikke skru av tv hvis det er så dumt at baby snur hodet sitt mot tv? Altså helt enig i at babyer ikke skal se tv, men da skrur man heller av. Det gjør heller ingenting at de ser at skjermen er på. Anonymkode: 7a28d...93e Sorry, ser et jeg ikke svarte helt på spørsmålet 😅 men de blir overstimulert ganske lett om de blir plassert foran tv. Hjernen deres klarer ikke prosessere alt den blir utsatt for. Anonymkode: 7a28d...93e
Heln Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Det tar vekk tid de skal bruke på andre ting. Studere leker med hendene, bevege seg på gulvet osv. Passivitet rett og slett. Tv fantes når vi var babyer også, kjenner ingen som er firkantete i øynene av den grunn, men mye går nok på mengde og hvilket program 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kan du ikke skru av tv hvis det er så dumt at baby snur hodet sitt mot tv? Altså helt enig i at babyer ikke skal se tv, men da skrur man heller av. Det gjør heller ingenting at de ser at skjermen er på. Anonymkode: 7a28d...93e Viss du leste spørsmålet så skrev jeg at jeg også slår av tven☺️ Og har ikke noe i mot det, skjønner godt at hun er nyskjerrig jeg🙊 det er jo de fleste babyer! Har bare stilt meg i veien for å teste hva hun da vil gjøre😂😅 Anonymkode: 16024...86a 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Takk for alle svar🤩 Anonymkode: 16024...86a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sorry, ser et jeg ikke svarte helt på spørsmålet 😅 men de blir overstimulert ganske lett om de blir plassert foran tv. Hjernen deres klarer ikke prosessere alt den blir utsatt for. Anonymkode: 7a28d...93e Går helt fint😄 Anonymkode: 16024...86a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Jeg ble litt skremt av denne tråden, for jeg pleier ofte å se på tv når jeg ammer eller barnet er halvsovende. Er det veldig skadelig? Kan jeg høre på lydbok? Babyen er fem uker. Mvh forvirra førstegangs Anonymkode: 62069...49d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Alt med måte. Min ville ikke spise fast føde. Men så oppdaget jeg at når jeg satte på en program fra "baby tv" på YouTube mens baby satt i vippestol så gikk hele porsjoner med grøt ned på 1-2-3. Jeg følte meg som verdens verste mor. Tenkte nå blir han avhengig av tv til maten. Men det var det eller spisenekt. Dette gjorde jeg noen ganger, og i dag sitter baby i vanlig babystol med bordet og spiser med oss andre uten tv. TVen hjalp i overgangen til å begynne å spise fast føde. I følge alle eksperter var sikkert dette helt forferdelig, men i mine øyner var det å velge mellom to onder. Og for meg virka spisenekt som et verre valg enn å se 10 min på tv en periode. Hva er poenget mitt? At alle råd og regler bør følges så godt man kan. De er der for en grunn. Men litt tv kan da umulig sette varige men? Babyer med større søsken blir jo f.eks ofte eksponert for tv mens de ligger og leker på gulvet, og større søsken ser på Disney Channel o.l. Alt med måte. Vis meg den moren som har gjort alt riktig. Hun finnes ikke og enkelte ganger må man gjøre noen utradisjonelle valg. Fordi ei mor kjenner sin baby best, og må i blant ta noen upopulære valg for å ende opp med et bedre resultat i andre enden. Min mening. Anonymkode: 4702f...2dd 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg ble litt skremt av denne tråden, for jeg pleier ofte å se på tv når jeg ammer eller barnet er halvsovende. Er det veldig skadelig? Kan jeg høre på lydbok? Babyen er fem uker. Mvh forvirra førstegangs Anonymkode: 62069...49d Det er selvfølgelig ikke skadelig. Veldig vanlig å gjøre det. Babyen ser jo ikke på tv engang da.. gjør det med god samvittighet. Du skal jo leve du også. De mødrene som har TVen av hele dagen og er så fantastisk flinke til alt mulig er det veldig få av, men de skriker høyt og irettesetter andre. Det viktigste for baby er ei kjærlig, opplagt og omsorgsfull mor. Da må du ta litt vare på deg selv også oppi alt. Og lange dager hjemme i permisjon kan jo bli litt lettere med litt tv-tid. Kos deg du ❤️ Anonymkode: 4702f...2dd 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke skadelig. Veldig vanlig å gjøre det. Babyen ser jo ikke på tv engang da.. gjør det med god samvittighet. Du skal jo leve du også. De mødrene som har TVen av hele dagen og er så fantastisk flinke til alt mulig er det veldig få av, men de skriker høyt og irettesetter andre. Det viktigste for baby er ei kjærlig, opplagt og omsorgsfull mor. Da må du ta litt vare på deg selv også oppi alt. Og lange dager hjemme i permisjon kan jo bli litt lettere med litt tv-tid. Kos deg du ❤️ Anonymkode: 4702f...2dd Takk! ❤️ Anonymkode: 62069...49d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble litt skremt av denne tråden, for jeg pleier ofte å se på tv når jeg ammer eller barnet er halvsovende. Er det veldig skadelig? Kan jeg høre på lydbok? Babyen er fem uker. Mvh forvirra førstegangs Anonymkode: 62069...49d Så også masse på tv i starten da jeg bare satt i sofaen og ammet mange timer om dagen. Rundt 2-3 mnd merket jeg at baby ble veldig nyskjerrig av lydene på tven og snudde seg mot tven, så det ble vanskelig å få til ammingen samtidig. Så da valgte jeg heller å skru av og så heller på tv når baby sov Anonymkode: 63910...010 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå