Gå til innhold

10-åring med røde og vonde øyne, et symptom?

mammams

Anbefalte innlegg

10-åring med røde og kløende øyne, ser ut som har øyebetennelse. Har allergi men ikke vært med pelsdyr og prøvd cyrtec uten virkning. 

Kan dette være tegn på korona, negativ hurtigtest i går morges. Erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min på 7 fikk symptomer fra øynene, det så ut som øyekatarr først. Med puss osv. Så var han også litt rød en stund. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona skrev (2 timer siden):

Sønnen min på 7 fikk symptomer fra øynene, det så ut som øyekatarr først. Med puss osv. Så var han også litt rød en stund. 

Husker du når han testet positivt i forhold til når øynene ble røde/ med puss? HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (7 minutter siden):

Husker du når han testet positivt i forhold til når øynene ble røde/ med puss? HI

Han testet positivt lenge før han ble syk og fikk symptomer, 4 dager eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er covid den eneste sykdommen som finnes? 

Helt utrolig alle de forskjellige tingene som folk lurer på om kan være covid. 

Endret av Barbalala
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (3 minutter siden):

Er covid den eneste sykdommen som finnes? 

Helt utrolig alle de forskjellige tingene som folk lurer på om kan være covid. 

Nei, selvsagt ikke. Vi tenkte jo først at det var allergisk reaksjon, men allergitablettene ga ingen hjelp. Vært smitte i klassen av og på siste 2 måneder og mye snakk om at hurtigtester ikke er til å stole på. Derfor spurte jeg - på et koronaforum. HI 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammams skrev (6 timer siden):

10-åring med røde og kløende øyne, ser ut som har øyebetennelse. Har allergi men ikke vært med pelsdyr og prøvd cyrtec uten virkning. 

Kan dette være tegn på korona, negativ hurtigtest i går morges. Erfaringer? 

Min datter fikk røde øyne med påfølgende sviing og kløe en dag etter pos test. 
Har mange andre symptomer også altså(hodepine, feber, hoste).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (1 time siden):

Nei, selvsagt ikke. Vi tenkte jo først at det var allergisk reaksjon, men allergitablettene ga ingen hjelp. Vært smitte i klassen av og på siste 2 måneder og mye snakk om at hurtigtester ikke er til å stole på. Derfor spurte jeg - på et koronaforum. HI 

HI: har du forsøkt å teste fra svelget? Rull vattpinnen helt bakerst på tunga og i ganen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (12 minutter siden):

HI: har du forsøkt å teste fra svelget? Rull vattpinnen helt bakerst på tunga og i ganen. 

Jeg vurderte det i går, men var usikker på hvor jeg skulle plassere pinnen så takk for tips. Fått med tester fra skolen pga smitte i klassen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (16 minutter siden):

Min datter fikk røde øyne med påfølgende sviing og kløe en dag etter pos test. 
Har mange andre symptomer også altså(hodepine, feber, hoste).

Takk for svar! Hun nyser mye og noe hodepine men ingen feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det er korona som står bak så finnes det virus som går på øynene. Vi var via både legevakt, fastlege og til slutt øyelege før min datter fikk vite hva det var. Var til forveksling veldig likt en blanding av vanlig øyebetennelse og allergi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (17 minutter siden):

Hvis ikke det er korona som står bak så finnes det virus som går på øynene. Vi var via både legevakt, fastlege og til slutt øyelege før min datter fikk vite hva det var. Var til forveksling veldig likt en blanding av vanlig øyebetennelse og allergi.

Takk for info. Husker du hva det var og hvordan det tilslutt ble behandlet? Kan jo være en vanlig øyebetennelse, men trodde det var mer vanlig i barnehagealder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (På 1/17/2022 den 19.35):

Takk for info. Husker du hva det var og hvordan det tilslutt ble behandlet? Kan jo være en vanlig øyebetennelse, men trodde det var mer vanlig i barnehagealder. 

Det er 10 år siden så jeg husker ikke helt hva ønh legen kalte det men det var noe som måtte "brenne ut" og at det tok noen uker. Før vi kom dit hadde vi runder med øyedråper mot betennelse, dråper mot allergi og allergitabletter. Vi byttet putetrekk daglig. Men, det var fint å få ett svar på at vi hadde gjort det vi kunne iallefall. Er jo vondt å ha det slik og ikke vite hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duff skrev (4 minutter siden):

Det er 10 år siden så jeg husker ikke helt hva ønh legen kalte det men det var noe som måtte "brenne ut" og at det tok noen uker. Før vi kom dit hadde vi runder med øyedråper mot betennelse, dråper mot allergi og allergitabletter. Vi byttet putetrekk daglig. Men, det var fint å få ett svar på at vi hadde gjort det vi kunne iallefall. Er jo vondt å ha det slik og ikke vite hvorfor.

Takk igjen for svar, ja det er fortvilende akkurat nå, sjelden syk vanligvis men nå har det vært kløende og sviende hud, utslett og betent øye på få uker. Er veldig bevisst selv og synes medelever holder avstand og ser rart på henne. 

Nå har vi bestilt time hos privat hudlege i morgen, krysse fingre for at det er verdt pengene og vi får noen svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Øyekatarr er et mulig symptom på korona ja. Så det stod på mindre vanlige symptomer «røde eller irriterte øyner» men der står også sår hals og hodepine noe jeg trodde var vanlig symptom. Ja det finnes andre grunner også til å få røde og irriterte øyner. Du bør ringe lege å høre. Det går jo mye korona nå. Alle får ikke positiv test med en gang, men kan selvfølgelig være noe annet også.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...