Gå til innhold

Har du noen gang vært borte på bursdagen til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

😥 Hva og hvordan kan jeg bli tilgitt for og rekke hjem til bursdagen til barnet mitt? 

Anonymkode: 2c63e...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekker du hjem, eller rekker du ikke?

Har du en god grunn for å være borte? Er det en viktig jobbreise? Skal du opereres? Eller skal du på fyllafest?

Anonymkode: a5fa8...5e2

Skrevet

Husker da jeg var liten (er 28 år nå) at min mor skulle reise en tur med sine søstre. Hun reiste slik at hun ikke fikk vært der på min bursdag! Husker jeg sto på togstasjonen og gråt pga det! Ikke akkurat noe jeg går og tenker over til vanlig, men husker fremdeles episoden godt! 

Anonymkode: d67ed...839

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg var borte på ene sønnen min din bursdag, han fikk feire med klassen sin. Mormor ordnet det selskapet. Tror det har gått helt fint med han.

Anonymkode: fc482...cdc

• Liker 3
Skrevet

Nei, og det håper jeg ikke jeg kommer til heller, i hvert fall ikke de 18 første årene

Anonymkode: c91ff...d80

• Liker 1
Skrevet

Min man har flere ganger måtte være på jobbreise på bursdagen til yngste, og hun godtok det. Selv avlyste jeg jobbreise pga bursdagen, men det er fordi JEG føler at bursdager er viktig, min mann har ikke samme oppfatning.  Hvor ille det blir for barnet er opp til barnets personlighet og hvordan dere forteller om at den ene forelderen er borte.  Har også litt å si hvilken grunn til at man er borte, at man blir bortprioritert pga tanter kan jeg forstå sårheten. Jobbreiser/operasjoner, sånt kan man ikke alltid flytte.

Anonymkode: 56c70...e4e

Skrevet

Eksen min var sånn at han likte å gjøre det som var kjekkest. Så de ble etterhvert vant til at hvis bursdagen kom på en fredag eller lørdag, så var ikke faren der.

Så pleier du å være på bursdagen deres og lage til stor feiring, så blir de gjerne skuffet. Men hvis de er vant til at du er bortreist og sier unnskyld, så dropp unnskyldningene, så merker de sikkert ikke at du er borte en gang.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

😥 Hva og hvordan kan jeg bli tilgitt for og rekke hjem til bursdagen til barnet mitt? 

Kjøp en ekstra fin gave, så går det sikkert bra. :)

Anonymkode: 87306...4f9

Skrevet

Jeg kunne ikke være med på femåringens bursdag sist. Jeg var med lillebror på Rikshospitalet for cellegiftbehandling. Faren lagde verdens fineste kake og jeg tror ikke hun syntes det var for ille. Hun har iallefall ikke sagt noe.

Anonymkode: 7153c...82d

• Liker 2
Skrevet

Ble akutt syk. Har kjøpt et stort tv i kompasasjon på rommet og håper på tilgivelse. 

Skrevet

Jeg hadde personlig aldri valgt å være borte fra mine barns bursdag. Men det kan jo oppstå ting som er utenfor ens kontroll - jobb, sykdom, eller andre ting som ikke kan velges bort. Tror ikke barna tar noe skade av det, det er jo bare å fortelle om livets realiteter så får man ta det igjen ved anledning. 

Anonymkode: 0dbff...39e

• Liker 1
Skrevet

Ja, bursdagene og forsåvidt alt annet de 3 siste årene. 

Har vært for syk til å være med. Har organisert alt på forhånd, far er med - og han vet hvorfor jeg ikke får vært der. Han er mest opptatt av de andre og selve feiringen, og vi feirer jo litt hjemme også. 

Hadde det vært snakk om at man ikke rekker det pga forsinket etellerannet sånn plutselig hadde jeg tatt med barnet på en koselig aktivitet i etterkant kanskje? 🤷‍♀️

Anonymkode: 14e2e...481

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde personlig aldri valgt å være borte fra mine barns bursdag. Men det kan jo oppstå ting som er utenfor ens kontroll - jobb, sykdom, eller andre ting som ikke kan velges bort. Tror ikke barna tar noe skade av det, det er jo bare å fortelle om livets realiteter så får man ta det igjen ved anledning. 

Anonymkode: 0dbff...39e

Det var ikke akkurat en planlagt atrmosfæfe. Man velger ikke hva livet kommer med. 

• Liker 1
Skrevet

Moren min valgte faktisk 100 prosent frivillig å reise vekk når jeg skulle ha bursdag. For eksempel at hun reiste på cafe / restaurant, og kanskje på kino eller what ever, etterpå. Så var hun selvfølgelig bortreist det aller meste av dagen. 

ikke gadd hun å kjøpe noen presanger heller. Ingen sjokoladekake, eller invitere noen gjester. Når det bare var meg, søsteren min og moren vår der, så blir det jo til at jeg aldri fikk noen som helst "bursdagsfeiring" i det hele tatt. 

Anonymkode: 33c42...c9f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble akutt syk. Har kjøpt et stort tv i kompasasjon på rommet og håper på tilgivelse. 

Du må kjøpe en stor kompensasjon for at du selv ble akutt syk? 

Har barnet noen form for adferdsdiagnose eller skade som gjør at han/hun ikke klarer å forstå situasjoner? 

Anonymkode: d97e6...6b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må kjøpe en stor kompensasjon for at du selv ble akutt syk? 

Har barnet noen form for adferdsdiagnose eller skade som gjør at han/hun ikke klarer å forstå situasjoner? 

Anonymkode: d97e6...6b7

Nei det går på min egen samvittighet for at jeg ikke var der. men jeg kunne ikke gjøre noe fra eller til. Skulle hatt stort selvskap men alt ble avlyst pga dette. Det har aldri skjedd før så derfor. 

Skrevet

Du skal jo ikke ha dårlig samvittighet for å bli syk ❤️❤️❤️

Er dette noe som dere kan ta igjen senere?

Hvor gammelt er barnet? Det viktigste er uansett at du er en god mor som bryr deg om barnet ❤️❤️❤️

Skrevet

Jeg har alltid vært alene på bursdagen min hvert år, da jeg var barn/ungdom. I slutten av sommerferien da jeg enda hadde fri men foreldrene mine hadde viktigere ting på jobben/reiser osv..Vi hadde ikke særlig til sfo der jeg bodde så ble endelange dager alene hjemme men på ettermiddagen feiret vi jo. Vet ikke om d var så skadelig. Der og da syns jeg d var stusslig men var ikke lei meg akkurat heller.

Anonymkode: b8a8e...f95

Skrevet

Hvis den andre forelderen eller annen familie er tilstede og kan stelle i stand feiring, tenker jeg at det går helt bra. Men jeg synes ikke man skal overlate et barn eller en ungdom til seg selv akkurat på bursdagen. Å måtte være alene på bursdagen sin synes jeg man bør slippe frem til man er ordentlig voksen. Det er en spesiell dag for familien. 

Anonymkode: a70e9...a34

• Liker 1
Skrevet

Ja, jobber turnus som sykepleier. Kan derfor ikke alltid være tilstede på bursdager, julaften og andre merkedager. Mine barn har heldigvis stor forståelse for at det er andre sårbare mennesker som trenger meg mere noen ganger. 

Anonymkode: 4a605...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...