AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Del Skrevet 17. januar 2022 Beklager kanskje teit spørsmål men jeg er helt fullstendig overveldet av alt som følger med et dødsfall. Jeg ønsker å selge det som selges kan fra dødsboet (jeg er eneste arving), men jeg forstår ikke hvordan det praktisk henger sammen. Slik jeg forstår det kan jeg handle på vegne av avdøde og selge ting direkte fra boet. Hvordan gjøres det med betaling? Skal det gå inn på avdødes konto? Hvordan i alle dager foregår det, ren praktisk? Hjelp 💔 Anonymkode: 28072...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Del Skrevet 17. januar 2022 Håper det er noen som har vært gjennom dette som kan fortelle meg hvor enkelt det er 🙈 Finner ingenting på google Anonymkode: 28072...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 Først må du kontakte tingretten å få skifteattest. Så kan du gjøre som du vil med boet. Det må ikke innom avdødes konto (disse må du avslutte, sammen med alle andre avtaler avdøde hadde). Jeg måtte tømme boet og klargjøre boligen for salg, og la forløpende ut ting på finn/fb, mens jeg ryddet meg igjennom sakene. Anonymkode: c0f95...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå