Gå til innhold

Dere som kjenner til PWC..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om lønn i denne stillingen? 
40 år og 10 års ansiennitet + bachelorgrad.

Vet at annonsen er deaktivert, men jeg er nysgjerrig på hva så store selskaper lønner i sånne type stillinger.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=242570762

Takk for innspill.

Anonymkode: b716e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tror dere om lønn i denne stillingen? 
40 år og 10 års ansiennitet + bachelorgrad.

Vet at annonsen er deaktivert, men jeg er nysgjerrig på hva så store selskaper lønner i sånne type stillinger.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=242570762

Takk for innspill.

Ser ikke ut til at det trengs all verden av kvalifikasjoner, kan på ingen måte sammenlignes med å være konsulent i PWC, jeg tipper lønnen ligger på rundt 600.000. Bare en råsjans, vet egentlig ikke, men har en del er faring med ansattelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (3 timer siden):

Ser ikke ut til at det trengs all verden av kvalifikasjoner, kan på ingen måte sammenlignes med å være konsulent i PWC, jeg tipper lønnen ligger på rundt 600.000. Bare en råsjans, vet egentlig ikke, men har en del er faring med ansattelser.

Det var litt det jeg trodde. Tusen takk for tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Big Four betaler ofte dårlig, på grunn av at de er "The Big Four". Folk er desperate etter å jobbe for dem på grunn av prestisjen, og de har derfor mulighet til å betale dårlig siden folk er villige til å jobbe der uansett. 

Anonymkode: 8e6a1...5ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

The Big Four betaler ofte dårlig, på grunn av at de er "The Big Four". Folk er desperate etter å jobbe for dem på grunn av prestisjen, og de har derfor mulighet til å betale dårlig siden folk er villige til å jobbe der uansett. 

Kunne stemt for noen år tilbake, men lønningene har de siste årene jevnt over økt vesentlig mer enn øvrig lønnsøkning i samfunnet, og mest i PwC

Anonymkode: d8747...be7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også hørt dette tidligere, men hadde håpet at det var litt utdatert nå. 
Uansett takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer ikke lenger, som ab forklarer over. Lønningene er veldig gode.

Men, nå spør ikke TS om den klassiske "big four" stillingen. For typ adm/linje/HR stillinger er lønningene sammenlignbare med andre bedrifter som behøver tilsvarende stillinger, ofte bedre da de kan "skumme fløten" noe. Og på toppen av det får du en veldig solid arbeidsgiver, med gode velferdsgoder, ikke noe tull, fleksibilitet og hjemmekontor, og en veldig trygg og god arbeidsplass. 

Anonymkode: bbc97...8b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men mindre bedrifter har "råd" til å betale de ansatte mer for å lokke dem til seg?

Anonymkode: 1d43a...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare direkte på ditt spørsmål, men kanskje dette kan gi en antydning om lønnsnivå - min venninne med master i juss fikk som nyutdannet jobb i PwC med lønn på 540 000.

Anonymkode: 2b03e...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke svare direkte på ditt spørsmål, men kanskje dette kan gi en antydning om lønnsnivå - min venninne med master i juss fikk som nyutdannet jobb i PwC med lønn på 540 000.

Anonymkode: 2b03e...524

Og det var når?

Anonymkode: b317b...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er The Big Four?

Anonymkode: 1e12c...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva er The Big Four?

Anonymkode: 1e12c...638

Oversatt fra engelsk-The Big Four er kallenavnet som brukes til å referere til de fire største profesjonelle nettverkene i verden, bestående av de globale regnskapsnettverkene Deloitte, Ernst & Young, KPMG og PwC

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Men mindre bedrifter har "råd" til å betale de ansatte mer for å lokke dem til seg?

Det handler ikke alltid om råd eller ikke. I noen bransjer, som i IT, så betaler ofte mindre selskap mer enn store. Det handler om at mindre bedrifter er mindre kjente og derfor mindre attraktive, og må derfor lokke flinke folk til seg via høyere lønninger. De har råd til det på grunn av at de har færre ansatte enn store bedrifter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en stilling med lave krav til utdanning og erfaring så jeg vil tippe 5-600. 

Konsulentene er som regel godt betalt, særlig de som er mer senior. Men de administrative stillingene følger stort sett markedet, da konkurransen ikke er like tøff. 

Anonymkode: 432c2...cb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det handler ikke alltid om råd eller ikke. I noen bransjer, som i IT, så betaler ofte mindre selskap mer enn store. Det handler om at mindre bedrifter er mindre kjente og derfor mindre attraktive, og må derfor lokke flinke folk til seg via høyere lønninger. De har råd til det på grunn av at de har færre ansatte enn store bedrifter.

Hvorfor gidder folk å jobbe for de store da, når de kan lønnes bedre når de jobber i mindre bedrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gidder folk å jobbe for de store da, når de kan lønnes bedre når de jobber i mindre bedrifter?

Fordi store selskap sine fordeles som mindre selskap ikke har? Ofte mer jobbsikkerhet, bedre muligheter til å bytte jobb internt, å kunne jobbe mer spesialisert osv. Ting er ikke svart og hvitt, og lønn er ikke det eneste som betyr noe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi lønn ikke nødvendigvis er det eneste de er opptatt av? Muligheter internt, videreutvikling/kompetanseheving, sosialt miljø, øvrige goder utover ren lønn, stabil arbeidsplass, ordnede forhold, kollegaer/arbeidsmiljø etc

Anonymkode: d8747...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Flere grunner som alle i større eller mindre grad går på utviklingsmuligheter. Stort og velrennomert firma har som regel flere typer arbeidsoppgaver. De tilbyr ofte interne opplæringsprogram. Man kan ha mulighet til å jobbe flere steder i verden uten at man trenger å si opp jobben sin for det. Man får et større nettverk. Det tar seg godt ut på CV-en når man vil videre. Osv osv. Det er en investering i framtida. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet for det største IT-selskapet i Norge (lisensiering osv), og de betalte helt elendig. Utrolig dårlig ansattpolitikk.

Anonymkode: 70429...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har jobbet for det største IT-selskapet i Norge (lisensiering osv), og de betalte helt elendig. Utrolig dårlig ansattpolitikk.

Anonymkode: 70429...60a

Oppgi utdanning og lønn, takk.

Anonymkode: 4237c...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...