Gå til innhold

Noen som har prøvd glucomannan/konjakrot?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er betydelig overvektig (bmi på 38), og har startet reisen nedover. Har gått fra bmi på 40,1, så noe har jeg klart!

Spørsmålet mitt er om det er noen som har prøvd glucomannan eller konjakrot som det heter, som hjelp til mindre inntak? Det skal svelle i magen og gi mer metthetsfølelse. Har absolutt ingen lyst til å ta medikamenter som sier de skal øke forbrenningen og lover en drøss andre ting, men det å fylle på med fiber som sveller for å gi mindre plass til andre ting, det virker på ett vis mer troverdig.

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 5f698...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som du sier: det sveller i magen og gjør at man blir raskere mett fordi den tar plass. Det virker, det fyller opp magesekken litt. Det er bare å ta pulveret i vann og se hva som skjer, det blir en geleklump. 

For meg hjelper den så jeg ikke spiser like store nuddagsporsjoner. Utover det har den ingen slankende effekt og det er 100% opp til deg at du har et høyere forbruk kalorier enn inntak. Du kan like gjerne drikke et glass vann, men glucomannan holder deg mett lengre enn vann. 

Jeg er positiv til deg. Brukt i 10 år nå, men man skal være veldig klar over at arbeidet må man gjøre selv, den bare gjør deg mett raskere. 

Anonymkode: 29f13...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg er selvfølgelig klar over at man må gjøre jobben selv, men det er jo et viktig poeng. Spørsmålet mitt var egentlig om det kan bidra til å gjøre det lettere å spise mindre, samtidig som man ikke blir skrubbsulten et kvarter etterpå, liksom....

Vil du si at du er mett ca like lenge som om du hadde spist en større porsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk!

Jeg er selvfølgelig klar over at man må gjøre jobben selv, men det er jo et viktig poeng. Spørsmålet mitt var egentlig om det kan bidra til å gjøre det lettere å spise mindre, samtidig som man ikke blir skrubbsulten et kvarter etterpå, liksom....

Vil du si at du er mett ca like lenge som om du hadde spist en større porsjon?

Ja, metthetsfølelsen varer like lenge, så lenge man spiser et ordentlig måltid. Altså, ingen vits å ta til en yoghurt. Drikk det det 30-60 min før middag. Og kjøp pulver og ikke tbl, jeg har begge deler og tbl fubgerer dårlig i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, metthetsfølelsen varer like lenge, så lenge man spiser et ordentlig måltid. Altså, ingen vits å ta til en yoghurt. Drikk det det 30-60 min før middag. Og kjøp pulver og ikke tbl, jeg har begge deler og tbl fubgerer dårlig i forhold. 

Hvor får en tak i pulver?

Anonymkode: dd71b...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor får en tak i pulver?

Anonymkode: dd71b...00e

Google er din venn, men jeg bestiller fra iHerb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...