Gå til innhold

Isolert fra barna mine…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selve isolasjon nå, fordi 3 åringen fikk korona fra barnehagen. Vi to isolerer oss fra resten av familien. Jeg ble smittet fordi vi ikke kunne isolere henne alene. Det er det riktige du gjør, det går så bra 😊 Ungen her lengter etter faren sin, men tenk om vi alle ble smittet på en gang og ikke klarte å ta vare på ungen i det hele tatt. Om far og det andre barnet blir smittet senere så er jeg og minsten sikre og kan ta vare på de om de blir syke.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 9.57):

Jeg hadde aldri isolert meg fra en ettåring. Hva er poenget?

Anonymkode: 14a68...bb8

Hørt om covidsmitte?

Anonymkode: 31acf...f88

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde bare smittet dem og blitt ferdig med det. Sannsynligvis er du god (nok) når mannen din eventuelt blir dårlig, det ordner seg. 

Anonymkode: c2877...cc8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 9.55):

Jeg har fått positiv covid-test, og er nå isolert fra resten av familien. Ingen andre har symptomer, men de skal teste seg senere i dag.

Jeg har en 1-åring og en 10-åring, og med mindre de tester positivt, får jeg ikke vært med dem på en uke. Altså, det gjør så vondt. Men jeg vil jo ikke smitte dem heller. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan taklet dere det, og hvordan taklet barna det?

Anonymkode: a82e6...fbf

Hvorfor i all verden er du isolert? Er det ikke greiest å bare bli smittet nå? Ungene får det jo før eller siden.

Vi har covid her alle mann, fått det på løpende bånd. Isolerte ikke.

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde bare smittet dem og blitt ferdig med det. Sannsynligvis er du god (nok) når mannen din eventuelt blir dårlig, det ordner seg. 

Anonymkode: c2877...cc8

TS er jo veldig dårlig nå, om mannen også blir litt dårlig kan det bli heftig å ta vare på unga i tillegg. 

Klump skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden er du isolert? Er det ikke greiest å bare bli smittet nå? Ungene får det jo før eller siden.

Vi har covid her alle mann, fått det på løpende bånd. Isolerte ikke.

Nå er Ts dårlig, og om mannen også blir dårlig er det plutselig ingen til å ta vare på barna… Det er jo bedre for barna å være syke med en frisk mamma…

Skrevet
Diamant20 skrev (32 minutter siden):

TS er jo veldig dårlig nå, om mannen også blir litt dårlig kan det bli heftig å ta vare på unga i tillegg. 

Nå er Ts dårlig, og om mannen også blir dårlig er det plutselig ingen til å ta vare på barna… Det er jo bedre for barna å være syke med en frisk mamma…

Hun er nok på bena igjen før mannen blir dårlig. Dessuten er sannsynligheten for at begge blir dårlig av omikron ganske små. 

• Liker 4
Skrevet
On 1/17/2022 at 10:09 AM, Margeritt said:

Er selv isolert fra barna mine nå.

De reiste til pappa’n sin etter skolen forrige mandag. Fikk vite mandag ettermiddag at besteforeldrene mine begge var smittet (smittet av hjemmesykepleien 🤬), der jeg og eldstesønn var på besøk søndag ettermiddag. Karantene for meg her hjemme og hele familien hos pappa’n.

Jeg fikk positiv hjemmetest på torsdag og positiv PCR-test på fredag (tatt torsdag). Familien hos far testet på teststasjonen på lørdag, for å være helt sikre, ikke fått svar ennå.

Får ikke sett barna mine før tidligst torsdag. Det vondeste er egentlig å tenke på at de har vært utsatt for smitte og kan være smittet pga meg og min familie. Tanken på at jeg burde ikke gitt de nattaklemmer og klem før de gikk på skolen mandag morgen. Å ikke kunne være der for dem nå 💔

Men man må jo bare takle det, da, samme hvor kjip situasjonen er. Min er heldigvis store nok til å skjønne hva som skjer og hvorfor det blir som det blir akkurat nå.

Sånn må man slutte å tenke. Hadde de ikke fått det av deg nå, så hadde de fått det et annet sted iløpet av kort tid uansett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde for å være helt ærlig ikke hatt noe imot en uke med fred og ro! 🤣 Men når det blir vår tur (og det vil det blir), så vil vi leve som vanlig. Det er ikke forsvarlig å isolere seg fra små barn. Jeg kjenner også familier som har prøvd å isolere, men som har endt med at en og en blir syk i gangen, slik at familien er utslått i en måneds tid til sammen. Bedre å bli ferdig på en 10-14 dager i stedet for seigpining i en måned.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Herregud. Dere som mener at hun ikke skal isolere seg fra 1-åringen, det høres ut som dere tror hun bare har forlatt ungen. Helt greit at dere ville risikert at deres unger blir syke. Men ikke se ned på andre for å gjøre det som er riktig for dem. Og et åringen tar ikke skade av å ikke se mor på noen få dager. Hva om mor hadde vært innlagt på sykehuset? Da hadde ikke den sett noe til mor da heller. Ungen har åpenbart en far. Så ser ikke problemet. Det er en grunn for at man er to foreldre. Pg man vet faktisk ikke hvordan sykdommen påvirker barn. Noen barn klarer seg ja, men plutselig kan det komme alvorlig sykdom. Skjønner ikke at noen faktisk vil risikere det.

Anonymkode: 8fdd9...f8b

🤣🤣🤣 Du får det til å høres ut som bare en liten andel av smittede barn overlever. 

• Liker 1
Skrevet

Når det kommer her i huset kommer vi til leve som normalt. Skal faktisk kline skikkelig med samboeren også. 

• Liker 2
Skrevet

Omsorg før avstand. En 1-åring kommer ikke til å skjønne hvorfor du plutselig er borte. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 9.55):

Jeg har fått positiv covid-test, og er nå isolert fra resten av familien. Ingen andre har symptomer, men de skal teste seg senere i dag.

Jeg har en 1-åring og en 10-åring, og med mindre de tester positivt, får jeg ikke vært med dem på en uke. Altså, det gjør så vondt. Men jeg vil jo ikke smitte dem heller. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan taklet dere det, og hvordan taklet barna det?

Anonymkode: a82e6...fbf

1 uke ja... hm jeg har ikke fått vært med mine på 2 år. 

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (2 timer siden):

1 uke ja... hm jeg har ikke fått vært med mine på 2 år. 

Da høres det ut som du har valgt å bo i et annet land enn dem…?

• Opprett ny...