Gå til innhold

Isolert fra barna mine…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått positiv covid-test, og er nå isolert fra resten av familien. Ingen andre har symptomer, men de skal teste seg senere i dag.

Jeg har en 1-åring og en 10-åring, og med mindre de tester positivt, får jeg ikke vært med dem på en uke. Altså, det gjør så vondt. Men jeg vil jo ikke smitte dem heller. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan taklet dere det, og hvordan taklet barna det?

Anonymkode: a82e6...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du isolert deg fra ettåringen? Ville hn ikke tålt å få covid? 

Da vi fikk korona gjorde vi ingen tiltak hjemme annet enn at ingen fikk komme på besøk, og vi gikk heller ikke ut. 

Anonymkode: c561b...2d1

• Liker 23
Skrevet

Er selv isolert fra barna mine nå.

De reiste til pappa’n sin etter skolen forrige mandag. Fikk vite mandag ettermiddag at besteforeldrene mine begge var smittet (smittet av hjemmesykepleien 🤬), der jeg og eldstesønn var på besøk søndag ettermiddag. Karantene for meg her hjemme og hele familien hos pappa’n.

Jeg fikk positiv hjemmetest på torsdag og positiv PCR-test på fredag (tatt torsdag). Familien hos far testet på teststasjonen på lørdag, for å være helt sikre, ikke fått svar ennå.

Får ikke sett barna mine før tidligst torsdag. Det vondeste er egentlig å tenke på at de har vært utsatt for smitte og kan være smittet pga meg og min familie. Tanken på at jeg burde ikke gitt de nattaklemmer og klem før de gikk på skolen mandag morgen. Å ikke kunne være der for dem nå 💔

Men man må jo bare takle det, da, samme hvor kjip situasjonen er. Min er heldigvis store nok til å skjønne hva som skjer og hvorfor det blir som det blir akkurat nå.

• Liker 1
Skrevet

Alle jeg kjenner som har fått Korona inn i huset har bare levd sammen som vanlig. Strategien er jo nå at alle skal få sykdommen etterhvert, og da er det like greit at familien tar runden sammen. Og sannsynligvis er man smittet allerede. Sannsynligvis er en runde med korona mye mindre traumatisk for 1-åringen enn å plutselig bli avskåret fra mamma over en uke. 

Anonymkode: 16f83...b09

• Liker 44
Skrevet

Ja, kanskje jeg ikke skal isolere meg allikevel. Men samtidig kanskje vente til i morgen med å omgås dem… jeg er så dårlig at jeg ligger rett ut, klarer så vidt å ta vare på meg selv, og hadde ikke klart å ta vare på barna. Er redd mannen min skal bli like dårlig som meg samtidig som jeg er dårlig, da skjønner jeg ikke hvordan dette skal gå… 

Og så er jeg jo redd for at barna skal bli fryktelig dårlige… synes dette er skikkelig ubehagelig…

• Liker 7
Skrevet

Sjansen for at barna skal bli veldig syke er forsvinnende liten. Men den er der :( Hvis de ikke allerede er smittet, så klarer nok både du og barna isolasjonen.

Skrevet
Margeritt skrev (43 minutter siden):

Er selv isolert fra barna mine nå.

De reiste til pappa’n sin etter skolen forrige mandag. Fikk vite mandag ettermiddag at besteforeldrene mine begge var smittet (smittet av hjemmesykepleien 🤬), der jeg og eldstesønn var på besøk søndag ettermiddag. Karantene for meg her hjemme og hele familien hos pappa’n.

Jeg fikk positiv hjemmetest på torsdag og positiv PCR-test på fredag (tatt torsdag). Familien hos far testet på teststasjonen på lørdag, for å være helt sikre, ikke fått svar ennå.

Får ikke sett barna mine før tidligst torsdag. Det vondeste er egentlig å tenke på at de har vært utsatt for smitte og kan være smittet pga meg og min familie. Tanken på at jeg burde ikke gitt de nattaklemmer og klem før de gikk på skolen mandag morgen. Å ikke kunne være der for dem nå 💔

Men man må jo bare takle det, da, samme hvor kjip situasjonen er. Min er heldigvis store nok til å skjønne hva som skjer og hvorfor det blir som det blir akkurat nå.

Det er liten sjangs for at du har smittet dem pga inkubasjonstiden. 

Det er verre med eldstesønnen din hvis han er med dem og er smittet. 

Anonymkode: 12812...28e

• Liker 1
Skrevet
Aristoteles skrev (22 minutter siden):

Sjansen for at barna skal bli veldig syke er forsvinnende liten. Men den er der :( Hvis de ikke allerede er smittet, så klarer nok både du og barna isolasjonen.

Uff, ja, er jo det jeg er redd for. At de skal bli alvorlig syke… foreløpig har de heldigvis ingen symptomer. Og jeg fikk positivt svar i dag, så isolasjonen fra dem har jo ikke vart lenge. Og de har jo pappaen sin som tar godt vare på dem.. føles bare absurd at jeg ikke skal være der med dem… Mannen mener jeg skal holde meg isolert fra resten av familien, og strengt tatt er det vel det man skal gjøre også..

Skrevet

Som 100% alenemor til 3 krevende tenåringer hadde jeg blitt overlykkelig over å kunne fått være isolert fra dem en ukes tid 😂 

Men skjønner at det er kjipt for deg TS. Håper du blir fort frisk og at uka går fort!

Anonymkode: ba816...e30

• Liker 15
Skrevet

Ikke smitt dem med vilje. Vi vet fortsatt ikke konsekvensene av long covid og MIS-C. Fortsett isolasjonen vekke fra dem.

Anonymkode: eda8c...ab3

• Liker 8
Skrevet

Det er noen få dager av livet, det greier man. Ingen vits å spre mer smitte enn man må. Så bare gjør det!

Anonymkode: 1cfad...41e

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror jeg ville vurdert å bare leve sammen med dem som vanlig. Sjansen er stor for at de får det før eller senere denne vinteren uansett.

Anonymkode: 3262a...344

• Liker 1
Skrevet

Du isolerer deg jo ikke fra egrne barn og spesielt en 1 åring! 

Anonymkode: ad701...e25

• Liker 11
Gjest Chillpill
Skrevet

Jeg hadde covid i sommer og isolerte meg i et hus vi fikk låne. Det var tungt, gutten min fylte 2 mens jeg satt i isolasjon. Men verst for pappaen som måtte ta all jobben med ungene i karantene. Det viktigste for oss var å ikke smitte, og ingen ble smittet.  Føler med deg, lykke til! Barna klarer seg nok fint! 

Skrevet

I løpet av pandemien har foreldre vært adskilt fra egne barn i flere måneder, og du klager på én uke?

Anonymkode: 0ceed...d82

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor? Det absolutt mest effektive er jo at dere alle får det samtidig, heller enn at du får det nå, 10-åringen i slutten av måneden og 1-åringen rundt påske. Hele poenget nå er covid til folket. Flokkimunitet er og har alltid vært eneste utvei.

Anonymkode: 199d5...82c

• Liker 12
Skrevet

Sjansen er stor for at du allerede har smittet dem, da man ofte er mest smittsom dagen før man blir syk og de første par dagene av sykdommen. Og så mye smitte som det er i samfunnet nå er det bare et spørsmål om tid før man blir smittet uansett, så vi tok valget å ikke isolere da vi fikk sykdommen i hus forrige uke.

1-åringen vår er veldig avhengig av meg, så vi følte det var best slik. Hun har foreløpig hatt en dag med oppkast og to dager med feber. Nå på dag tre er hun oppe og løper igjen, så virker som det går fint. De andre barna har fått høy feber og forkjølelse, men har blitt fort friske igjen de også, mens vi voksne kun har blitt kraftig forkjøla. Så foreløpig er corona slettes ikke det verste vi har hatt i hus😁

Anonymkode: 02940...780

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, kanskje jeg ikke skal isolere meg allikevel. Men samtidig kanskje vente til i morgen med å omgås dem… jeg er så dårlig at jeg ligger rett ut, klarer så vidt å ta vare på meg selv, og hadde ikke klart å ta vare på barna. Er redd mannen min skal bli like dårlig som meg samtidig som jeg er dårlig, da skjønner jeg ikke hvordan dette skal gå… 

Og så er jeg jo redd for at barna skal bli fryktelig dårlige… synes dette er skikkelig ubehagelig…

Om man snur på det:

Det er jo bare en uke? 🤷‍♀️ Mange drar på jobbreiser i en uke og mer - og alle som jobber borte er jo gjerne på jobb i 2 uker.

En uke er da ikke et voldsomt problem. 

• Liker 12
Skrevet

Vi lever som normalt. I løpet av 3 dager hadde alle i huset testet positibt.

Anonymkode: ab008...c42

• Liker 4
  • Opprett ny...