AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Jeg må bare le litt.. Jeg fikk barn for noen år siden og har ikke vert den hysteriske moren som har kokt flasker til barna er fem år, ikke vert supernøye med renhold hjemme og latt barnet mitt spise snø. Og så har du de mødrene som har himlet med øynene fordi hjemmet vårt ikke har vert sterilt, fordi jeg har gitt barnet mitt smokken etter at den har vert i gulvet og fordi jeg har latt barnet mitt spise snøen. Nå har det seg slik at barna våre havnet i samme klasse og avdeling på skolen og i barnehagen. Og DE er syke de. Influensa, omgangsyke, munn og fot syke, vannkopper og korona. og så begynner de påen igjen. runde etter runde. Mens jeg sender barna avgårde, dag etter dag og er bittelitt misunnelig på alle "sykt barn dagene" alle de andre får men aller mest så er jeg glad for at jeg har friske, aktive og sunne barn. Så det så. Anonymkode: 82e18...66d 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Skadefryd er skikkelig usjarmerende. Anonymkode: eba80...573 14
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Det er en uting å kalle folk hysteriske. Og ja noen er kanskje syke fordi foreldrene har overdrevet hygienen (jeg vet at noen gjør dette, ser det jo her inne også når folk dusjer flere ganger daglig med nye håndklær, klorer når de vasker hjemme osv) men andre er bare syke fordi barn og voksne er forskjellige og har forskjellig immunforsvar. Andre igjen er kanskje like "slappe" som du mener du er og har vært syke pga det, ikke alle bakterier er sunne og fine akkurat.. man kan få alvorlig matforgiftning feks som kan være farlig for små barn spesielt. Anonymkode: 186a9...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Du forstår at du fremstiller deg selv på en helt ufattelig usjarmerende måte med det innlegget der? Anonymkode: 34300...124 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Og de sykt barn dagene du misunner andre foreldre, de er jammen meg ikke noen feriedag akkurat. Når barn er syke er det ikke fri og ferie. Du skal være takknemlig for at du har barn som er lite syke. Her har vi vært gjennom de fleste barnesykdommer, influensa, oppkastsyke osv. Anonymkode: 07c36...94f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Hvor lenge kokte du flasker da? Jeg håper du kokte dem så lenge som du gav barnet Mme/mm... Anonymkode: a8443...207 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Å vokse opp i et sterilt miljø er jo ikke sunt, det har du rett i. Men jeg vet nå ikke helt om du kan dra sammenhenger ut fra at barna med overdrevent renslig mor er mer syke enn dine. De fleste barn tilbringer mange timer i barnehage. Noen er mer i barnehagen enn hjemme på en vanlig hverdag. I barnehager er det rikelig med bakterier, uansett hvor renslige personalet måtte være. På småbarnsavdelinger krabber barna rundt på gulvet og putter det meste i munnen. De spiser sand fra sandkasser som katter har tisset i, de smaker på skoene i garderoben. Og de spiser snø. Tror ikke det er noen særlig forskjell på bakteriefloraen til dine barn og de barna som kommer fra et veldig rent hjem. Det er nok mest sannsynlig tilfeldig. Anonymkode: c8860...4d9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Er det bra utsikt der oppe på din høye hest? Anonymkode: da479...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Og så vil jeg legge til at det virker rimelig spesielt å være misunnelig på de som går hjemme med syke barn. Uansett hvilken drittjobb du måtte ha, så ville jeg gladelig ha byttet med deg. Anonymkode: c8860...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor lenge kokte du flasker da? Jeg håper du kokte dem så lenge som du gav barnet Mme/mm... Anonymkode: a8443...207 Det gjorde ikke jeg. Etter 6 mnd så vaska jeg kun i oppvaskmaskin. Anonymkode: 043ae...e41 2
Fuglemor Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 Tror de fleste er en mellomting mellom det du gjør og venninnene dine gjør... 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det gjorde ikke jeg. Etter 6 mnd så vaska jeg kun i oppvaskmaskin. Anonymkode: 043ae...e41 Ok, men det er jo absolutt godkjent vasking. Anonymkode: a8443...207
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 Tja, jeg er mest som deg, og har observert det samme (at barn ikke er mindre syke jo nøyere man er på slikt i en normalsituasjon), men barna mine har jo hatt sin dose vannkopper og korona, det er jo ikke til å unngå. Omgangssyke har vi aldri, derimot, og jeg forstår ikke helt bakterieredsel, jeg er så og si aldri syk selv heldigvis, og er oppvokst med null rutine på slikt. Følger da kun vanlige regler med håndvask ol. Men er overhodet ikke misunnelig, bare glad fordi vi ser ut til å ha et velfungerende immunforsvar alle mann, og jeg vil tro at det heller er det som er årsaken. Hadde barna mine vært mye syke med oppkast og annet, hadde jeg selvsagt blitt mer "hysterisk", så det kan hende du tolker årsakssammenhengen helt feil og motsatt. Eksempel: Verken jeg eller mine døtre (eller min mor) har hatt en eneste urinveisinfeksjon i våre liv, derfor bryr jeg meg ikke om "skift vått badetøy øyeblikkelig på stranda, ikke sitt på kaldt underlag". Men hadde jeg opplevd vonde urinveisinfeksjoner, ville jeg selvsagt vært nøye på det. Folk er forskjellig når det kommer til sykdom og hygiene, og det er ingen fasit rundt slikt. Anonymkode: 673dd...094 5
Pås Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 Jeg var nok det du kaller "hysterisk" men fikk flotte, fine, sunne og friske barn... det er nok ikke slik at foreldre som lar barn vokse opp i skitt og bakterier får så mye friskere barn nei! Ja, vi "hysteriske" foreldre vet godt at barn skal eksponeres for bakterier, men å la dem spise snø er absolutt ikke ok i min verden! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå