Gjest BrittEkeberg Skrevet 17. januar 2022 #1 Del Skrevet 17. januar 2022 Ser alltid en del personer uten munnbind. Her jeg bor er det lite smitte, men det oppfordres til å bruke munnbind på butikker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. januar 2022 #2 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg har begynt å bruke det igjen, ja, når jeg f.eks. skal ta t-banen eller buss, der det gjerne sitter folk tett og avstand ikke er så lett å holde. Men det er jo omdiskutert hvor mye disse munnbindene hjelper da, mht smittespredning og slikt... men ok, så lenge myndighetene og transportselskapene vil at vi bruker det, så gjør jeg det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrittEkeberg Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 Million skrev (6 minutter siden): Jeg har begynt å bruke det igjen, ja, når jeg f.eks. skal ta t-banen eller buss, der det gjerne sitter folk tett og avstand ikke er så lett å holde. Men det er jo omdiskutert hvor mye disse munnbindene hjelper da, mht smittespredning og slikt... men ok, så lenge myndighetene og transportselskapene vil at vi bruker det, så gjør jeg det. Ja. Slik vil det alltid være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg gjør det fordi det er påkrevd. Gidder ikke å demonstrere mot det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 17. januar 2022 #5 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg gjør ikke det lenger. Jeg holder mest mulig avstand. Munnbind gir meg helt klaus, og jeg tror ikke det hjelper uansett. Det er lite mennesker i butikken her jeg bor så ser ikke problemet. Det er jo bare påbudt der man ikke klarer å holde meteren. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 17. januar 2022 #6 Del Skrevet 17. januar 2022 Ja, men utelukkende fordi det er det sosialt akseptable. Jeg orker ikke kjeft fra gamle tanter og hva-har-du. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 17. januar 2022 #7 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg har vært veldig nøye med det. Men den siste tida, hvor det har blitt sagt at omtrent alle skal bli smittet, og jeg dessuten har fått tredje dose, bruker jeg det bare når det er påbudt. Men jeg er fremdeles nøye med å holde avstand og sprite hender. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. januar 2022 #8 Del Skrevet 17. januar 2022 Bruker den inne på butikken og andre steder inne hvor ventilasjonen ikke er så bra. Ellers holder avstand og bruker antibac. Likevel kan man ikke gardere seg helt, fordi 3 små unger tar med seg mye fra barnehage og skole og vi hadde 3 runder luftveisinfeksjoner denne høsten og vinteren pluss 1 omgangssyke rett før jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2022 #9 Del Skrevet 17. januar 2022 BrittEkeberg skrev (1 time siden): Ser alltid en del personer uten munnbind. Her jeg bor er det lite smitte, men det oppfordres til å bruke munnbind på butikker osv. Det oppfordres til å bruke munnbind hvis man ikke kan holde 1 meters avstand fra andre. Jeg bruker det "for syns skyld" på butikker om dagen, fordi de fleste åpenbart gjør det. Selv jobber jeg i butikk, og bruker munnbind når jeg er nærme kunder for å hjelpe dem - vi har som regel aldri full butikk slik at det er nødvendig mtp. trengsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 17. januar 2022 #10 Del Skrevet 17. januar 2022 Ja, jeg synes det er deilig å slippe å tenke på hvordan jeg ser ut. Trenger ikke smile når det er forventet og jg ikke føler for det og så synes jeg at jeg tar meg mye mindre i ansiktet når jeg har på munnbind. Sånn sett så tror jeg munnbind kan være veldig effektiv mot smitte. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 17. januar 2022 #11 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg bruker det, i butikk og hos lege. Men jeg holder meg ganske isolert så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 17. januar 2022 #12 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg bruker det i butikk og når jeg ikke har mulighet til å holde avstand. Helt greit for min del, men gidder ikke å bruke det ute da lever jeg heller "farlig".😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 17. januar 2022 #13 Del Skrevet 17. januar 2022 Bruker kun der det er pålagt. Ikke ellers… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 17. januar 2022 #14 Del Skrevet 17. januar 2022 Bruker det i butikk og i kontakt med eldre. Fordi jeg vil beskytte meg og andre. Gjør det jeg kan, for jeg har ikke tenkt å bli smitta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 17. januar 2022 #15 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) Bruker det på butikker osv. Jeg foretrekker å holde avstand men det er klin umulig pga alle med munnbind som går helt oppi meg. Så da bruker jeg like greit munnbind. Slipper også blikk da. 🙈 På jobb er vi påbudt munnbind så lenge vi ikke kan holde avstand med brukere eller hverandre. Så går med det nesten hele tiden. Endret 17. januar 2022 av pia mater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 17. januar 2022 #16 Del Skrevet 17. januar 2022 jepp, bruker munnbind om jeg går ut, tar offentlig transport, butikk, og ikke minst på jobb. Alle over 1 år her bruker munnbind, det er påbudt. Bor i Asia. Er glad for det, jeg er lærer og vil ikke bli smittet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PallePalle Skrevet 17. januar 2022 #17 Del Skrevet 17. januar 2022 Får migrene av munnbind så jeg bruker det mindre enn jeg egentlig vil. Har alltid med i veska og ser an, men har droppet det mer og mer. På det verste fikk jeg migrene hver dag i over en uke, vil heller ha corona. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. januar 2022 #18 Del Skrevet 17. januar 2022 Selv om jeg er fullvaksinert nå, bruker jeg alltid munnbind når jeg skal noe på butikken eller andre steder. Holder også avstand. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrittEkeberg Skrevet 17. januar 2022 #19 Del Skrevet 17. januar 2022 PallePalle skrev (Akkurat nå): Får migrene av munnbind så jeg bruker det mindre enn jeg egentlig vil. Har alltid med i veska og ser an, men har droppet det mer og mer. På det verste fikk jeg migrene hver dag i over en uke, vil heller ha corona. Migrene er dritt! Hadde det mye før, ingen medisin fungerte. Kan du få migrene av innestengt luft som kinosal osv. også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 17. januar 2022 #20 Del Skrevet 17. januar 2022 Ja, har brukt det siden pandemien startet da jeg bor i Oslo. I det siste (eller; alltid da- men særlig nå) har jeg slitt noe grønnjævlig med reisesyke, så da har det gått av et par ganger på T-banen. Står mellom det eller å kaste opp. Hva noen eventuelt måtte tenke om de 2 gangene jeg til nå har tatt det av bryr jeg meg ikke om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg