Gå til innhold

hvor mye har du på konto

Anbefalte innlegg

Gjest Shoppoholic..
Skrevet

Selv bruker jeg å ha maks 400,-.... (men jeg har penger andre steder, som jeg kan hente over til brukskonto..).

Syntes det høres ut som om folk har en lønning på konto til enhver tid? Oioioi, det skulle vært noe.. Men de hadde vel ikke klart å ligge der i min konto tenker jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, bruker vel egnetlig ike ha så mye som 400 kr engang ! 20,50 eller noe sånt er vel normalt :ler:

Skrevet

Jeg har alltid minus på kontoen dagen før lønn :rodme:

Skrevet

Har hatt en naken følelse de få gangene jeg i voksen alder har vært under 20 000 på lønnskontonen!!

Fatter ikke at dere sover godt om natten

Gjest Violetta
Skrevet
Har hatt en naken følelse de få gangene jeg i voksen alder har vært under 20 000 på lønnskontonen!!

Man sover godt fordi da går det fortere til man får lønn.

Har ikke mye igjen da jeg heller, det går stort sett akkurat rundt.

Skrevet

Kè?

Skrevet

He, he... jeg har kanskje 5 kr på konten dagen før ny lønn. Hadde det gått an å overtrekke hadde jeg sikkert gjort det :)

Skrevet

:ler:

Jeg har alt fra 500,- til 4000,-, men stort sett ligger jeg rundt et par tusen.

Skrevet

Ironi eller ikke, selv er jeg kontrollfreak og har nesten aldri under 20 000 før neste lønning kommmer inn. :grine2:

Skrevet
Ironi eller ikke, selv er jeg kontrollfreak og har nesten aldri under 20 000 før neste lønning kommmer inn.  :grine2:

Det var 100% seriøst fra min side også! Jeg MÅ vite at jeg har noe i banhånd om jeg plutselig står der med kun visakortet mitt og må ta drosje hjem osv.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Det var 100% seriøst fra min side også! Jeg MÅ vite at jeg har noe i banhånd om jeg plutselig står der med kun visakortet mitt og må ta drosje hjem osv.

ja, men når du betaler med visa så trenger du ikke ha dekning på konto. jeg har tatt drosje uten penger jeg. betalte med visa... genial måte å overtrekke kontoen på :sjarmor:

Gjest Violetta
Skrevet

Hvor bor du når du må ta drosje for 20 000? :overrasket:

Skrevet

Så vi som ikke har 20 000 på konto, bør ikke sove godt? :overrasket:

Jaja, da burde ikke ejg sovet godt på de årene jeg har vært under utdannelse, for da har jeg levd på stipend og studielån. Ikke noe å bli rik på det gitt.

Selv om du er som du er, så er det utrolig arrogant å mene at andre burde være som deg. Jeg sover som en engel, og jeg er totalt blakk den dagen studielånet kommer inn.

Skrevet

En god del, faktsik. Godt over en månedslønn. Ca 3 månedslønner.

Men det er fordi jeg har vært slapp med å føre det over til en annen konto da (Jeg vet jo at jeg burde det, så jeg ikke har allt på kortet...) Forsvinner en god del av det når vi kjøper bil om en måned tenker jeg.

Årsaken til at jeg har mye på kontot dagen før lønn er vel rett og slett det at jeg sparer på brukskontoen (ettersom jeg har skandiabanken og lik rente på alle mine konti) Også er vi ulogiske nok til at min samboer visstnok gjør det samme, enda hans konto har elendig rente... Hmm.. på tide å rydde litt opp i det der kanskje...

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Overfører det meste til andre kontoer, men vi har en impulsbuffer på ca 15 000 sånn i tilfelle det dukker opp plutselige fristelser.

Skrevet
Så vi som ikke har 20 000 på konto, bør ikke sove godt?  :overrasket:

Det har jeg vel ikke sagt!!! Jeg sa at jeg forstår ikke hvordan dere klarer å sove godt.. Ikke et ord om hva dere burde gjøre :roll:

Jaja, da burde ikke ejg sovet godt på de årene jeg har vært under utdannelse, for da har jeg levd på stipend og studielån. Ikke noe å bli rik på det gitt.

Studerte i 5 år jeg også og hadde det slik hele tiden.. Bare man VIL (og for meg var det en høy prioritet!)

Selv om du er som du er, så er det utrolig arrogant å mene at andre burde være som deg.

Jeg synes det er utrolig frekt og kalle meg arrogant bare fordi jeg har et annet forhold til penger enn det du har.. Makan til oppførsel!! :frustrert:

Skrevet

I morn får jeg lønn, og jeg har ca 80000,- på lønnskonto nå.

Skrevet

Ingen grunn til å føle seg fornærmet av folk som sier at de sover dårlig hvis de ikke har masse penger på lønnskontoen!

Det er jo de som disponerer dårlig, om ikke annet så burde de overføre pengene til en sparekonto. (Hvis de ikke har noe ekstra å betale ned på/investere i altså.) Én telefonsamtale, så har du pengene tilbake på brukskontoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...