Gå til innhold

KOS fra Sandnes garn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Angående rundpinner, så er det de i linken jeg er mest fornøyd med. Med disse er det mulig å strikke ganske stramt uten problem. Mange andre pinner har et problem med at maskene henger fast pga en usmidig overgang mellom kabel og pinne slik at man må streve med å få flyttet maskene.

https://hobbii.no/ergonomisk-rundpinne?option=11851

Anonymkode: a8c15...434

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tusen takk for at du gidder svare meg :) Jeg bruker trepinner...når jeg skal måle bolen og gange med to, er det målet som står i overvidde som skal stemme da? der står det 98 i medium og jeg får 104 når jeg måler. 105 er large. spørs om jeg bare på begynne på nytt da, i small? kjedelig om genser blir for vid. ts

Anonymkode: f7e0f...a43

Da ville jeg rekket opp og lagt opp til str S, du strikker nok litt løst. Men før du rekker opp; ta et brystmål av deg selv og se hvor for stor den blir. Det gjør ikke noe om den er litt stor, min har også litt bevegelsesvidde. 

Hvis du strikke løst pga garnet «lugger» på trepinner så ville jeg vurdert metallpinner

Hvis du har kjøpt garn til str M og det blir en L så vil du få for lite garn også. Butikken har mere garn, men ikke sikkert de har igjen samme partivare (samme parti er viktig pga samme innfarging. Kjøper du garn fra et annet partinummer så kan det bli fargeforskjell)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Angående rundpinner, så er det de i linken jeg er mest fornøyd med. Med disse er det mulig å strikke ganske stramt uten problem. Mange andre pinner har et problem med at maskene henger fast pga en usmidig overgang mellom kabel og pinne slik at man må streve med å få flyttet maskene.

https://hobbii.no/ergonomisk-rundpinne?option=11851

Disse bruker jeg også, veldig fornøyd 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (Akkurat nå):

Disse bruker jeg også, veldig fornøyd 

Så fint! :) Har du prøvd de i en av de store tykkelsene som er i plast? Er de like gode som de i metall? (Jeg har kun prøvd de i str 3 og 3,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (55 minutter siden):

Da ville jeg rekket opp og lagt opp til str S, du strikker nok litt løst. Men før du rekker opp; ta et brystmål av deg selv og se hvor for stor den blir. Det gjør ikke noe om den er litt stor, min har også litt bevegelsesvidde. 

Hvis du strikke løst pga garnet «lugger» på trepinner så ville jeg vurdert metallpinner

Hvis du har kjøpt garn til str M og det blir en L så vil du få for lite garn også. Butikken har mere garn, men ikke sikkert de har igjen samme partivare (samme parti er viktig pga samme innfarging. Kjøper du garn fra et annet partinummer så kan det bli fargeforskjell)

Tusen takk, ja skal legge opp til størrelse small :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (59 minutter siden):

tror du jeg kan bruke pinnestr 5 til hele genseren? Står at jeg skal bruke nr 5 til brotet, så skifte til 5,5. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så fint! :) Har du prøvd de i en av de store tykkelsene som er i plast? Er de like gode som de i metall? (Jeg har kun prøvd de i str 3 og 3,5)

Har bare brukt metall jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

tror du jeg kan bruke pinnestr 5 til hele genseren? Står at jeg skal bruke nr 5 til brotet, så skifte til 5,5. ts

Vet det er flere som ikke bytter pinnestørrelse mellom vrangbord og bolen, har også gjort det selv noen ganger. Men halskanten tror jeg blir penere med 5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...